دومین کراس اوور از نشان اشکودا به ایران می آید
آخرین خودرو/ بر اساس نشیده ها دمین کراس اوور از نشان اشکودا به زودی به ایران می آید. این چهارمین محصول از این نشان در سبد محصولات وارداتی خواهد بود.
نشان اشکودا یکی از برندهای غیر چینی و البته اروپایی بود که در دور جدید واردات به ایران آمد. نشانی قدیمی و با سابقه که از زیرمجموعه های گروه فولکس واگن است و اساس فنی و مهندسی یکسانی با دیگر خودروهای این گروه دارد. اصالت اروپایی این نشان و کیفیت بالای ساخت در خودروهای اشکودا باعث شد تا در دور جدید واردات استقبال نسبتا خوبی از خودروهای این برند شود و حالا اخبار جدید حاکی از آن است که پارس ساتر هوشمند به عنوان واردکننده محصولات اشکودا در ایران، دومین کراس اوور از نشان اشکودا را به ایران می آورد. اشکودا کامیک جی تی نام محصولی است که قرار است به زودی در سامانه وارداتی ها ببینیم و در ادامه بیشر با مشخصات این خودرو آشنا خواهیم شد.
درباره دومین کراس اوور اشکودا در ایران
اشکودا کامیک قرار است از مبدا چین به ایران بیاید و تحت جوینت ونچر سایک-فولکس واگن به تولید می رسد. این محصول طراحی فیس لیفت اروپایی را و همان طرح قبلی کامیک را در این خودرو می بینیم. در نسخه GT که قرار است به کشور وارد شود، المان های اسپرت تری را در سپر ها و طراحی کلی می بینیم و نکته مهم در مورد این نسخه از کامیک این است که ابعاد آن در بازار چین کمی بزرگ تر از کامیک های بازار جهانی است و در این خودرو فاصله محوری بیشتر شده که باعث می شود فضای کابین هم بیشتر شده باشد.
این خودرو نخستین بار در سال ۲۰۱۸ و در نمایشگاه پکن رونمایی شد و در رده سایزی پایین تر از کاروک در سبد محصولات اشکودا در بازار چین قرار گرفت. از زمان معرفی این خودرو تا به امروز فروش نسبتا خوبی را برای این کراس اوور در بازار چین شاهد بوده ایم و به نظر می رسد این خودرو بتواند جایگاه خود را در بازار ایران به دست بیاورد.
مشخصات فنی اشکودا کامیک GT
زیر کاپوت این کراس اوور ساب کامپکت یک پیشرانه ۱.۵ لیتر چهار سیلندر تنفس طبیعی قرار دارد که توان تولید نهایت قدرت ۱۰۸ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۱۴۱ نیوتن متر را دارد و قدرت از طریق جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک AT به چرخ های جلو می رسد. اگرچه وجود پیشرانه تنفس طبیعی باعث شده تا دیگر چالش های کیفیت بنزین را در این خودرو نداشته باشیم اما شتاب صفر تا صد ۱۴.۷ ثانیه ای در این خودرو باعث شده تا نسبت به دیگر وارداتی ها کن به نظر برسد. سیستم تعلیق در جلو از نوع مک فرسون و در عقب از نوع تورشن بیم است و مصرف ۶.۶ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر را در این خودروی وارداتی داریم که عدد راضی کننده است.
کابین و امکانات
در داخل کابین طراحی ساده به سبک باقی محصولات اشکودا را می بینیم که المان های کلی محصولات گروه فولکس واگن را دارد. البته در نسخه GT با اضافه شدن المان های قرمز رنگ سعی شده تا ماهیت اسپرت به این خودرو داده شود اما بطور کلی طراحی بسیار ساده است. در این کراس اوور امکاناتی نظیر ۶ کیسه هوای 10 نقطه ای، سیستم کنترل پایداری، تنظیم حالت رانندگی، استارت استاپ، سیستم کنترل حرکت در سربالایی، سنسور و دوربین دنده عقب، کروز کنترل، رینگ های ۱۷ اینچی آلومینیومی، ورود بدون کلید، استارت دکمه ای، فناوری LED چراغ ها، سنسور نور، سانروف پانورامیک، صفحه نمایش لمسی ۹ اینچی مالتی مدیا، روکش چرم مصنوعی صتدلی ها و تهویه اتوماتیک دیده می شود.
با اضافه شدن کامیک GT حالا سبد محصولات اشکودا در ایران کامل تر از قبل می شود و باید دید کراس اوور جدید اشکودا چه زمان و با چه قیمتی به بازار کشور می آید.