نماد آخرین خبر

همه چیز در مورد لاماری اکو + ویدیو معرفی

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
همه چیز در مورد لاماری اکو + ویدیو معرفی

آخرین خودرو/لاماری اکو اولین سدان اسپورت شرکت آرین پارس موتور است که قصد دارد آن را به بازار ایران عرضه کند.

درباره لاماری اکو
اکثر افراد لامارری را فقط با محصول کراس اوور آن یعنی لاماری ایما می شناسند اما این تصور اشتباه است، لاماری یکی از زیر مجموعه های آرین پارس موتور است. آرین پارس موتور بعد از فروش موفق لاماری ایما قصد دارد که سدانی با همان الگو و خطوط طراحی لاماری ایما با نام لاماری اکو به بازار عرضه کند. لاماری اکو همان Aeolus Yixuan است که در سال ۲۰۱۹ توسط برند زیر مجموعه دانگ فنگ، آلووس در نمایشگاه خودرو شانگهای از آن رونمایی شد.

این خودرو بر اساس پلتفرم پایه CMP  توسعه یافته که الگوی پلتفرم های بین گروه PSA و دانگ فنگ چین است. پلتفرم خودرو هایی مانند پژو ۲۰۰۸ و ۲۰۸  نسل دوم بر اساس پلتفرم CMP ساخته شده است و اشتراکات بالایی با لاماری اکو دارند. این خودرو در طول سالها با پیشرانه و ظاهر ها مختلف توسعه داده شد و در نهایت قرار است نسخه ای فیس لیفت شده آن توسط آرین پارس موتور به صورت مونتاژی به بازار ایران عرضه شود.
طراحی بدنه لاماری سدان
چهره این خودرو را می توان ترکیبی از لاماری ایما و دانگ فنگ شاین مکس دانست که از کیت بدنه اسپورت بهره می برد. در نمای جلو شاهد چراغ هایی با زاویه تیز در گوشه ها هستیم که در داخل آن به صورت ابرویی کروم کاری بکار رفته است. طراحان این خودرو برای به هم پیوسته نشان دادن چراغ های جلو در بالای جلو پنجره نوار کرومی استفاده کرده اند که خودرو را تا حدودی عریض تر نشان می دهد. جلو پنجره از الگوی طراحی سه بعدی بهره می برد که ترند روز بسیاری از خودرو های چینی می باشد. یکی از جذاب ترین بخش های طراحی این خودرو مجرا های فیک ورودی هوا در سپر است که این خودرو را بسیار اسپورت نشان می دهد.
در نمای جانبی کروم کاری هایی به دور کلاف درب ها برای لوکستر نشان دادن خودرو بکار رفته است. خط برجسته ای از گلگیر جلو شروع شده و درب ها را نیز در بر گرفته است. برای زاویه سازی بیشتر بر روی گلگیر ها قوصی وجود دارد که این نما را جذاب تر می کند. رینگ های ۱۷ اینچی در این سدان استفاده شده که سایز مناسبی دارد ولی برای اسپورت تر نشان دادن لاماری اکو بهتر بود رینگی با سایز بزرگ تر استفاده می شد.
بخش عقب این خودرو با قوس ملایمی به درب صندق عقب ختم شده است که مقداری حس فست بک بودن را انتقال می دهد با اینکه این خودرو فست بک نیست. چراغ های عقب به صورت پیوسته هستند که ترند روز می باشد و کیفیت قابل قبولی نیز دارند، نکته جالب در چراغ های عقب این است که دقیقا با شاین مکس یکسان می باشد. نسخه ای که آرین موتور قرار است آن را به بازار ایران عرضه کند، کیت بدنه دارد و در آن به صورت فابریکی بال عقب و دیفیوزر نصب شده است. بر روی دیفیوزر چهار خروجی اگزوز فیک قرار دارد که برروی آن نیز مجموعه خطوط تیزی نقش بسته که لاماری اکو را بیشتر اسپورت نشان می دهد. در کل در طراحی لاماری اکو از خطوط تیز بسیاری استفاده شده که آن را تبدیل به یک خودرو جوان پسند کرده است.
مشخصات فنی لاماری اکو
موتور ۱.۵ لیتری توربو GDI لاماری اکو می تواند ۱۹۵ اسب بخار و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند که این توان از طریق گیربکس شش سرعته دو کلاچه تر به چرخ های جلو انتقال می یابد. نکته مثبت پیشرانه لاماری اکو ژنتیک ژاپنی آن می باشد که فناوری میتسوبیشی در آن بکار رفته است. تعلیق در بخش جلوی این خودرو مک فرسون و در عقب نیمه مستقل می باشد.

