یک بازسازی جذاب؛ تجهیز شورلت کوروت مدل ۱۹۶۵ به موتور ۵۵۰ اسب بخاری ZR1

آخرین خودرو/ درباره خودروهای بازسازیشده و در عین حال ارتقایافته (Restomod) دو دیدگاه کاملاً متفاوت وجود دارد. عدهای این نوع خودروها را یک توهین به اصالت خودروهای کلاسیک میدانند. در مقابل برخی دیگر معتقدند ترکیب تکنولوژی مدرن با طراحی قدیمی جذابیت این نوع خودروها را دوچندان میکند. اگر فقط یک خودرو لازم باشد که این دو گروه را در مقابل هم قرار دهد، بدون شک آن شورولت کوروت استینگری مدل ۱۹۶۵ خواهد بود! این خودرو با آنکه ظاهری کلاسیک دارد، اما در زیر پوسته خود از پیشرانه ای مدرن و قدرتمند سود میبرد.
شاسی جدید و پیشرانه LS9 سوپرشارژ
این پروژه چیزی فراتر از تعویض موتور است. در این بازسازی، از شاسی جدیدی که قطعات آن با شاسی کوروت C6 و C8 مشترک هستند، استفاده شده؛ همچنین، برای عملکرد بهتر، ترمزهای استاندارد جای خود را به ترمزهای سرامیک کربنی کوروت C8 دادهاند. به بیان دیگر، چیزی از شاسی و سیستم ترمز استینگری اصلی در این خودرو باقی نمانده است.
قدرت این شورولت کوروت استینگری بازسازیشده، توسط پیشرانه معروف LS9 تأمین میشود. شاید بدانید این پیشرانه پیشتر در کوروت ZR1 نسل C6 مورد استفاده قرار گرفته است. در حالت استاندارد، این موتور ۶.۲ لیتری سوپر شارژر، ۶۳۸ اسب بخار قدرت و ۸۱۹ نیوتن متر گشتاور دارد. اما با تصمیم تیم بازسازی خروجی آن در این خودرو به ۵۵۰ اسب بخار محدود شده است. با وجود محدودیت، چنین رقمی برای کوروت استینگری کاملاً کفایت میکند. وظیفه انتقال قدرت به چرخها را گیربکس دستی شش سرعته بر عهده دارد. برای تقویت صدای این هیولا، از هدرزهای استیل ضدزنگ و سیستم اگزوز اختصاصی که از کناره بدنه بیرونزده، بهره گرفته شده است.
بهبود فرمانپذیری و ارتقای ظاهر و کابین
یکی از نکات کلیدی در مورد این کوروت، احتمال عدم استفاده از سیستم کنترل کشش است که باعث میشود راننده هنگام استفاده از این هیولا باید دقت زیادی به خرج دهد. با این حال، سیستم فرمان مدرن به این مدل اضافه شده تا حس رانندگی آن به خودروهای روز نزدیکتر شود.
از لحاظ طراحی، این خودرو به یک کیت بدنه عریض سفارشی مجهز شده که شامل قطعات فیبرکربنی میشود. همچنین، کابین این مدل با چرم قرمز روشن در صندلیها، پنل درها و داشبورد پوشانده شده و یک کنسول میانی شخصیساز نیز در آن تعبیه شده است. سیستم صوتی اختصاصی دیگر ویژگی جذابی است که باید به آن اشاره کنیم، البته شاید غرشهای جذاب و هیجانانگیز پیشرانه سوپرشارژ LS9 نیاز به روشن کردن سیستم صوتی را از بین ببرد!