رقیب هایلندر و CR-V به ایران رسید ؛ معرفی نیسان پت فایندر نامی خودرو

آخرین خودرو/شرکت نامی خودرو نسخه اولیه از نیسان پت فایندر را به عنوان رقیب راو ۴ و هوندا CR-V، برای عرضه در سامانه جانبازان به ایران آورده است.
با شکل گیری واردات جانبازان، شاهد ورود خودروهای متوع و البته متفاوت تری به کشور هستیم. یکی از خودروهای جدیدی که در سامانه جانبازی توسط شرکت نامی خودرو عرضه شد، نیسان پت فایندر نام داشد. شاسی بلندی که برای نخستین بار دز نمایشگاه خودروی مشهد سال گذشته توسط این شرکت معرفی شد اما نسخه ای که در آن رویداد به معرفی رسید در واقع نسخه بازار حاشیه خلیج فارس بود و حالا نسخه مخصوص بازار چین توسط این شرکت به ایران آمده است. کراس اوور نسبتا بزرگی که می تواند رقیبی سرسخت برای خودروهایی نظیر تویوتا هایلندر، تیگوان L پرو و یا هوندا CR-V باشد و قطعا در بازار ایران طرفداران بسیاری پیدا می کند. در ادامه بیشتر با شاسی بلند جدبد بازار آشنا می شویم.
درباره نیسان پتفایندر
نام پتفایندر یک نام قدیمی در سبد محصولات نیسان به حساب می آید. این خودرو از سال ۱۹۸۵ تا به امروز در ۵ نسل به بازاراهای مختلف عرضه شده که البته در نسل های اول به عنوان یک خودروی شاسی مستقل (SUV) شناخته می شد و در نسل های آخر ماهیت این خودرو به یک شاسی بلند با کاربرد کراس اوور-SUV تغییر پیدا کرد. البته نسخه ای که نامی خودرو به بازار ایران آورده با نسخه های دیگر جهانی متفاوت است و این نسخه مخصوص بازار چین توسعه داده شده است. در سال ۲۰۲۳ و در نمایشگاه خودروی شانگهای، کمپانی نیسان کانسپت پت فایندر مخصوص بازار چین را رونمایی کرد و پس از چند ماه نسخه تولیدی آن به بازار آمد. دقت داشته باشید این خودرو برمبنای پلتفرم همان پتفایندر بازار آمریکا توسعه داده شده اما طراحی و مشخصاتی متفاوت با آن دارد و در جوینت ونچر دانگ فنگ-نیسان به تولید می رسد.
مشخصات فنی شاسی بلند وارداتی نامی خودرو
زیر کاپوت این شاسی بلند وارداتی یک پیشرانه ۲ لیتر توربوشارژ قرار دارد که فناوری جدید نیسان با نسبت تراکم متغیر را دارد و توان تولید نهایت قدرت ۲۴۸ اسب بخار و نهایت گشتاور ۳۷۶ نیوتن متر را دارد و قدرت از طریق جعبه دنده ۹ سرعته اتوماتیک AT به تمام چرخ ها (AWD) منتقل می شود. سیستم تعلیق در جلو از نوع مک فرسون و در عقب از نوع مولتی لینک است و در مجموع مشخصات فنی راضی کننده ای را در این خودرو می بینیم.
کابین و امکانات
در داخل کابین سبک طراحی های جدید نیسان را می بینیم که به آنچه در نیسان سیلفی دیده بودیم نزدیک است. طراحی فرمان شبیه به دیگر محصولات نیسان انجام شده و در جلو یک پنل یکپارچه را داریم که سیستم مالتی مدیا و کلاستر دیجیتال را در خود قرار داده است. دریچه های تهویه در گوشه ها بصورت عمودی طراحی شده و در وسط دریچه های افقی را داریمو دسته دنده الکترونیکی است و اهرم گرد و چرخانی در پشت آن طراحی شده که با آن تنظیم حالت رانندگی انجام می شود.
این خودرو در بازار چین در نسخه های ۶ و ۷ نفره به عرضه می رسد که نامی خودرو نسخه ۷ نفره با ترکیب ۲-۳-۲ را برای بازار ایران انتخاب کرده است. در این شاسی بلند وارداتی امکانات کاملی نظیر ۷ کیسه هوای ۱۱ نقطه ای، تهویه اتوماتیک دوکاناله در جلو، تهویه مستقل برای سرنشینان عقب، سیستم کنترل پایداری، هشدار خروج از خط، ترمز اضطراری هوشمند، هشدار برخورد از جلو، دوربین ثبت وقایع، تنظیم حالت رانندگی، کنترل حرکت در سربالایی و سرازیری، اتوپارک، دوربین ۳۶۰ درجه، کروز کنترل آداپتیو، تابلوخوان، رانندگی خودکار بین خطوط، در صندوق عقب برقی، ورود بدون کلید، استارت دکمه ای، نوربالا اتوماتیک، فناوری LED چراغ ها و… دیده می شود.