همه چیز در مورد ایرس HM7 +ویدیو معرفی
آخرین خودرو
بروزرسانی

آخرین خودرو/ایرس HM7 کراس اوور تکنولوژی محور هواوی است که ماموت خودرو قصد دارد که آن را به بازار ایران عرضه کند. در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.
درباره ایرس HM7
سرس یکی از خودرو ساز های چینی است که در سال ۲۰۱۶ در کالیفرنیا آمریکایی تاسیس شد. از افرادی که در تاسیس این کمپانی نقش داشتن مارتین ابرهارد مهندس و یکی از موسسان تسلا بود، که توسط ایلان ماسک اخراج شد. سرس در کشور هایی مثل آلمان، ژاپن، چین و آمریکا دفتر طراحی و توسعه دارد و بسیار از کارمندان این دفاتر افرادی هستند که سابقه کار در کمپانی هایی مثل تسلا،بنز و دیگر خودرو سازی ها را داشته اند. ERES HM7 یکی از محصولاتی است که با همکاری سرس و هواوی با برندی تحت عنوان AITO ساخته شده است. این خودرو در سال ۲۰۲۲ معرفی شد و در سال ۲۰۲۳ به خطوط تولید راه پیدا کرد.
ایرس HM7 بر اساس پلتفرم دیگنیتی که برای دانگ فنگ می باشد توسعه یافته است. نام این خودرو در ابتدا AITO M7 بود اما هواوی اسم آن را به Huawei AITO M7 تغیر دارد. داستان به همینجا ختم نمی شود، هواوی چند سال پیش توسط آمریکا تحریم شده و نمی تواند به برخی بازار ها ورود پیدا کند، این دو کمپانی برای دور زدن تحریم ها و بازار یابیHuawei AITO M7 در کشور های دیگر مجبور به تغیر نشان آن به SERES شدند. ماموت خودرو در نمایشگاه خودرو تهران از این کراس اوور رونمایی کرد و قصد دارد که این خودرو را چندین باره تغیر اسم دهد و با نام ایرس HM7 به بازار ایران عرضه کند.
طراحی بدنه HM7
هدف طراحان این خودرو تا حدودی زیبایی بدونه شلوغ کاری و حفظ مدرن بودن بوده است، و در آن سعی نشده که الگو های رادیکال استفاده شود. در داخل چراغ های ارس دی لایت به صورت ابروی بکار رفته که با خط کرومی سعی شده این دو را مرتبط به هم نشان دهند. چراغ ها اندازه بزرگی دارد و بر خلاف اکثر خودرو های چینی جدید از الگوی چراغ های دو قسمتی استفاده نشده و تا حدودی ایرس HM7 را متفاوت کرده است. در جلو پنجره و سپر خطوط موازی افقیی بکار رفته که بر روی آن نوار کرومی خود نمایی می کند و ترکیب این بخش با اسپلیتر کرومی و مجرای هوای عمودی فیک بسیار جلب توجه می کند.
هدف طراحان این خودرو تا حدودی زیبایی بدونه شلوغ کاری و حفظ مدرن بودن بوده است، و در آن سعی نشده که الگو های رادیکال استفاده شود. در داخل چراغ های ارس دی لایت به صورت ابروی بکار رفته که با خط کرومی سعی شده این دو را مرتبط به هم نشان دهند. چراغ ها اندازه بزرگی دارد و بر خلاف اکثر خودرو های چینی جدید از الگوی چراغ های دو قسمتی استفاده نشده و تا حدودی ایرس HM7 را متفاوت کرده است. در جلو پنجره و سپر خطوط موازی افقیی بکار رفته که بر روی آن نوار کرومی خود نمایی می کند و ترکیب این بخش با اسپلیتر کرومی و مجرای هوای عمودی فیک بسیار جلب توجه می کند.

در نماهای جانبی اولین بخش که خود نمایی می کند خط شانه ای با برجستگی ملایم می باشد که ابتدای آن از برجستگی کاپوت شروع شده و تا گلگیر عقب ادامه دارد. ابعاد بزرگ رینگ های ۲۰ اینچی و آینه بزرگ با برجستگی و فرورفتگی های نمای جانبی این خودرو را عضلانی و بزرگ نشان می دهد که با کروم کاری به دور شیشه ها، چاشنی لوکس بودن نیز به ایرس HM7 اضافه شده است. البته نباید از دستگیره های مخفی شونده اچ ام ۷ گذشت که این خودرو را تا حدی مدرن نیز نشان می دهد.

در عقب ایرس HM7 از الگوی چراغ های به هم پیوسته استفاده شده است که جدیدا بیشتر SUV ها از این سبک چراغ استفاده می کنند. در این بخش همانند دیگر بخش های خودرو فضا سازی ها و الگوی های متمایز کننده استفاده نشده و حتی دیفیوزر هم نداریم که مقداری آن را ساده تر نشان می دهد.
مشخصات فنی ایرس HM7
ایرس HM7 یک خودرو هیبرید است اما از نوع EREV، موتور بنزینی فقط زمانی که باتری در سطح انرژی پایینی قرار بگیرد فعال می شود. قوای محرکه این خودرو ترکیبی از پیشرانه ۱.۵ لیتری بنزینی تنفس طبیعی و موتور برقی می باشد. موتور برقی ایرس HM7 می تواند ۴۳۳ اسب بخار و ۶۵۴ نیوتن متر گشتاور تولید کند که با مکانیزم هایی به صورت AWD هر چهار چرخ انتقال می یابد. صفر تا صد این SUV کمتر از ۵ ثانیه است و حداکثر سرعت آن ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت می باشد.
مشخصات فنی ایرس HM7
ایرس HM7 یک خودرو هیبرید است اما از نوع EREV، موتور بنزینی فقط زمانی که باتری در سطح انرژی پایینی قرار بگیرد فعال می شود. قوای محرکه این خودرو ترکیبی از پیشرانه ۱.۵ لیتری بنزینی تنفس طبیعی و موتور برقی می باشد. موتور برقی ایرس HM7 می تواند ۴۳۳ اسب بخار و ۶۵۴ نیوتن متر گشتاور تولید کند که با مکانیزم هایی به صورت AWD هر چهار چرخ انتقال می یابد. صفر تا صد این SUV کمتر از ۵ ثانیه است و حداکثر سرعت آن ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت می باشد.

منبع انرژی موتور بنزینی از باک ۶۰ لیتری تامین می شود و موتور برقی نیز از یک باتری ۴۰ کیلو وات ساعتی تغذیه می کند که در ۳۰ دقیقه توسط شارژر سریع از ۳۰ به ۸۰ درصد می رسد اما با شارژر خانگی این فرآیند ۴ تا ۵ ساعت زمان می برد. با شارژ کامل و باک فول می توان ۱۰۵۰ کیلومتر پیمایش داشت. تعلیق جلو در ایرس HM7 مک فرسون و در بخش عقب مولتی لینک می باشد.
کابین و امکانات شاسی بلند هواوی
این خودرو در کلاس SUV های لوکس چینی قرار دارد و باید از آن انتظار متریال با کیفیت داشت. در این خودرو شاهد ترکیب ۴ نوع متریال پلاستیک طرح چوب، چرم، جیر و مخمل هستیم که هر کدام ویژگی های لوکس بودن را کاملا به سرنشینان انتقال می دهند. بر روی داشبورد متریال سافت تاچ استفاده شده که ترکیبی از فوم های با کیفیت و چرم با دوخت بسیار منظم است. متریال استفاده شده بر رودری های جلو و عقب یکسان می باشد. بخش بالای رودری جیر، میانی طرح چوب و بخش دستگیره ترکیب چرم و مخمل می باشد. صندلی ها از رویه چرم با مجرای گردش هوا بهره می برد و کیفیت فوم آنها بسیار بالا است.
کابین و امکانات شاسی بلند هواوی
این خودرو در کلاس SUV های لوکس چینی قرار دارد و باید از آن انتظار متریال با کیفیت داشت. در این خودرو شاهد ترکیب ۴ نوع متریال پلاستیک طرح چوب، چرم، جیر و مخمل هستیم که هر کدام ویژگی های لوکس بودن را کاملا به سرنشینان انتقال می دهند. بر روی داشبورد متریال سافت تاچ استفاده شده که ترکیبی از فوم های با کیفیت و چرم با دوخت بسیار منظم است. متریال استفاده شده بر رودری های جلو و عقب یکسان می باشد. بخش بالای رودری جیر، میانی طرح چوب و بخش دستگیره ترکیب چرم و مخمل می باشد. صندلی ها از رویه چرم با مجرای گردش هوا بهره می برد و کیفیت فوم آنها بسیار بالا است.

در بخش داشبورد اولین چیزی که بسیار به چشم می آید نمایشگر مالتی مدیای ۱۵.۶ اینچی! است که قابلیت نمایشگر همیشه روشن نیز دارد. کلاستر به نسبت اندازه بزرگی دارد و ۱۰.۲۵ اینچ است و اطلاعات در آن به راحتی قابل دیدن می باشد. زیر نمایشگر مالتی مدیا خروجی های هوا قرار گرفته است که قابلیت تنظیم به صورت الکتریکی در داخل مالتی مدیا را دارد. فرمان ایرس HM7 به شکل دو شاخ می باشد و در هر دو قسمت بالا و پایین مقداری تخت شده است. پشت فرمان به کروز کنترول به سبک راهنما کار شده که شاید برای برخی افراد جذاب نباشد.

این خودرو به واسطه فاصله محوری ۲۸۲۰ میلی متری فضای کابین جاداری دارد که در ریدف های اول و دوم به خوبی خود را نشان می دهد، اما فضای سرنشینان در ردیف سوم فقط مناسب مسافت های کوتاه می باشد. راحتی در ردیف دوم به واسته صندلی های دو تایی ۱۴ حالت بیشتر از دیگر قسمت های خودرو محسوس است. از جمله امکانات ایرس HM7 می توان به؛ شش کیسه هوای ده نقطه ای، کروز کنترل تطبیقی، رادار خط خوان، هشدار برخورد از جلو، رانندگی خودکار بین خطوط، رادار دستیار حرکت در ترافیک، رادار نقطه کور، دوربین ۳۶۰ درجه، نور بالا اتوماتیک، سیستم تشخیص حضور دست بر روی فرمان، اتو پارک، تنظیم برقی صندلی های سرنشینان جلو، ماساژور صندلی های جلو، سیستم تهویه اتوماتیک، شارژر وایرلس، نمایشگر سیستم مالتی مدیا، پشت آمپر دیجیتال و… اشاره کرد
رقبا ایرس HM7
در این رده و قیمت در بازار خودرو ایران چه صفر کیلومتر چه کارکرده فقط یک خودرو است که تا این حد تکنولژی محور باشد. وویاه فری محصول لوکس دانگ فنگ که ریشه های مشترک با ایرس HM7 دارد چه از لحاظ پلفترم چه تکنولژی های هواوی که در آن بکار رفته است می تواند با این خودرو رقابت کند.
در این رده و قیمت در بازار خودرو ایران چه صفر کیلومتر چه کارکرده فقط یک خودرو است که تا این حد تکنولژی محور باشد. وویاه فری محصول لوکس دانگ فنگ که ریشه های مشترک با ایرس HM7 دارد چه از لحاظ پلفترم چه تکنولژی های هواوی که در آن بکار رفته است می تواند با این خودرو رقابت کند.