نماد آخرین خبر

تارا توربو در نمایشگاه خودروی شیراز رونمایی شد

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
تارا توربو در نمایشگاه خودروی شیراز رونمایی شد

آخرین خودرو/شرکت ایران خودرو در نمایشگاه خودروی شیراز ۱۴۰۴ از نسخه توربو تارا رونمایی کرده است. در ادامه به طور مختصر به مشخصات این خودرو می پردازیم.
در بازار فعلی ایران اگر بخواهیم سدانی ملی با پیشرانه ای نسبتا قدرتمند را خریداری کنیم ناچاریم که به سراغ محصولاتی نظیر دنا پلاس توربو برویم که به دلیل فضای کم داخل کابین برای استفاده خانوادگی چندان مناسب نیست. اما چند سالی است که خبرهایی از عرضه تارا با پیشرانه توربو شنیده می شود اما تا به امروز عرضه این خودرو میسر نشده و در دوره مدیریت دولتی ایران خودرو نیز به آن بی توجهی شده بود. با این حال مدیریت جدید ایران خودرو به صورت جدی پروژه تارا توربو را دنبال می کند و نمونه ای از آن را در بیست و دومین نمایشگاه خودروی شیراز به نمایش در آورده است.


گفته می شود این خودرو از همان پیشرانه معروف EFP در بخش تولید قوای محرکه خود بهره می برد و قرار است در نیمه دوم سال ۱۴۰۴ و به عنوان تارا V4 روانه بازار ایران شود. در ادامه بیشتر به مشخصات و امکانات نسخه جدید تارا می پردازیم.
مشخصات فنی تارا توربو
پیشرانه مورد استفاده در این خودرو همان پیشرانه ای است که قبلا در محصولات نظیر ری را استفاده شده است. در واقع این پیشرانه یک موتور بنزینی ۱.۶۵ لیتری توربوشارژ است که می تواند نهایت قدرت ۱۶۰ اسب بخار و گشتاور نهایی ۲۴۰ نیوتن متر را تولید کند. با اینکه این پیشرانه به لحاظ ساختاری شباهت های بسیاری با موتور EF7 توربو دارد اما به دلیل بهره مندی از سیستم Dual VVTI و برخی تغییرات مهندسی، بازدهی بالاتری داشته و شتاب بهتری را از خود به نمایش می گذارد. لازم به ذکر است که جعبه دنده استفاده شده در این نسخه تارا از نوع ۶ سرعته AT که از فناوری نسل هفتم بهره مند است و توسط شرکت DAE تامین می شود.


نکته مثبت دیگری که در تارا توربو می توان مشاهده کرد مصرف سوخت به نسبت خوب آن است. با توجه به پیشرانه مورد استفاده در این خودرو، نسخه توربو تارا می تواند مصرف سوخت میانگین حدودی ۷.۵ لیتر را به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر از خود به نمایش می گذارد که در میان خودرو های تولید داخل عدد خوبی به حساب می آید.
 کابین و امکانات تارا جدید
در بخش طراحی کابین این خودرو تفاوت و یا ارتقا خاصی را نسبت به دیگر نسخه های تارا شاهد نیستیم. به طور کلی سبک طراحی داخل کابین تارا، سبکی عامه پسند است و نسبت به بسیاری از خودروهای داخلی، سبک طراحی بروزتری را از خود به نمایش می گذارد. از طرفی کابین تارا توربو به دلیل بهره مندی از فاصله محوری ۲۶۵۲ میلی متری، فضای به نسبت خوبی را در اختیار کاربر قرار می دهد و به همین دلیل می تواند برای استفاده خانوادگی مناسب تر باشد.


از طرفی امکاناتی نظیر؛ ۴ کیسه هوا، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، سنسور نور، سنسور باران، سانروف برقی، استارت دکمه ای، رینگ آلومینیومی، کروز کنترل، محدودکننده سرعت، تریم داخلی چرم و پارچه، صندلی ۶ حالته برقی راننده، پشتی برقی صندلی شاگرد، گرمکن صندلی های جلو، آینه الکتروکرومیک، آینه های تاشو برقی، نمایشگر لمسی، سنسور پارک عقب، دوربین عقب با خطوط پویای پارک، بازشوی درِ صندوق عقب با سنسور حرکتی پا، زیر آرنجی ردیف عقب، چراغ خوشامدگویی زیر درهای جلو، چراغ روشنایی روز، کامپیوتر سفر، سنسور پایش باد تایرها و… از جمله آپشن هایی است که می توان در این خودرو مشاهده کرد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir