سهند پارسخودرو؛ تغییر به نفع مشتریان
آخرین خودرو/ سدان ایرانی سهند، محصول جدیدی است که شرکت خودروسازی پارسخودرو در تابستان امسال به بازار عرضه کرد؛ پس از تولید و عرضه تیبا صندوقدار، تیبا۲ و همچنین مدلها و تیپهای متنوع کوییک و ساینا، خودرو سهند آخرین محصول از خانواده خودروهای پرتیراژ گروه سایپاست که در خطوط پارسخودرو به تولید انبوه و عرضه به بازار رسید.
سهند را میتوان یک سدان خانوادگی اقتصادی نامید که خودرویی با طراحی ظاهری بهروز و امکانات و قابلیتهای جدید است.
پیشرانه ؛ گام اول تغییرات
اولین شاخصه کلی را در بخش قوای محرکه و پیشرانه خودرو میتوان مشاهده کرد؛ جایی که یک موتور تنفس طبیعی با نام M15i قرار دارد و بنابر اعلام شرکت پارسخودرو، سیستم زمانبندی متغیر سوپاپها، دریچه گاز برقی و منیفولد دوداستیل به آن افزوده شده و تغییراتی نیز در بخش یاتاقانها، سیلندر، سر سیلندر، میللنگ، پیستون، رینگ پیستون، سوپاپ، منیفولد هوا، واترپمپ، اویل پمپ و کاتالیست در آن صورت گرفته است؛ همه این تغییرات باعث شده این موتور نسبت به موتور M15 قبلی، ۴ اسب بخار قدرت بیشتر و ۹ نیوتن متر گشتاور بیشتر تولید کند؛ همچنین با محاسبه این اعداد میتوان دریافت که موتور M15i توان و گشتاور بیشتری از موتور TU3 تولید میکند. همچنین این تغییرات، باعث افزایش راندمان موتور، کاهش مصرف سوخت، ارتقای آلایندگی به یورو۵ و قابلیت اخذ استاندارد یورو۶ شده است.
نمای ظاهری بهروز و جدید
در بخش طراحی نمای خودرو، این محصول از یک طراحی به روز تر نسبت به سایر خودروهای همخانواده، برخوردار است و طراحان آن کوشیدهاند با اعمال تغییرات سازنده در بخش نمای مقابل و همچنین عقب خودرو از نمادهای جدیدتری در آن استفاده کنند؛ طراحی چراغهای جدید جلو با ظاهری کشیدهتر و تجهیز به لنز که علاوه بر زیبایی بصری، در کارایی و کیفیت نور دهی آنها نیز موثر است، طراحی جلو پنجره جدید و سپرها با قابلیت اخذ استاندارد ۸۵ گانه مرتبط با تصادف با عابر پیاده در کنار طراحی چراغهای دو تکه عقب خودرو، به خودرو سهند ظاهری جدیدتر و به روزتر بخشیده است.
تریم داخلی، راز ماندگاری سهند
پارسخودرو در طراحی تریم داخلی خودرو سهند مسائلی را مدنظر قرار داده که نشاندهنده تجربه بالای این خودروساز و شناخت دقیق آن از ذائقه مشتریان و سلایق موجود در بازار است؛ نخست این که پارسخودرو تلاش کرده با استفاده از متریال باکیفیت تر نسبت به سایر خودروهای ساخت داخل، حس تفاوت در ساخت را به مشتریان منتقل کند و مشخصاً در رسیدن به این هدف هم موفق بوده است زیرا جنس داشبورد، کنسول خودرو و همچنین رودری ها کاملاً بهتر از بسیاری از خودروهای داخلی هم رده سهند است. بررسیها نشان میدهد در طراحی نمای داخلی خودرو، ماندگاری طولانی مدت و حفظ تازگی برای مدت زمانی بیش از سایر خودروها مدنظر قرار داشته تا برای مالکان آن، دیرتر حس خسته کنندگی را ایجاد کند.
تیپ آپشنال، برگ برنده پارسخودرو
پارسخودرو، اقدام به تولید و عرضه تیپ پایه سهند یعنی مدل S کرده که از نظر برخورداری از امکانات، معمولیترین تیپ محسوب میشود؛ با اعلام قیمت تیپ آپشنال این خودرو در ماه گذشته، این شرکت آماده میشود تا برگ برنده خود را رو کند؛ سهند آپشنال دارای امکاناتی نظیر کروز کنترل، کنترل صوتی روی فرمان، استارت دکمهای، فرمان برقی، رینگ آلومینیومی، کاور صندلی چرم و پارچه، آیینههای تاشو برقی، سانروف، سیستم تشخیص نقطه کور، مانیتور ۷ اینچی، دوربین دید عقب، سنسور باران، هشدار جا ماندن ریموت کنترل و آنتن کوسهای است و قطعاً با این امکانات، یکی از بهترین انتخابها در رده سدان های اقتصادی لقب خواهد گرفت.
در کل باید سهند پارسخودرو را یک تغییر در شرایط فعلی صنعت خودرو ایران با اتکا به توانایی داخلی و به سود مشتریان بازار تلقی کرد که با گذشت زمان و تولید انبوه مدلها و تیپهای گوناگون، میتواند رضایتمندی مصرف کنندگان را فراهم کند.