بی ام و iX7 برقی با حداکثر 900 اسب بخار قدرت در راه است

پدال/ نسل بعدی شاسیبلندهای بامو X5، X6 و X7 با پیشرانههای الکتریکی، هیبریدی و پلاگینهیبریدی در راه هستند و مدل iX7 M70 با بیش از ۸۰۰ اسب بخار قدرت، پرچمدار این تحول خواهد بود.
خانواده شاسیبلندهای بامو همچنان در حال تکامل است. اگرچه مدلهای کنونی هنوز تازه به نظر میرسند اما نسلهای جدید X5، X6 و X7 با پیشرانههای متنوع، فناوریهای پیشرفته و شگفتیهایی برای آینده الکتریکی در حال شکلگیری هستند. عکاسان جاسوس بارها از نسل جدید X5 عکس گرفتهاند و حالا جزئیات جدیدی از این کراساوور منتشر شده است. این مدل که قرار است از آگوست ۲۰۲۶ تولید شود، روی پلتفرم آشنای CLAR ساخته خواهد شد اما ویژگیهایی از خودروهای نسل نئو کلاس بامو را به کار خواهد گرفت و مدل تمام الکتریکی iX5 هم به این مجموعه اضافه خواهد شد.
طبق گزارش WardsAuto، پیشرانه iX5 از فناوری پیشرفتهای بهره میبرد که چگالی انرژی ۲۰ درصد بیشتر، برد و سرعت شارژ ۳۰ درصد بالاتر و اتلاف انرژی ۴۰ درصد کمتر از فناوریهای کنونی بامو دارد. این کراساوور با پیشرانههای بنزینی، دیزلی، پلاگینهیبریدی و حتی هیدروژنی هم عرضه خواهد شد. نسل دوم X7 نیز که قرار است در سال ۲۰۲۷ معرفی شود، از بسیاری جهات شبیه به X5 خواهد بود. گزارشها حاکی از آن است که مدل iX7 M70 با قدرت بیش از ۸۰۰ اسب بخار عرضه خواهد شد. همچنین احتمال معرفی نسخهای از آلپینا با حدود ۹۰۰ اسب بخار هم وجود دارد که این شاسیبلند را به یکی از قدرتمندترینهای بازار تبدیل میکند.
با وجود فروش ضعیف، نسل جدید X6 نیز در برنامه بامو قرار دارد و شایعه شده که در سال ۲۰۲۸ نسخه الکتریکی iX6 معرفی خواهد شد. اطلاعات کمی درباره این کراساوور کوپه در دسترس است اما انتظار میرود مسیری مشابه X5 را طی کند. هر سه مدل در کارخانه بامو در اسپارتانبورگ، کارولینای جنوبی تولید خواهند شد. این امر به لطف سرمایهگذاری یک میلیارد دلاری در این کارخانه و ۷۰۰ میلیون دلار دیگر در کارخانه باتریسازی نزدیک آن امکانپذیر شده است.