ایجاد محدودیت در شخصیسازی و رنگبندی محصولات فراری!
![ایجاد محدودیت در شخصیسازی و رنگبندی محصولات فراری!](https://app.akharinkhabar.ir/images/2025/02/11/94025edc-03bd-48d3-8054-4d95d429c749.jpeg)
پدال/ فراری ایتالیا به منظور جلوگیری از آسیب دیدن وجهه و هویت برند خود محدودیتهایی را برای شخصیسازی خودروها وضع کرده است.
همواره گفته میشود که حق با مشتری است اما داستان فراری فرق میکند. بنا به گزارش تلگراف، این خودروساز ایتالیایی کنترل خود روی شخصیسازی و سفارش آپشن های پورسانگوئه و SF90 را افزایش داده است. ظاهراً فراری نگران ترکیب عجیب و غریب آپشن ها و رنگبندی این خودروهاست چراکه چنین چیزی میتواند به وجهه و ارزش محصولاتش خدشه وارد کند. شاید تصمیم فراری یک دیکتاتوری خودرویی به نظر برسد اما فراری هرگز میانهای با دموکراسی نداشته و هرچه که گفته را انجام داده است. تلگراف با بندتو وینیا مدیرعامل فراری صحبت کرده است. او میگوید:
قطعاً ما خودروی عجیبی نخواهیم ساخت.
او و شرکتش درباره اجازه یافتن مشتریان برای انتخاب رنگها، آپشن ها و آیتمهای ترکیبی عجیب که میتوانند باعث ایجاد خودروهایی غیر جذاب شوند و به وجهه و ارزش شرکت آسیب برسانند نگران هستند. کاهش قیمت این خودروها در آینده میتواند خود فراری را نیز به خطر بیندازد. فراری ایدههای بسیار واضحی درباره خودروهای خود دارد و اجازه دادن به مشتریان برای شخصیسازی خودروها شاید هویت آنها را زیر سؤال ببرد. راهحل کوتاهمدت این خودروساز مشهور ایجاد محدودیت در رنگبندی و ترکیب آیتمهای مختلف است و به نظر میرسد این موضوع درباره پروژههای شخصیسازی سطح بالا و منحصربهفرد نیز صادق است. تلگراف خاطرنشان میسازد دستیابی به توازن در این زمینه دشوار است زیرا ۲۰ درصد درآمد فراری در سال ۲۰۲۴ از پروژههای شخصیسازی به دست آمده است. آپشن ها و پکیجهای سفارشی سود قابلتوجهی برای فراری دارند.
همچنین فراری همچنان به بررسی رفتار مشتریان با خودروهای خود ادامه خواهد داد. البته مشتریان میتوانند خودروی خود را به دست یک تیونر بسپارند تا تغییراتی در رنگ و کابین آنها ایجاد کند. همچنین فراری نمیتواند کنترلی روی خرید و فروش خودروهای خود در بازار دستدومها داشته باشد؛ اما اگر این شرکت بفهمد فردی خودروی خود را طوری ارتقا داده که باب میل مدیران فراری نیست، این مشتری وارد لیست سیاه شرکت شده و دیگر نمیتواند خودرویی را از فراری بخرد. اگر فراری را بشناسید حتماً میدانید که هیچکدام از این اقدامات تعجببرانگیز نیستند. این شرکت به شدت درباره محصولات و وجهه خود محافظهکارانه عمل میکند. حدود یک دهه پیش بود که یک موسیقیدان خودروی ۴۵۸ اسپایدر خود را تغییر داد، چیزی که اصلاً به مذاق مدیران فراری خوش نیامد و آنها با ارسال نامهای این مشتری را تهدید کردند اما او در پاسخ به این نامه خودروی خود را فروخت و یک لامبورگینی هوراکان خرید و همان تغییرات را در لامبورگینی ایجاد کرد. ظاهراً مدیران لامبورگینی واکنشی به این اقدام نشان ندادند. فراری همچنین در انتخاب مشتریان خود بسیار وسواس به خرج میدهد و هرکسی نمیتواند خودروهای این شرکت به ویژه مدلهای سفارشی و خاص را بخرد.
مثالهای دیگری از اقدامات مشابه فراری وجود دارد. یکی از مشهورترین داستانها به مواجهه انزو فراری با فروچیو لامبورگینی مربوط میشود. احتمالاً میدانید که لامبورگینی مشکلاتی را در فراری تازه خریداری شده خود داشت ولی انزو فراری این موارد را رد کرد و نهایتاً نیز خود لامبورگینی دستبهکار شد تا رقیبی برای فراری تولید کند. مثال دیگر هم به عدم تولید خودروی صورتی توسط فراری مربوط میشود. وینیا میگوید این قانون هنوز هم در شرکت وجود دارد و با اینکه تصمیمهای فراری در مراقبت از ارزش محصولات و هویت خود را درک میکنیم اما فکر میکنیم باید خودروی صورتی رنگ نیز توسط فراری تولید شود.