از نقد هایی که به این خودرو هست تعلیق نیمه مستقل آن می باشد که نمی تواند همانند تعلیقی مولتی لینک راحتی و هندلینگ را فراهم کند.لاماری اکو استاندارد آلایندگی یورو ۵ دارد و در هر صد کیلومتر به طور میانگین ۶.۹ لیتری بنزین می سوزاند

کابین و امکانات LAMARI ECHO
در بخش رودری ها و داشبورد پلاستیک خشک بکار رفته که در سطح قیمتی این خودرو و رقبای آن این متریال کیفیت مناسبی دارد. البته نباید این نکته را نیز فراموش کرد که لاماری اکو در بازار های جهانی در سطح قیمتی متوسطی قرار دارد و نباید انتظار کیفیت عجیبی از آن داشت.

لاماری اکو برای قشری اسپورت پسند توسعه یافته و در داشبورد آن نیز المان های طراحی اسپورتی مانندی طرح فیبر کرن، خطوط رنگی و … قابل مشاهده اند. نمایشگر مالتی مدیا در این خودرو عمودی می باشد و اندازه ۱۳ اینچی دارد. کلاستر به رسم اکثر خودرو های جدید دیجیتالی شده و اندازه آن ۷ اینچی می باشد. به دور دریچه های سیستم تهویه ترکیبی از فیبر کربن و نوار های زرد رنگی به کار رفته است که کابین را بسیار جذاب می کند. فرمان در این خودرو دو شاخه است و در قسمت بالا و پایین مقداری تخت شده و در آن دسترسی ها به کروز کنترول و برخی تنظیمات مالتی مدیا قرار دارد.

در بحث فضای کابین لاماری اکو به دلیل فاصله محوری ۲۶۸۰ میلی متری در سطح خوبی است و ۴ سرنشین در آن می توانند راحت باشند ولی در ردیف عقب به دلیل زاویه سقف به صندوق شاید افراد قد بلند، در آن چندان راحت نباشند. صندلی ها در ردیف جلو به صورت ریسی می باشد که در برگیرندگی  خوبی دارد ولی دید سرنشینان عقبی را مقداری محدود می کند.

از جمله امکانات لاماری اکو می توانیم به؛ دوربین ۵۴۰ درجه، سنسور پارک عقب، رادار نقطه کور، سیتسم پایش فشار باد تایرها، سامانه کنترل پایداری، سیستم ورود و خروج بدون کلید، هشدار DOW، اتوهلد، ترمز پارک برقی، هشدار خروج از پارک، ۴ کیسه هوا، کروز کنترل، فناوری LED چراغ ها، سنسور باران، سنسور نور، فرمان کمکی برقی، گرمکن صندلی های جلو، نمایشگر لمسی سیستم مالتی مدیا، حالت های مختلف رانندگی و… اشاره کرد.

رقبای لاماری اکو
قبل از آزاد شدن واردات خودرو در بازار ایران در کلاس سدان های اسپورت که به صورت کارخانه ای بر روی آن ها کیت بدنه و …خودروی نداشته ایم. اما با معرفی آریزو ۶ جی تی پای این کلاس خودرو ها به ایران نیز باز شد. از جمله رقبای لاماری اکو می توان به اریزو ۶ جی تی اشاره کرد که اصلی ترین رقیب آن نیز می باشد. اگر از لحاظ کلاسی این خودرو را مورد مقایسه قرار بدیم ام جیGT  نیز یکی از رقبای لاماری اکو است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir