کونیگزگ بساز؛ تویوتا سوار شو!

آخرین خودرو/ کریستین ون کونیگزگ، بنیانگذار برند سوئدی کونیگزگ (Koenigsegg) که به ساخت سریعترین و پیچیدهترین هایپرکارهای جهان معروف است، از یک خودروی ژاپنی برای ترددهای روزمره استفاده میکند! شاید باور عموم بر این باشد که آقای کونیگزگ همواره سوار یکی از ابرخودروهای چند میلیون دلاری شرکت خود میشود. اما بر خلاف انتظار، وی مسیرهای روزانه را به جای چنین مدلی، با یک هاچبک کوچک و هیجانانگیز ژاپنی طی میکند. این خودرو مدلی نیست جز تویوتا GR یاریس!
در پستی که اخیراً در صفحه اینستاگرام کونیگزگ منتشر شده، آقای کریستین ون کونیگزگ با شوق فراوان پشت فرمان این هاچبک اسپرت نشسته و روز کاریاش را با جملهای ساده اما پرانرژی آغاز میکند: «دیوانگی سه سیلندر در صبح زود!»
ژاپنی دوستدار آدرنالین!
تویوتا GR یاریس خودرویی است که برای برخی بازارها طراحی شده و در آمریکا عرضه نمیشود. در نسخه جدید، این خودرو به یک پیشرانه ۳ سیلندر توربو شارژ ۱.۶ لیتری مجهز است که توان تولید ۲۸۰ اسب بخار قدرت و ۳۹۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. نیروی این موتور از طریق یک جعبه دنده ۶ سرعته دستی به هر چهار چرخ منتقل میشود که باعث شده تا GR یاریس یکی از جذابترین گزینهها در کلاس هاچبک های اسپرت باشد. ویدیویی که در صفحه کونیگزگ منتشر شده، لحظاتی از مسیر رفتن آقای کونیگزگ به محل کارش را نشان میدهد.
علاقه دیرینه به خودروهای ژاپنی
این اولین باری نیست که کریستین ون کونیگزگ علاقه خود را به خودروهای ژاپنی نشان میدهد. وی در دوران دانشجویی خود یک دستگاه مزدا MX-5 داشت. جالب اینکه بعدها و پس از چند سال او دوباره همین خودرو را خریداری کرد. چنین علاقهای گویای آن است که عشق به رانندگی فراتر از قدرت موتور و قیمت خودرو است و حتی مردی که ابرخودروهای چند میلیون دلاری مانند جسکو و رگرا را طراحی و تولید میکند، از نشستن پشت فرمان یک خودروی کوچک و چابک لذت میبرد.
چرا تویوتا GR یاریس؟
تویوتا GR یاریس شاید از نظر ابعاد و قیمت با ابرخودروها قابل مقایسه نباشد، اما از لحاظ حس رانندگی، تعادل در پیچها و پاسخگویی موتور، در سطح بالایی قرار دارد. این خودرو برای لذت بردن از رانندگی شهری و جادهای طراحی شده، ولی اکنون توسط یکی از بزرگان جهان خودروسازی مورد استفاده روزمره قرار میگیرد. چه تبلیغی بهتر از این برای تویوتا!