نماد آخرین خبر

همه چیز در مورد اینفینیت اکسپلورر + ویدیو معرفی

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
همه چیز در مورد اینفینیت اکسپلورر + ویدیو معرفی

آخرین خودرو/ایران روور قصد دارد اینفینیت اکسپلورر را تحت نشان اینفینیت که برند جدیدی از زیر شاخه های ایران روور است به بازار ایران عرضه کند.

ایران روور که سابقه تجهیز، ارتقاء و جدیدا عرضه خودرو را داشته قصد دارد اینفینیت اکسپلورر را تحت نشان اینفینیت که برند جدیدی از زیر شاخه های ایران روور است به بازار عرضه کند. اینفینیت اکسپلورر همان چانگان هانتر پلاس است که این شرکت نام آن را به اکسپلورر تغیر داده و قرار است آن را به مونتاژ برساند. برای درک بهتر این موضوع بهتر است که بیشتر چانگان هانتر پلاس را بشناسیم.

پیکاپ هانتر چانگان بر روی پلتفرم مشترک گروه خودرو سازیی PSA در سال ۲۰۱۹ با همکاری پژو و سیترئن توسعه یافته است که در سال ۲۰۲۲ چانگان نسخه جدید این پیکاپ را با نام هانتر پلاس بروز رسانی کرد. این بروز رسانی شامل ارتقاء فنی و فیس لیفت سنگینی بود که چندین سطح این خودرو را بالاتر برد. در ادامه به برسی جزء به جزء این خودرو خواهیم پرداخت.
طراحی بدنه اکسپلورر
این پیکاپ نیز با ترند روز از المان چراغ های به هم پیوسته به واسطه دی لایت بهره می برد که دی لایت در ابروی چراغ ها نیز به کار رفته است. چراغ های اصلی شکل خشنی دارند و از ترکیب پروژکتور لنز و فناوری ال ای دی بهره می برند. جلو پنجره این خودرو اندازه بزرگی دارد و در طراحی آن المان های ورودی هوای مربعی شکلی بکار رفته است که یکی در میان از کروم کاری مستطیلی شکل بهره می برند. از نکات که در این خودرو که بسیار به چشم می آید کروم کاری سرتاسری به دور جلو پنجره بوده که در قسمت پایینی سپر ها به شکل جالبی به خارج آن ادامه یافته است. مه شکن ها نیز به صورت عمودی در داخل سپر به شکل بسیار زیبایی طراحی شده اند.
در نمای جانبی به رسم اکثر پیکاپ ها شاهد طراحی جعبه ای شکلی هستیم. کاپوت تقریبا به صورت تخت طراحی شده و فقط بر روی آن دو خط برجسته ریز قابل مشاهده است که با خط برجسته گلگیر ها و دو درب ترکیب شده و خودرو را عضلانی تر نشان می دهد.
به دور گلگیر ها و قسمت پایینی در های اکسپلورر فلاپ های تقریبا مربعی شکلی  وجود دارد که با رینگ های ۱۸ اینچی و فاق لاستیک بلند نمای زیبایی به اشتراک می گذارد. کابین بار Infinite Explorer به صورت کامل توسط کف پوش محافظ کاری شده و حتی این محافظ تا قسمت درب قسمت بار نیز ادامه یافته است.
مشخصات فنی اینفینیت اکسپلورر
قلب تپنده اینفینیت اکسپلورر یک موتور ۲ لیتری  T-GDI با کد فنی JL486ZQ5 است که می تواند ۲۳۳ اسب بخار و ۳۹۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. توان و گشتاور  تولیدی از طریق گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک به تمامی چرخ ها انتقال داده می شود، یکی از ویژگی های خوب این خودرو قابلیت انتقال قدرت به صورت اتوماتیک آن است.
در بخش جلوی این خودرو تعلیق مک فرسون و در عقب نیمه مستقل بکار رفته است. این خودرو از استاندارد آلایندگی یورو ۶ بهره می برد و در هر صد کیلومتر به طور میانگین ۹ لیتر بنزین می سوزاند.
کابین و امکانات Infinite Explorer
سه طیف رنگی طوسی، مشکی و نسکافه ای در کابین اینفینیت اکسپلورر به کار رفته  که حس حال خوبی را انتقال می دهد. متریال بکار رفته در داشبورد سافت تاچ می باشد اما رودی ها از پلاستیک خشک ساخته شده اند و فقط در بخش های استراحت دست ترکیب فوم و چرم بکار رفته است. صندلی های این خودرو از لحاظ کیفیت فوم و رویه در سطح مناسبی قرار دارند و بنظر می رسد می توان انتظار دوام در کارکرد های بالا را از آن داشت.
با ورود به کابین اینفینیت اکسپلورر اولین چیزی که بسیار به چشم می آید طراحی لوکس و چشم نوار آن است که بیشتر انگار برای کراس اوور یا SUV سطح بالا طراحی شده است. کلاستر و مالتی مدیا به صورت یکپارچه می باشد که با زاویه ای بیش از دیگر خودرو ها به سمت راننده متمایل شده است. زاویه دارد بودن مالتی مدیا دسترسی به تنظیمات تهویه که به صورت نرم افزاری در مالتی مدیا است راحت تر می کند ولی دید سرنشین به مالتی مدیا را تا حد زیادی محدود کرده است.
فضای کابین در این خودرو در بخش جلو بسیار راحت بوده و با وجود صندلی راننده ۸ جهته و ۴ جهته سرنشین این راحتی بیشر نیز می شود، اما نقدی که به اینفینیت اکسپلورر است، کم بودن عرض صندلی عقب و ارتفاع بالای آن است که اگر زیر آرنجی عقب در آن وجود داشت شاید می شد از ان صرف نظر کرد. از جمله امکانات این خودرو می توان به چهار کیسه هوا، سامانه کنترل پایداری و کشش، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، سیستم کنترل حرکت در سراشیبی، سنسور TPMS، نمایشگر لمسی سیستم مالتی مدیا، پشت آمپر دیجیتال، سیستم تهویه اتوماتیک، سنسور نور، سنسور باران، دوربین نقطه کور، سنسور پارک عقب، دوربین دنده عقب، صندلی های برقی سرنشینان جلو، سردکن صندلی های جلو، تریم چرم مصنوعی، کروز کنترل، آینه های جانبی برقی به همراه گرم کن، ورود و خروج بدون کلید، استارت دکمه ای، ترمز پارک برقی، دسته دنده الکتریکی، فرمان کمکی برقی و… اشاره کرد.
رقبا اینفینیت اکسپلورر
در چند سال اخیر پیکاپ ها در بازار ایران محبوبیت زیادی پیدا کرده اند  حتی می توان در بین مشتریان این کلاس خودرو افرادی را دید که از این خودرو نه استفاده آفرودی نه باربری از این خودرو ها را دارند و سرفا بخاطر کلاس بدنه به دنبال خرید پیکاپ می روند. از جمله رقبای این خودرو می توان به کی ام سی تی ۹، موسو خان تیپ ساهارا، فوتون جی ۷  اشاره کرد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir