گلف GTI ادیشن 50، سریعترین فولکسواگن تاریخ در نوربرگرینگ

پدال/ گلف GTI ادیشن ۵۰ با ثبت زمان ۷ دقیقه و ۴۶.۱ ثانیه، سریعترین فولکسواگن تاریخ در نوربرگرینگ شد اما هنوز از هوندا سیویک تایپ R عقب است.
پسازاینکه شیائومی رکورد سریعترین خودروی الکتریکی تولیدی در نوربرگرینگ را شکست، فولکسواگن نیز دلیلی برای جشن گرفتن دارد. گلف GTI ادیشن ۵۰ که هنوز رسماً رونمایی نشده، به سریعترین خودروی فولکسواگن در این پیست چالشبرانگیز آلمانی تبدیل شده است. این هاچبک دیفرانسیل جلو نوربرگرینگ را در ۷ دقیقه و ۴۶.۱۳ ثانیه طی کرد که بیش از یک ثانیه سریعتر از گلف R ادیشن ۲۰ بوده است. این خودرو همچنین بیش از سه ثانیه از نسل قبلی گلف GTI کلاباسپرت S سریعتر عمل کرد. این در حالی است که گلف GTI ادیشن ۵۰ رکورد خود را در مسیر طولانیتر ۲۰.۸ کیلومتری نوربرگرینگ ثبت کرده است درحالیکه زمانهای قبلی در پیکربندی ۲۰.۶ کیلومتری ثبت شده بود که ۲۰ متری را شامل نمیشود. این مسیر کوتاهتر، بخش مستقیم نزدیک جایگاههای T13 در خط شروع و پایان قدیمی را حذف میکند.
اگرچه گلف GTI ادیشن ۵۰ اکنون پادشاه فولکسواگنها در نوربرگرینگ است اما همچنان با اختلاف ۱.۲۵ ثانیه از هوندا سیویک تایپ R عقب است. این هاچبک ژاپنی که به دلیل مقررات سختگیرانهتر آلایندگی در آستانه خروج از اروپا قرار دارد، همچنان سریعترین خودروی دیفرانسیل جلو در جهنم سبز است. کمی بیش از دو سال پیش، سیویک تایپ R مسیر کامل ۲۰.۸ کیلومتری را در ۷ دقیقه و ۴۴.۸۸ ثانیه طی کرد. باید تا ۲۰ ژوئن منتظر بمانیم تا فولکسواگن سریعترین گلف GTI تاریخ خود را رسماً رونمایی کند. بااینحال، گفته شده رکورد موردبحث توسط یک خودروی آزمایشی نزدیک به نسخه تولیدی مجهز به پکیج سفارشی پرفورمنس ثبت شده است. این پکیج شامل رینگهای فورجکاری شده سبکتر، لاستیکهای نیمهاسلیک بریجستون پوتنزا ریس اختصاصی و برخی تنظیمات نامشخص شاسی است.
هنوز اطلاعاتی درباره ارتقای قدرت منتشر نشده است. برای مقایسه، گلف GTI استاندارد از موتور توربوشارژ ۲ لیتری خود ۲۶۵ اسب بخار تولید میکند. همین موتور چهار سیلندر گلف GTI کلاباسپرت به ۳۰۰ اسب بخار ارتقا یافته است. تصاویر داخل خودرو نشان میدهد که خودروی آزمایشی از گیربکس دوکلاچه استفاده کرده که جای تعجب ندارد زیرا فولکسواگن در فیسلیفت نسل هشتم گلف گیربکس دستی را از مدل GTI حذف کرد. گلف R نیز فقط با گیربکس دوکلاچه عرضه میشود، هرچند نسخههای معمولیتر هاچبک کامپکت در اروپا هنوز گیربکس دستی دارند.