نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

احتمال بازگشت شورلت کامارو قوت گرفت

منبع
پدال
بروزرسانی
احتمال بازگشت شورلت کامارو قوت گرفت

پدال/ مارک رئوس، رئیس جنرال موتورز در جدیدترین اظهارات خود بازگشت شورلت کامارو را با شروطی محتمل دانسته است.
 
مدیران جنرال موتورز همچنان در حال کلنجار رفتن با تصمیم بازگرداندن شورلت کامارو هستند. شورلت تولید این ماسل‌کار را در سال 2024 متوقف کرد بدون اینکه جانشینی برای آن معرفی کند اما مارک رئوس، رئیس جنرال موتورز، می‌گوید بازگشت این مدل غیرممکن نیست. این اولین بار نیست که کامارو متوقف می‌شود. این خودرو در سال 2002 با پایان تولید پلتفرم F-Body برای هفت سال غایب بود تا اینکه نسل پنجم آن در سال 2009 معرفی شد. خاتمهٔ دوبارهٔ تولید کامارو بدون جانشین، طرفداران را ناامید کرد اما حالا این احتمال وجود دارد که کامارو دوباره بازگردد هرچند که چگونگی این بازگشت هنوز مشخص نیست. شاید کاماروی جدید یک سدان الکتریکی، یک کراس‌اوور الکتریکی و یا همان ماسل کار بنزینی باشد که قبلاً بود.

مارک رئوس در گفت‌وگو با دیترویت نیوز برخی معیارهای کاماروی آینده را فاش کرد و از وابستگی عاطفی خود و خانواده‌اش به این نام گفت. او تعریف کرد که در ۱۶ سالگی همراه با پدرش یک کامارو 1967 را به قیمت 1,30 دلار خریدند:

دوران دبیرستان بود و این خودرو شادی زیادی برایم آورد، نه برای مسابقه، بلکه چون واقعاً خودروی زیبایی بود.
رئوس به نظر یکی از کسانی است که اگر بازگشت کامارو در بازار منطقی باشد، آن را تأیید می‌کند؛ اما این خودرو باید معیارهای کلیدی را برآورده کند که شامل زیبایی، پرفورمنس و لذت رانندگی می‌شود. چند ماه پیش، او توضیح داد کامارو باید در بخش ماسل‌کارها که روزبه‌روز کوچک‌تر می‌شود، قیمتی مقرون‌به‌صرفه داشته باشد. برای موفقیت کاماروی جدید، موتور بنزینی ضروری به نظر می‌رسد. شورلت دریافته که حداقل در حال حاضر، تقاضایی برای نسخه الکتریکی کوروت، برادر بزرگ‌تر کامارو، وجود ندارد. تونی روما، مهندس ارشد کوروت، صراحتاً گفته: «هیچ‌کس این را نمی‌خواهد.» منطقاً، تحقیقات بازار درباره کاماروی الکتریکی نیز نتیجه مشابهی خواهد داشت.

در همین حال، دوج که به تولید هردو ماسل کار خود پایان داد و آن‌ها را چارجر الکتریکی جایگزین کرد، در بازار شکست خورد. از سوی دیگر، فورد تنها خودروسازی است که هنوز یک ماسل‌کار اصیل با موتور V8 تولید می‌کند ولی با وجود کاهش تقاضا برای خودروهای الکتریکی، موستانگ Mach-E در سال 2024 در آمریکا با فروش 51,745 دستگاه، از موستانگ بنزینی با 44 هزار دستگاه پیشی گرفت. این آمار ممکن است جنرال موتورز را به سمت کاماروی الکتریکی سوق دهد اما این شرکت احتمالاً از اشتباهات استلانتیس درس گرفته که با معرفی یک ماسل‌کار الکتریکی با انتقادات زیادی مواجه شد. استلانتیس پس از کنار رفتن کارلوس تاوارس، موتور همی را به خط تولید رم بازگرداند زیرا متوجه نیاز آمریکایی‌ها به این موتور شد. پس چرا جنرال موتورز نباید کامارو را با موتور V8 بازگرداند؟

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره