نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

وقتی آستون‌مارتین ونکوئیش قدیمی به یک شوتینگ بریک جذاب تبدیل می‌شود!

منبع
پدال
بروزرسانی
وقتی آستون‌مارتین ونکوئیش قدیمی به یک شوتینگ بریک جذاب تبدیل می‌شود!

پدال/ یان کالوم، طراح افسانه‌ای آستون‌مارتین و جگوار، یک ونکوئیش V12 مدل ۲۰۰۱ را به شوتینگ بریک جذابی تبدیل کرده است.
 
یان کالوم که بی‌تردید یکی از برجسته‌ترین طراحان خودرویی زمان ما محسوب می‌شود، طی چهار دهه گذشته برخی از ماندگارترین خودروها مثل آستون‌مارتین ونکوئیش را طراحی کرده است. او که مدتی است شرکت طراحی خود را با نام کالوم دیزاین تأسیس کرده، حالا پیشنهادی کاربردی‌تر برای این گرند تورر V12 ارائه داده و کانسپتی از ونکوئیش شوتینگ بریک رونمایی کرده که پیش‌تر زاگاتو در سال ۲۰۱۷ مشابه آن را طراحی کرده بود؛ اما برخلاف نسخه زاگاتو که بر اساس ونکوئیش آن زمان ساخته شد، طرح کالوم بر پایه مدل ۲۰۰۱ است که خودش طراحی کرده بود. تنها چیزی که این خودرو را از تبدیل شدن به واقعیت بازمی‌دارد، فقدان یک خریدار علاقه‌مند است.

این خودرو که ونکوئیش ۲۵ شوتینگ بریک نام گرفته، در بخش «پورتفولیو» سایت کالوم دیزاین معرفی شده است جایی که این شرکت ایده‌های خود برای بازطراحی خودروها را به اشتراک می‌گذارد به امید اینکه خریداران ثروتمند به آن‌ها علاقه‌مند شوند و سفارش ساخت بدهند. این طرح‌ها تا زمانی که سفارشی دریافت نشود، صرفاً مفهومی باقی می‌مانند و بنابراین این ونکوئیش شوتینگ بریک را در چمن‌زارهای پبل بیچ در هفته خودرویی مونتری این ماه نخواهیم دید اما اگر روزی ساخته شود قطعاً منحصربه‌فرد خواهد بود.

در این ونکوئیش منحصربه‌فرد، ورودی‌های هوای کناری به‌روزشده و شبیه چیزی هستند که جگوار (جایی کهیان کالوم پس از همکاری با آستون‌مارتین به آن پیوست) در آن دوره تولید می‌کرد. همچنین کاپوت با دریچه‌های هوا، یادآور جگوار XKR همان دوران است. رینگ‌های ۲۰ اینچی الماسی، کمی مدرنیته به این خودرو اضافه کرده‌اند و ساختار شیشه‌ای مورب و رکاب‌های جانبی با لبه جلویی پایین‌تر و باله‌های کوچک، تداعی‌کننده خودروهای مسابقه‌ای تک‌سرنشین هستند.

در عقب با گلگیرهای عضلانی که به یک اسپویلر دم‌اردکی رو به بالا منتهی می‌شوند، نمای کاملاً متفاوتی را نسبت به ونکوئیش معمولی می‌بینیم. در پایین‌تر، فیبر کربن بیشتر در دو طرف دیفیوزر جدید، ارتفاع چشمی خودرو را کاهش می‌دهد درحالی‌که زاویه سه‌ربع جلو، این خودرو تقریباً حالتی شبیه شاسی‌بلند دارد. از نمای جانبی، دوسوم جلویی خودرو کاملاً مدرن به نظر می‌رسد اما بخش عقب یادآور ب‌ام‌و Z1 اواخر دهه ۸۰ است و رینگ‌ها، به‌ویژه با کالیپرهای ترمز قرمز، حس تسلا را القا می‌کنند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر