پورشه 911 توربو S هیبریدی خواهد شد، سوپراسپرت جدید آلمان امسال معرفی میشود

پدال/ پورشه 911 توربو S جدید از سری 992.2 تا پایان سال 2025 با پیشرانهٔ هیبریدی و قدرت بیشتر معرفی خواهد شد تا پس از نیمقرن تحول بزرگ در این مدل ایجاد کند.
بیش از یک سال از معرفی اولین مدلهای سری ۹۹۲.۲ پورشه ۹۱۱ میگذرد اما این خانواده هنوز کامل نشده است. پس از رونمایی مدلهای فیسلیفت GTS، کاررا و GT3، مدل بعدی در ماههای آینده از راه میرسد. اولیور بلوم، مدیرعامل پورشه، در گزارش مالی نیمسال اعلام کرد که توربو S تا پایان سال ۲۰۲۵ رونمایی خواهد شد. بلوم تأیید کرد که توربو S جدید از پیشرانهٔ هیبریدی استفاده خواهد کرد.
این مدل از باتریهای وارتا استفاده میکند پسازآنکه پورشه شرکت V4Drive را از گروه وارتا خریداری کرد. مدل GTS هیبریدی نیز هماکنون از سلولهای استوانهای V4Drive بهره میبرد. باتریهای ۱.۹ کیلووات ساعتی سیستم T-Hybrid این خودرو در سایتهای الوانگن و نوردلینگن تولید میشوند. پورشه قصد دارد تا پایان سال نیروی کار این دو سایت را به ۳۷۵ نفر افزایش دهد تا برای نسخههای هیبریدی جدید ۹۱۱ آماده شود. شایعاتی درباره هیبریدی شدن GT2 RS هم وجود دارد اما هنوز رسمی نیست.
قوای محرکهٔ هیبریدی به معنای افزایش قدرت توربو S است هرچند که مدل ۹۹۲.۱ با 650 اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور از پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری توئین توربوی تخت، هرگز خودروی ضعیفی نبود. با توجه به اینکه GTS هیبریدی از یک موتور الکتریکی 54 اسب بخاری در گیربکس استفاده میکند، انتظار میرود قدرت توربو S با این سیستم هیبریدی به حدود 700 اسب بخار برسد. البته سیستم هیبریدی به وزن خودرو اضافه میکند اما احتمالاً این افزایش خیلی زیاد نخواهد بود زیرا GTS هیبریدی تنها 47 کیلوگرم سنگینتر از نسخهٔ قبلی است.