نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

فانتوم گلدفینگر؛ جواهری استثنایی از «رولزرویس»

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی

آخرین خودرو/ رولزرویس باز هم از یک محصول منحصر بفرد رونمایی کرد. این خودرو در حقیقت یک دستگاه فانتوم است که از لحاظ ترکیب رنگ بدنه، جزئیات و کیفیت کابین تفاوت بسیار زیادی نسبت به سایر اعضای خانواده خود دارد. کمپانی رولزرویس این پروژه جذاب را به سفارش یک مشتری متمول و با الگوبرداری از فانتوم III حاضر در فیلم جیمز باند گلدفینگر ساخته تولید کرده؛ به همین خاطر شاهکار نهایی با نام فانتوم گلدفینگر شناخته می‌شود.

رولزرویس فانتوم گلدفینگر و جزئیاتی بی‌نظیر
در این خودرو، رولزرویس از رنگ بدنه فانتوم III مدل ۱۹۳۷ که در فیلم مذکور حضور داشت، الهام گرفته و بدنه آن را به رنگ مشکی و زرد درآورده است. مثل سایر خودروهای تک‌ ساخت رولزرویس، این مدل منحصر به فرد نیز از نظر جزئیات در سطح بی‌نظیری قرار دارد.

در توصیف سطح جزئیات و ریزه‌ کاری‌ های فانتوم گلدفینگر همین بس که ساخت آن ۳ سال زمان برده؛ از این زمان، یک سال فقط صرف تزیین داشبورد شده است. بد نیست اشاره کنیم که برای ادای احترام به منطقه فورکا پاس که جیمز باند در فیلم مذکور با رولزرویس خود در آنجا به رانندگی پرداخته، نقشه این ناحیه روی داشبورد حک شده؛ این منطقه در سوئیس و در دامنه کوه‌های آلپ قرار دارد.

در کنار داشبورد اختصاصی، رولزرویس فانتوم گلدفینگر از پوشش سقف اختصاصی نیز سود می‌برد. چراغ‌های به کار رفته در این بخش از آسمان شب ۱۱ جولای ۱۹۶۴ که در آن روز فیلمبرداری فیلم جیمز باند گلدفینگر به پایان رسید، الگوبرداری شده‌اند. این چراغ‌ها نوری به رنگ طلایی از خود ساطع می‌کنند.

استفاده گسترده از طلا
صحبت از طلا شد، عنصری که در فانتوم گلدفینگر به وفور دیده می‌شود. برای مثال مجسمه معروف به روح اکستازی پوششی از طلا دارد، حاشیه دریچه‌های سیستم تهویه مطبوع و همچنین قاب بلندگوها نیز دارای روکشی طلایی هستند. اگر با دقت به تصاویر کابین نگاه کنید، روی کنسول میانی جلو و عقب هم تزیینات طلایی خواهید دید. ناگفته نماند حتی در جعبه داشبورد دیالوگی ماندگار از جیمز باند با حروف طلایی درج گردیده است.

علاوه بر موارد بالا باید گفت که در صندوق عقب چوب گلفی وجود دارد که روکش آن از طلا است و شماره VIN هم جنسی از طلای ۲۴ عیار دارد. در داخل کابین و روی کنسول میانی نیز یک ماکت مخصوص از فانتوم نصب شده،‌ جنس این ماکت از طلای ۱۸ عیار می‌باشد و قیمت کنونی اونس جهانی، چیزی در حدود ۵۰۰ هزار دلار برآورد می‌شود!

رولزرویس برای فانتوم گلدفینگر میزهای مخصوص پیک نیک طراحی کرده، به گفته کمپانی این میزها در عرض ۶ ماه طراحی شده‌اند. برای ادای احترام بیشتر، هنگام باز شدن درب صندوق عقب لوگوی ۰۰۷ در کف منعکس می‌شود. این خودرو روی رینگ‌های ۲۱ اینچی اختصاصی سوار شده و با پلاک AU1 به مشتری تحویل داده می‌شود، کدی که به نماد طلا در جدول تناوبی اشاره دارد.

در رابطه با قیمت و هویت مشتری انگلستانی این خودروی تک ساخت اطلاعاتی در دست نیست.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir