نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

موتور وسپا جی تی اس تورینگ ۲۵۰ ؛ مشخصات فنی و امکانات

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
موتور وسپا جی تی اس تورینگ ۲۵۰ ؛ مشخصات فنی و امکانات

آخرین خودرو/ وسپا جی تی اس تورینگ ۲۵۰ یکی از محصولات نسبتا جذاب وسپا محسوب می‌شود که ما در این مطلب به ارائه اطلاعاتی درباره آن می‌پردازیم.

وسپا نام برندی است که این روزها برای بسیاری از افراد آشنا محسوب می‌شود و این برند کار خود را در سال ۱۳۲۵ شمسی آغاز کرده است و در ابتدا هدف از اصلی برند وسپا تولید یک موتور ارزان و ساده بود. در واقع این برند تلاش کرده بود تا موتوری برای قشر ضعیف جامعه طراحی کند، ولی به مرور زمان جریان تغییر کرد و در حال حاضر وسپا یکی از موتورسیکلت‌های لاکچری بازار ‌محسوب می‌شود و تا حدودی می‌توان گفت از قیمت بالایی برخوردار است. در حال حاضر شاهد نمونه‌های کپی برداری شده از وسپا و موتورسیکلت‌های آن هستیم که تا حدودی قیمت کمتری دارند، ولی در حالت کلی شاید به پای وسپای اصلی نرسند. یکی از محصولات این برند، موتور سیکلت وسپا جی تی اس ۲۵۰ تورینگ محسوب می‌شود که موتور سیکلتی در کلاس اسکوتر است و طراحی ظاهری تقریبا جذابی دارد. این موتور سیکلت توسط وسپای ایتالیا ساخته شده و تا حدودی می‌توان گفت مانند سایر موتورسیکلت‌های وسپا لاکچری محسوب می‌شود و از قیمت بالایی برخوردار است. ما در این مقاله قصد داریم به بررسی موتور سیکلت وسپا جی تی اس ۲۵۰ تورینگ پرداخته و اطلاعاتی را درباره ظاهر، انجین، سواری و حتی رقبای این اسکوتر در اختیار شما قرار دهیم و شما را با آن آشنا کنیم.

طراحی ظاهری وسپا GTS 250 تورینگ

طراحی ظاهری موتورسیکلت وسپا جی تی اس ۲۵۰ تورینگ نسبتا مدرن محسوب می‌شود و مانند سایر موتور سیکلت‌های وسپا شاهد همان طراحی کلاسیک، مدرن و همچنین جذاب هستیم. رنگ بندی ارائه شده برای این موتور سیکلت نیز جذاب به نظر می‌رسد، چرا که در رنگ‌های زرشکی، سبز، آبی، زرد، سرمه‌ای و آبی یخی عرضه شده است. به طور کلی طراحی وسپا تورینگ جی تی اس ۲۵۰ تا حدودی درشت به نظر می‌رسد و بدنه آن نسبت به بعضی از اسکوترهای وسپا حجیم‌تر دیده می‌شود و با توجه به تورینگ بودن این موتور سیکلت شاهد تفاوت‌های نسبی با سایر اسکوترهای وسپا هستیم.

در نمای جلویی این اسکوتر شاهد چراغ گرد نسبتا بزرگ هستیم که روی فرمان قرار دارد و می‌تواند با پرتاب نور مناسب خود دید قابل قبولی را در اختیار راکب قرار دهد و با چرخش فرمان چراغ نیز می‌چرخد. فلاپ جلو یا فلاپ سینه موتور سیکلت وسپا جی تی اس ۲۵۰ تورینگ پهن‌تر طراحی شده و چراغ‌های راهنما در سمت راست و چپ با طراحی تقریبا مدرنی قرار دارند و در وسط این فلاپ سینه شاهد یک محل برای قرار دادن کیف هستیم که در بسیاری از موتور سیکلت‌های تورینگ مشاهده می‌شود. یک وایند شیلد روی فرمان تعبیه شده تا در طول مسیر و سواری در مسیرهای طولانی باد و گرد و خاک برای راکب آزاردهنده نباشد و سواری لذت بخش‌تری را برای راکب فراهم کند. آینه‌های قرار گرفته روی فرمان تا حدودی طراحی کلاسیکی دارند و در بسیاری از مدل‌های وسپا شاهد این آینه‌ها هستیم که به صورت گرد و کرومی طراحی شده‌اند و دید تقریبا خوبی را در اختیار راکب قرار می‌دهند. فرمان این اسکوتر مانند بسیاری از اسکوترهای وسپا طراحی شده و شاهد یک فرمان لوله‌ای پوشانده شده با فلاپ هستیم که تقریبا جذاب به نظر می‌رسد و دکمه‌های چراغ اصلی، استارت، راهنما، بوق و تغییر وضعیت نور پایین به نور بالا در سمت راست و چپ آن با کیفیت مطلوبی تعبیه شده‌اند.

صفحه کیلومتر اسکوتر وسپا جی تی اس ۲۵۰ تورینگ یک صفحه کیلومتر دیجیتالی است که داخل یک قاب کرومی تعبیه شده و می‌تواند اطلاعاتی مثل میزان سرعت، مسافت طی شده، میزان بنزین، ساعت و سایر اطلاعات لازم را در اختیار راکب قرار دهد و چراغ‌های هشدار در سمت راست و چپ این صفحه نمایش دیجیتالی تعبیه شده‌اند. باک این اسکوتر در فضای جلویی قرار گرفته است و هشت و نیم الی ۹ لیتر ظرفیت سوخت دارد که تقریبا ۱/۳ لیتر سوخت را در هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف می‌کند. فضای جاپایی در نظر گرفته شده در اسکوتر وسپا جی تی اس تورینگ تقریبا راحت است راکب و در صورت خستگی می‌تواند پای خود را به صورت مایل نیز قرار دهد و یک بخش مجزا برای قرار دادن پای ترک نشین تعبیه شده که به صورت کرومی است. جاپایی راکب به صورت دو بخش مجزا طراحی شده و به طور کلی شاهد یک جاپایی یکپارچه نیستیم، چرا که در قسمت وسط جاپایی شاهد فلاپ هستیم و این بخش به دو سمت راست و چپ تقسیم شده است.

صفحه کیلومتر اسکوتر وسپا جی تی اس ۲۵۰ تورینگ یک صفحه کیلومتر دیجیتالی است که داخل یک قاب کرومی تعبیه شده و می‌تواند اطلاعاتی مثل میزان سرعت، مسافت طی شده، میزان بنزین، ساعت و سایر اطلاعات لازم را در اختیار راکب قرار دهد و چراغ‌های هشدار در سمت راست و چپ این صفحه نمایش دیجیتالی تعبیه شده‌اند. باک این اسکوتر در فضای جلویی قرار گرفته است و هشت و نیم الی ۹ لیتر ظرفیت سوخت دارد که تقریبا ۱/۳ لیتر سوخت را در هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف می‌کند. فضای جاپایی در نظر گرفته شده در اسکوتر وسپا جی تی اس تورینگ تقریبا راحت است راکب و در صورت خستگی می‌تواند پای خود را به صورت مایل نیز قرار دهد و یک بخش مجزا برای قرار دادن پای ترک نشین تعبیه شده که به صورت کرومی است. جاپایی راکب به صورت دو بخش مجزا طراحی شده و به طور کلی شاهد یک جاپایی یکپارچه نیستیم، چرا که در قسمت وسط جاپایی شاهد فلاپ هستیم و این بخش به دو سمت راست و چپ تقسیم شده است.

در نمای عقب این اسکوتر شاهد چراغ خطر با دور کرومی هستیم که جذاب به نظر می‌رسد و راهنماها در سمت راست و چپ آن تعبیه شده‌اند و وزن گزارش شده برای اسکوتر وسپا جی تی اس ۲۵۰ تورینگ ۱۵۴.۷ کیلوگرم محسوب می‌شود.

ابعاد موتور سیکلت وسپا جی تی اس ۲۵۰ تورینگ به شرح زیر است:

طول(میلی‌متر)عرض(میلی‌متر)ارتفاع(میلی‌متر)
۱۹۴۰۷۶۰۱۱۷۰

مشخصات فنی وسپا GTS 250 TOURING

موتور سیکلت وسپا جی تی اس تورینگ ۲۵۰ از یک انجین چهار زمانه، تک سیلندر با ۴ سوپاپ بهره می‌برد و حجم آن ۲۴۹ سی سی گزارش شده است که می‌تواند ۱۴.۰۷ کیلووات قدرت را در ۸۰۳۰ دور بر دقیقه تولید کند که معادل ۱۸.۸ اسب بخار محسوب می‌شود. نوع روشن کننده این اسکوتر استارتر برقی است و سیستم تامین سوخت آن انژکتور برقی محسوب می‌شود. سیستم انتقال قدرت یا جعبه دنده وسپا جی تی اس تورینگ ۲۵۰ از نوع اتومات است که انتقال قدرت توسط تسمه به چرخ عقب صورت می‌گیرد. در سیستم تعلیق جلو شاهد کمک فنر هیدرولیکی هستیم و برای سیستم تعلیق عقب از جفت کمک فنر هیدرولیکی استفاده شده که با ترمزهای دیسکی ۲۲۰ میلی‌متری همراه با سیستم abs عملکرد خوبی را ارائه می‌دهند. سایز لاستیک جلو در این اسکوتر ۷۰/۱۲۰ و سایز لاستیک عقب ۷۰/۱۳۰ محسوب می‌شود و هر دو لاستیک روی رینگ‌های ۱۲ اینچی اسپرت کرومی سوار شده‌اند.

تجربه سواری و رانندگی با وسپا جی تی اس ۲۵۰ تورینگ

استایل نشستن روی موتور سیکلت وسپا جی تی اس تورینگ ۲۵۰ تا حدودی شباهت زیادی به استایل نشستن روی اسکوترهای وسپا دارد، ولی این اسکوتر راحت‌تر به نظر می‌رسد، چرا که برای مسافت‌های تقریبا طولانی طراحی شده است. محل قرار دادن کیف، باکس و اشیا در قسمت جلو و عقب قرار گرفته‌اند و در صورت نیاز می‌توانید وسایل خود را روی آن تعبیه کنید و اگر نیازی به استفاده از آن‌ها نداشته باشید می‌توانید آن‌ها را به صورت فنری تا کنید. ظرفیت باک اسکوتر وسپا جی تی اس ۲۵۰ تورینگ تا حدودی برای یک اسکوتر بالا محسوب می‌شود و می‌تواند تجربه سفر خوبی را برای شما فراهم کند و وجود گارد امنیتی در اطراف اسکوتر باعث می‌شود تا هنگام زمین خوردن و حتی تصادف به صورت چشمگیری آسیب‌های وارده کاهش پیدا کنند. وجود شارژر usb، چراغ‌های ال ای دی و سیستم کنترل ترکشن باعث می‌شود تا راکب تجربه سواری بهتری را در طول مسیر داشته باشد. سیستم تعلیق استفاده شده برای این اسکوتر قابل قبول به نظر می‌رسد و تا حدودی می‌تواند ضربات را کنترل و دفع کند و عملکرد ترمزها نیز با توجه به وجود ترمزهای دیسکی و سیستم ترمز ضد قفل یا همان abs می‌تواند چشمگیر باشد. حداکثر سرعت گزارش شده برای اسکوتر جی تی اس ۲۵۰ وسپا تورینگ، ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت گزارش شده که قابل توجه به نظر می‌رسد و برای یک موتور سیکلت در کلاس اسکوتر عدد جالبی است، چرا که می‌تواند تجربه یک سواری هیجان انگیز را فراهم کند.

رقبای وسپا جی تی اس تورینگ ۲۵۰
متاسفانه در بازار ایران شاهد تنوع زیادی در بخش اسکوترهای تورینگ نیستیم و برای پیدا کردن رقیبی مناسب برای وسپا جی تی اس ۲۵۰ تورینگ با گزینه‌های زیادی روبرو نخواهیم بود و شاید بتوانیم تنها به وسپا پریماورا تورینگ ۱۵۰ اشاره کنیم.

نقاط ضعف و مثبت وسپا جی تی اس تورینگ ۲۵۰ و جمع بندی
مزایا: سواری نسبتا نرم، ظرفیت سوخت قابل قبول
معایب: مصرف سوخت نسبتا بالا، وزن نسبتا سنگین

در پایان می‌توان گفت موتورسیکلت وسپا جی تی اس تورینگ ۲۵۰ یکی از محصولات وسپا محسوب می‌شود که در کلاس اسکوتر طراحی شده و ظاهر کلاسیک و جذابی دارد. انجین این اسکوتر طراحی قابل قبول و مناسبی دارد و به طور کلی مشخصات فنی آن مطلوب به نظر می‌رسند و می‌توانند سواری تقریبا نرمی را برای راکب فراهم کنند. در حالت کلی می‌توان گفت اسکوتر وسپا جی تی اس تورینگ ۲۵۰ گزینه مناسبی برای سفرهای بین شهری و حتی داخل شهر محسوب می‌شود.

نظر شما درباره اسکوتر وسپا جی تی اس تورینگ چیست؟ به نظر شما آیا این اسکوتر ارزش خرید دارد؟

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir