نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

بازتولید پورشه ۹۱۲ با تنها ۱۶۵ اسب بخار و قیمت نجومی!

منبع
پدال
بروزرسانی
بازتولید پورشه ۹۱۲ با تنها ۱۶۵ اسب بخار و قیمت نجومی!

پدال/ شرکت مجارستانی Kamm اقدام به رستوماد پورشه ۹۱۲ کرده که با وجود پیشرانهٔ چهار سیلندر ضعیف، قیمت پایهٔ ۲۸۵ هزار دلاری دارد.
 
۹۱۲ مدلی جالب در تاریخ پورشه است. هنگامی‌که این شرکت ۹۱۱ را عرضه کرد، نگران کاهش فروش بود زیرا این مدل جدید گران‌تر از ۳۵۶ قدیمی بود. راه‌حل این بود که بدنه ۹۱۱ با موتور چهار سیلندر تخت ۳۵۶ عرضه شود تا نقش مدلی پایه را در سبد محصولات پورشه بازی کند. شرکت مجارستانی کام که در زمینه رستوماد خودروها فعالیت می‌کند، علاقهٔ زیادی به ۹۱۲ دارد و در ساخت نسخه‌های مدرن شده آن تخصص دارد. این شرکت قبلاً رستوماد پورشهٔ موردبحث را با نام 912C ارائه کرد و حالا برای کسانی که به دنبال چیزی آرام‌تر 912C هستند مدل جدید 912T را معرفی کرده است.

کام این محصول جدید را در دو نسخهٔ کوپه و تارگا معرفی کرده که وسعت گزینه‌های موجود برای مشتریان را نشان می‌دهد. حرف T در 912T مخفف تورینگ است و نشان می‌دهد برخلاف 912C که روی پرفورمنس محض تمرکز داشت، در این مدل خریداران می‌توانند از رانندگی در جاده لذت ببرند. این خودرو از نسخه بسیار اصلاح شده از پیشرانهٔ چهار سیلندر تخت اصلی ۹۱۲ استفاده می‌کند که اکنون به‌جای ۱.۶ لیتر اصلی، ۲ لیتر حجم دارد و بازنگری‌های گسترده شامل سرسیلندرها و پیستون‌های جدید را تجربه کرده است.

میکلوش کازمر، بنیان‌گذار و مدیرعامل کام می‌گوید:
 
کام 912C تفسیر نهایی ما از ۹۱۲ نمادین برای کسانی است که خواهان پرفورمنس هم در جاده و هم در پیست هستند اما وقتی از ما پرسیدند که آیا می‌توانیم یک نسخه تورینگ آرام‌تر بسازیم، هیجان‌زده شدیم که 912T را خلق کنیم.

این پیشرانه ۱۶۵ اسب بخار قدرت و ۲۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و ردلاین آن ۶,۵۰۰ rpm است. برای مقایسه، موتور 912C کام، ۱۹۰ اسب بخار قدرت و ۲۲۷ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و قادر است به ردلاین ۷,۲۰۰ rpm برسد. به گفته سازنده، این موتور کم‌توان‌تر، جاده‌تر و شهری‌تر شده است. یک گیربکس دستی ۵ سرعته اصلاح شده تعویض دنده‌ها را نرم‌تر می‌کند و یک دیفرانسیل لغزش محدود عقب نیز وجود دارد.

912T سوار بر سیستم تعلیق Tractive سفارشی است که برای سواری اسپرت و درعین‌حال نه خیلی سفت تنظیم شده است. خریداران همچنین ۲ انتخاب رینگ ۱۵ اینچی دارند که یکی ظاهر کلاسیک پنج پره‌ای دارد و دیگری شبیه رینگ‌های فولادی قدیمی است. کالیپرهای ترمز برمبو چهار پیستونه با دیسک‌های خنک‌شونده در هر چهارچرخ نیز وظیفهٔ متوقف کردن ماشین را بر عهده دارند. هرچند 912T قدرت چندانی ندارد اما با وزن تنها ۸۶۰ کیلوگرم که ۱۰۴ کیلوگرم از ۹۱۲ اصلی کمتر است، وزن بسیار سبکی دارد. بخش زیادی از این کاهش وزن ناشی از پانل‌های فیبر کربنی برای سپرها، گلگیرها، کاپوت و پوشش موتور است اما درها هنوز فلزی هستند.

در داخل، 912T همه‌چیز ساده و درعین‌حال درجه‌یک نگه است. راننده به یک ردیف از نشانگرهای بزرگ و واضح نگاه می‌کند. یک سیستم صوتی مدرن به‌صورت سفارشی ارائه می‌شود ولی مخفی است. شارژ بی‌سیم گوشی نیز در دسترس است. بااین‌حال، 912T قیمت گزافی دارد. قیمت این مدل از ۲۸۵ هزار دلار شروع می‌شود و خریدار باید یک ۹۱۲ هم تهیه کند که هم‌اکنون در مدل ۱۹۶۸ و شرایط خوب حدود ۴۴ هزار دلار قیمت دارد. کسانی که قصد خرید کام 912T را دارند باید یک سپرده ۱۱,۶۰۰ دلاری برای رزرو جایگاه ساخت واریز کنند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره