نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

بازتولید فورد F150 دهه ۷۰ با پیشرانه V8 مدرن موستانگ و ۴۶۰ اسب بخار

منبع
پدال
بروزرسانی
بازتولید فورد F150 دهه ۷۰ با پیشرانه V8 مدرن موستانگ و ۴۶۰ اسب بخار

پدال/ شرکت ولوسیتی مدرن کلاسیک رستوماد جذابی از نسل ششم فورد F-150 را با پیشرانهٔ V8 کایوت فورد و شاسی مدرن معرفی کرده است.
 
خودروهای کلاسیک جذابیت بالایی دارند اما اغلب با مشکلات فنی مواجه هستند. در مقابل، خودروهای مدرن قابل‌اعتمادتر هستند ولی گاهی بی‌روح به نظر می‌رسند. راه‌حل این مشکل ترکیب بدنه‌ای کلاسیک روی شاسی مدرن رودستر شاپ با پیشرانه کایوت V8 فورد است! ولوسیتی مدرن کلاسیک این فرمول را برای پیکاپ‌های نسل پنجم فورد سری F (سال‌های ۱۹۶۷ تا ۱۹۷۲) به کار برد و حالا آن را به نسل ششم آورده است که از ۱۹۷۳ تا ۱۹۷۹ تولید می‌شد. این سری برای فورد F-100، F-150 و F-250 در دسترس است و گزینه‌های متنوعی ارائه می‌دهد.

هر سه مدل به پیشرانه ۵ لیتری V8 تنفس طبیعی فورد پرفورمنس نسل سوم با ۴۶۰ اسب بخار و ۵۷۰ نیوتن متر گشتاور مجهز هستند که به گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک فورد متصل می‌شود. اگزوز سفارشی با منبع‌های مگنافلو هم در همه مدل‌ها مشترک است اما تفاوت‌هایی هم وجود دارد. برای مثال، F-100 که برای خیابان طراحی شده، تعلیق جلوی مستقل، اکسل عقب ۹ اینچی فورد و ترمزهای بائر دارد. در مقابل، مدل‌های چهارچرخ محرک F-150 و F-250، مناسب آفرود، به اکسل‌های دانا ۴۴ جلو و دانا ۶۰ عقب با ترمزهای دیسکی ویلوود در هر چهارچرخ مجهز هستند. پله رکاب‌های برقی جمع‌شونده نیز ورود و خروج را آسان‌تر می‌کنند.

مدل خیابانی F-100 به کمک‌فنرهای فاکس با تنظیم دوطرفه، کالیپرهای ترمز شش پیستونه با دیسک‌های ۱۴ اینچی و رینگ‌های فورج‌لاین ۱۹ اینچی جلو و ۲۰ اینچی عقب مجهز است. جلوپنجره کرومی با لوگوی فورد بین چراغ‌های LED قرار گرفته و سپر کرومی در پایین آن است. برخلاف نسل پنجم سری F با خط برجسته کناری، نسل ششم خطی فرورفته دارد و ولوسیتی با رنگ‌آمیزی دورنگ، این ویژگی را برجسته‌تر می‌کند و دستگیره‌های در و صندوق عقب، آینه‌های بغل و نشان کاپوت سفارشی را هم ارائه می‌دهد.

کابین با صندلی نیمکتی چرم سفارشی و فرمان چوبی تزئین شده است درحالی‌که فرمان چرمی هم قابل سفارش خواهد بود. ولوسیتی همچنین با دستگیره‌های در، دستگیره‌های شیشه و دکمه‌های داشبورد که توسط خود شرکت از آلومینیوم ساخته شد، کابین را لوکس‌تر جلوه داده است. سیستم صوتی آلپین با بلوتوث و نمایشگر دوبل DIN، دوربین عقب و سیستم تهویه هم در کابین وجود دارند. گزینه‌های متعدد رنگ و تزئینات هم قابل انتخاب خواهند بود اما قیمت پایه ۲۷۹,۹۰۰ دلار بسیار گزاف به نظر می‌رسد. این قیمت برای خودرویی عملاً جدید با ظاهری ۵۰ ساله خیلی زیاد این اما کیفیت ارزان نخواهد بود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir