نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

بازتولید پورشه ۹۱۱ کلاسیک با الهام از جنگنده‌ها و ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت!

منبع
پدال
بروزرسانی
بازتولید پورشه ۹۱۱ کلاسیک با الهام از جنگنده‌ها و ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت!

پدال/ شرکت گونترورکس رستوماد چشمگیری از ۹۱۱ را با الهام از دماغه تخت پورشه ۹۳۵ اسلانت‌نوز و پیشرانهٔ هوا خنک ۱۰۰۰ اسب بخاری معرفی کرده است.
 
گونترورکس که نامی مشهور در ساخت پورشه‌های رستوماد است، در هفته اتومبیل مونتری ۲۰۲۵ از پروژه F-26 رونمایی کرده است. این خودرو با الهام از جنگنده‌ها و پورشه ۹۳۵ اسلانت‌نوز (مدلی مسابقه‌ای بر پایهٔ اولین نسل ۹۱۱ توربو که دماغه‌ای صاف و بدون چراغ داشت) طراحی شده است. F-26 بر پایه شاسی ۹۱۱ نسل ۹۹۳ دهه ۹۰ ساخته شده که با شیشه جلوی عمودی و کابین آشنایش قابل‌تشخیص است. شاسی فولادی تقویت‌شده حالا ۲۰۰ درصد مستحکم‌تر است. بدنه از فیبر کربن ساخته شده و وزن خودرو تنها ۱۲۴۷ کیلوگرم است.

از زاویه سه‌چهارم جلو، این پورشه رستوماد شباهتی غریب به هیوندای آیونیک ۶ دارد ولی بااین‌حال کاملاً چشمگیر به نظر می‌رسد آن‌هم درحالی‌که پورشه‌های اسلانت‌نوز هرچند جذابیت خاصی داشتند اما هرگز در زیبایی سرآمد نبودند. از نمای کناری، F-26 انگار نسخه‌ای اغراق‌آمیز از پورشه ۹۵۹ است. بال بلند و گلگیرهای پهن یادآور ۹۵۹ هستند، اما بدون گلگیرهای مرتفع و چراغ‌های کلاسیک ۹۱۱، تأثیر اسلانت‌نوز کاملاً مشهود است.

در عقب این ۹۱۱، یک پیشرانه فوق‌العاده جای گرفته است. این یک موتور شش سیلندر تخت ۴ لیتری توئین توربوی هوا خنک است که ۱۰۰۰ اسب بخار و ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. اگزوز به سبک ۹۳۵ با وست‌گیت‌های خارجی، صدایی مهیج و توربویی خلق می‌کند. فن برگرفته از خودروهای مسابقه‌ای، بیش از دو برابر فن استاندارد ۹۱۱ هوا جابه‌جا می‌کند و خنک‌سازی یکنواخت شش پیستون را تضمین می‌کند. این خودروی رستوماد با گیربکس شش سرعته دستی عرضه می‌شود؛ انتخابی که خریدارانش هرگز با گیربکس‌های اتوماتیک دهه ۹۰ عوض نمی‌کنند. قدرت فوق‌العادهٔ موتور از طریق لاستیک‌های کانتیننتال روی رینگ‌های ۱۸ اینچی منیزیومی با طراحی فقط به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود.

گونترورکس سیستم تعلیق را هم با بازوهای دو جناقی جدید در جلو و افزایش ۲۵ میلی‌متری فاصله محوری در عقب برای بهبود مرکز ثقل بازطراحی کرده است. کمک‌فنرهای JRZ با نرخ نوسان تطبیقی و سیستم ABS مسابقه‌ای، رانندگی را به سطح بالاتری می‌برند. کابین نیز هرچند اولویت این خودروی راننده محور نیست اما مغفول نمانده است. تزئینات فیبر کربن نمایان، روکش‌های چرم سفارشی و سقف آلکانترا، حس لوکس و مدرنیته را تقویت می‌کنند. رادیوی کلاسیک پورشه نیز هرچند ظاهری از عصر ۹۹۳ دارد اما به اپل کارپلی مجهز است. نام F-26 به تولید محدود ۲۶ دستگاه اشاره دارد که هر یک برای خریدار شخصی‌سازی می‌شود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir