آئودی با یک خودروی اسپرت جذاب به مسیر درست بازخواهد گشت

پدال/ آئودی اوضاع خوبی ندارد و مدیرعامل شرکت وعدهٔ معرفی یک خودروی اسپرت الکتریکی را داده که میتواند آئودی را به مسیر درست بازگرداند.
این روزها آئودی اصلاً شرایط خوبی ندارد. فروش این شرکت در سال گذشته 11.8 درصد کاهش یافت و به 1.67 میلیون دستگاه رسید و نیمه اول سال 2025 نیز چندان امیدوارکننده نبوده است. تا پایان ژوئن، فروش آئودی 5.9 درصد کاهش یافت و به 783 هزار دستگاه رسید. بااینحال، عرضه مدلهای جدید مانند Q3، Q5، A5 و A6 باید به تغییر اوضاع کمک کند و خریداران را از رقبای سرسخت مانند بامو و مرسدس که در رقابت فروش خودروهای لوکس پیشتاز هستند، جذب کند. بااینحال، به گفتهٔ گرنوت دولنر، مدیرعامل آئودی، برای بهبود شرایط این شرکت اقدامات دیگری هم در دست انجام است.
او در گفتوگو با مجله آلمانی بیلد اظهار داشت:
نمیخواهم حاشیه بروم، ما حالا باید به مسیر درست بازگردیم.
او پس از دورهای طولانی بدون عرضهٔ مدل جدید، معتقد است که سختترین دوران آئودی سپری شده است:
فکر میکنم از سیاهترین نقطه عبور کردهایم.
دولنر در همان مصاحبه وعده عصر جدیدی برای آئودی داد. در همین پاییز، یک خودروی کانسپت که بهعنوان «سازنده هویت» شناخته میشود، معرفی خواهد شد و تلاش خواهد کرد موفقیت TT افسانهای را تکرار کند. مدیر آئودی گفت که این خودروی مرموز در داخل شرکت با نام TT Moment 2.0 شناخته میشود و او قویاً معتقد است که تأثیری مشابه TT اواخر دهه 1990 و اوایل دهه 2010 خواهد داشت:
حس درونیام میگوید که در آستانه چنین لحظهای هستیم.
اما این خودرو نه نسل چهارم TT خواهد بود و نه بازگشت R8. دولنر آن را چیزی بین این دو توصیف کرد که به شکل یک خودروی اسپرت بسیار احساسی خواهد بود. اگرچه این ماشین در قالب کانسپت رونمایی میشود اما نسخه تولیدی آن ظرف دو سال آینده برنامهریزی شده است. این خودرو کاملاً الکتریکی خواهد بود اما این معنای کنار گذاشتن پیشرانههای درونسوز توسط آئودی نیست زیرا این شرکت قبلاً انتقال کامل به خودروهای الکتریکی را از سال 2032 تا اواسط دهه آینده به تعویق انداخته است. انتظار میرود این خودروی اسپرت کانسپت در نمایشگاه مونیخ در سپتامبر (شهریور) رونمایی شد. این خودرو نماینده آئودی جدید خواهد بود که با زبان طراحی تازه، فناوری نسل بعدی و سختافزارهای پیشرفتهتری که در مدلهای قبلی دیده نشدهاند، عرضه میشود.