پیروزی نیو ET9 بر مرسدس مایباخ S کلاس در آزمایشی جنجالی
آخرین خودرو/ خودروی جدید نیو ET9 که در تاریخ ۲۱ دسامبر معرفی شد، از یک شاسی پیشرفته و هوشمند سود میبرد. این شاسی اسکای راید (Skyride) نام دارد و سر و صدای زیادی در رسانهها بر پا کرده است. برای نمایش توانمندیهای این شاسی، شرکت نیو آزمایشی جنجالی ترتیب داده؛ در این آزمایش عملکرد تعلیق دو خودروی ET9 و مرسدس مایباخ S کلاس هنگام عبور از روی دست اندازها با هم مقایسه میشود. طبق انتظار در این آزمایش نماینده نیو رقیب مشهور خود را شکست میدهد. اما نتیجه این آزمایش اکنون زیر سوال رفته و برخی کاربران نیو را به تقلب متهم کردهاند.
آزمایش جنجالی با برج جنگا
در ویدیویی که از آزمایش جنجالی منتشر شده، بک برج جنگا با ۹ لایه بر روی میز پشتی نیو ET9 و مرسدس مایباخ S کلاس ساخته میشود. این خودروها با سرعتی مشابه از روی موانع موجود در مسییر عبور میکنند. در حالی که برج جنگا در مرسدس مایباخ S کلاس به سرعت فرو میریزد، برج نیو ET9 بدون کوچکترین حرکتی در جای خود ثابت باقی میماند.
منتقدان میگویند در آزمایش نیو فاصله موانع به گونهای تنظیم شده که با فاصله محوری ET9 سازگار است، در نتیجه این خودرو هنگام عبور از روی آنها ثبات بیشتری دارد. با این حال، مدیرعامل نیو یعنی آقای ویلیام لی، این ادعا را رد کرده و گفته که نیمی از موانع بر اساس فاصله محوری ET9 و نیمی دیگر با فاصله محوری مرسدس مایباخ S کلاس تنظیم شدهاند. او منتقدان را به تکرار این آزمایش دعوت کرده است.
مشخصات فنی نیو ET9
همانطور که قبلاً به اطلاعتان رساندهایم، نیو ET9 به یک باتری ۱۲۰ کیلووات ساعتی با تراکم انرژی ۲۹۲ وات ساعت به ازای هر کیلوگرم وزن مجهز است. پیشرانه این خودرو شامل دو موتور ۴۵۶ و ۲۴۱ اسب بخاری میشود. با اتکا به این پیشرانه قدرتمند، ET9 شتاب صفر تا صد را در زمان ۴.۳ ثانیه طی میکند.
قیمت و زمان عرضه
قیمت اولیه ET9 از ۶۶۰ هزار یوان (معادل ۹۰,۴۵۰ دلار) برای نسخه بدون باتری شروع میشود. خریداران این نسخه امکان اجاره ماهانه باتری با پرداخت ۱,۱۲۸ یوان را دارند. قیمت نسخه دارای باتری هم، ۷۸۸ هزار یوان (معادل ۱۰۸,۰۰۰ دلار) تعیین شده است.