![فورد؛ خودروهای برقی در سال ۲۰۲۵ ضرری ۵.۵ میلیاردی به کمپانی تحمیل می کنند](https://app.akharinkhabar.ir/images/2025/02/09/Tumb_0bbfc4a4-344a-4291-b9e2-944619b0c616.jpeg)
عملکرد بسیار خوب تسلا مدل 3 در مسیرهای برفی و یخی
![عملکرد بسیار خوب تسلا مدل 3 در مسیرهای برفی و یخی](https://app.akharinkhabar.ir/images/2025/02/09/6642d752-ae2b-4f68-abdb-42c477a998d4.png)
پدال/ سدان کوچک تسلا مدل ۳ در ویدئویی جدید تواناییهای بسیار خوب خود در مسیرهای برفی و یخی را به نمایش گذاشته است.
مدل ۳ یکی از پرفروشترین خودروهای برقی آمریکاست و به لطف استفاده از دو موتور برقی با بیش از ۴۰۰ اسب بخار قدرت میتواند در مسیرهای خشک شتاب و سرعت بسیار خوبی داشته باشد. البته جدیدترین ویدئوی مدرسه رالی تیم اونیل آمریکا نشان میدهد که این محصول بدون آلایندگی در مسیرهای برفی و یخی هم عملکرد برجستهای دارد.
خودرویی که در این تست حضور یافته کاملاً استاندارد کارخانهای نیست و از لاستیکهای میخ دار نوکیان هاکاپلیتا ۱۰، کیت افزایش ارتفاع و ریمپ ECU سود میبرد؛ اما با وجود این تغییرات، هر خودرویی در مسیرهای برفی و یخی میبایست تواناییهای برجستهای داشته باشد و تسلا مدل ۳ نیز از این نظر بسیار خوب ظاهر شده و رکورد جدیدی را بر جای گذاشته است. این خودرو توانسته مسیر رالی مدرسه تیم اونیل را در ۲ دقیقه و ۱۲.۱۳ ثانیه طی کند که بهتر از رکورد خودروهایی همچون سوبارو WRX، دوج دورانگو SRT و فورد برانکو بدلندز است. یات ناکس مربی ارشد این مدرسه رانندگی میگوید:
به عنوان یک راننده شما در زمستان دیگر چیزی بیش از این از یک خودروی چهار چرخ محرک نمیخواهید.
قوای محرکه برقی با کمک برنامهریزی مجدد باعث کنترل بهتر روی شتاب گیری و ترمز احیا شونده شده و با رانندگی تک پدال میتواند درگی را ایجاد کرد که باعث تغییر منحصربهفرد وزن خودرو میشود و سواری خودرو را بهبود میبخشد. ترمزهای استاندارد تسلا نیز در برف عملکرد خوبی دارد اما مدل ۳ در زمان ترمز گرفتن کم فرمانی را نشان میدهد. جدای از کم فرمانی و سیستم ترمز ضد قفل با دخالتهای مکرر، مربی ارشد تیم اونیل گلایهای درباره عملکرد تسلا مدل ۳ در برف ندارد. ثبت یک رکورد جدید در مسیری برفی برای این خودروی برقی محبوب قابلتوجه است و شاید توان پیمایش آن در دماهای زیر صفر خیلی زیاد نباشد اما از نظر تواناییهای حرکتی انتظارات مالکان را برآورده میسازد.