نسل جدید پورشه 911 GT2 RS برای فتح نوربرگرینگ آماده میشود!

پدال/ نسل جدید پورشه 911 GT2 RS با پیشرانه 4 لیتری توربو و احتمالاً سیستم هیبریدی، آماده است تا با بیش از ۷۰۰ اسب بخار، نوربرگرینگ را تسخیر کند!
جاسوسان که بهدقت پیست نوربرگرینگ را تحت نظر دارند، اخیراً ماهی بزرگی صید کردهاند. این شکار، نسل جدید 911 GT2 RS است که قلهٔ پرفورمنس خودروهای خیابانی پورشه محسوب میشود. این مدل، 911 GT3 RS که پیشتر با پیشرانه تنفس طبیعی نوربرگرینگ را به آتش کشید، میگیرد با توربو تقویت میکند. در نسل قبلی، دو توربوشارژر قدرت موتور 3.8 لیتری شش سیلندر تخت پورشه را به 700 اسب بخار رساند و انتظار میرود مدل جدید بسیار قویتر از این باشد. البته چنین پرفورمنسی هزینه دارد و طبق گزارشی که اوایل سال جاری منتشر شد، GT2 RS جدید دو برابر GT3 RS یعنی 450 هزار یورو قیمت خواهد داشت.
انتظار میرود این خودرو از فناوری جدیدی بهرهمند باشد. پورشه اخیراً پتنتی ثبت کرده که به راننده اجازه میدهد زاویه کمبر خودرو را تنظیم کند. احتمالاً نمیتوان این کار را در وسط پیچ انجام داد اما حتی تنظیم آن در پارکینگ پیست هم برای آمادهسازی خودرو فوقالعاده است. همچنین انتظار میرود این GT2 RS به سیستم هیبریدی مشابه 911 GTS T-Hybrid مجهز باشد. سیستم T-Hybrid از یک موتور الکتریکی در گیربکس استفاده میکند که ۵5 اسب بخار و ۱50 نیوتن متر گشتاور به خروجی پیشرانهٔ بنزینی اضافه میکند و توسط یک پکیج باطری کوچک 1.9 کیلووات ساعتی تغذیه میشود. علاوه بر این، یک موتور الکتریکی کوچک هم روی شافت توربوشارژر نصب شده تا توربو را قبل از افزایش فشار گازهای اگزوز به چرخش درآورد.
موضوع مهم اینکه سیستم T-Hybrid اضافهوزن زیادی ندارد که میتواند دشمن خودرویی مثل GT2 RS باشد. در 911 GTS وزن خودرو فقط ۴۷ کیلوگرم افزایش یافته است و مطمئناً پورشه میتواند با استفاده بیشتر از فیبر کربن این افزایش را جبران کند. در پروتوتایپ این ماشین بال عقب بزرگی مشابه GT3 RS هم دیده میشود که احتمالاً همان فلپ بازشونده را دارد که مقاومت هوا را برای سرعتهای بالاتر کاهش میدهد. همچنین خودرو به دریچههای بزرگ گلگیر برای خروج هوا از دهانهٔ گلگیرها و دریچههای بزرگتر جلو برای عبور هوا از رادیاتورها است. تحویل این خودرو به خریداران از ژوئن ۲۰۲۶ آغاز خواهد شد که این یعنی احتمالاً اواخر امسال یا اوایل سال آینده شاهد رونمایی رسمی خواهیم بود.