زمانگیری گرندپری ایتالیا ؛ حالا نوبت ورشتپن و ردبول است؟

آخرین خودرو/ورشتپن در یک مسابقه هیجانانگیز تعیین خط مونزا (monza)، نوریس و پیاستری را شکست داد و برای کسب مقام اول گرندپری ایتالیا به میدان خواهد رفت. پس از آخر هفتهای بسیار سخت در کشور خودش یعنی هلند، ورشتپن و ردبول در این هفته از مسابقات F1 رقابتیتر به نظر میرسند و راننده هلندی به عنوان یک تهدید واقعی در برابر تسلط مکلارن ظاهر شده است.
به گزارش آخرین خودرو، با نزدیک شدن به پایان یک ساعت رقابت نفسگیر تعیین خط، ورشتپن در ابتدا در مرحله Q3 پیشتاز بود اما توسط نوریس زمان او از دور خارج شود ولی در ادامه و با یک دور فوقالعاده ۱ دقیقه و ۱۸.۷۹۲ ثانیهای، با اختلاف ۰.۰۷۷ هزارم ثانیه به مقام اول رسید. پیاستری با اختلاف ۰.۱۹ هزارم ثانیه در جایگاه سوم قرار گرفت، در حالی که فراریهای چارلز لکلرک و لوئیس همیلتون نتوانستند به اندازه کافی برای front row آماده باشند. البته قهرمان هفت دوره جهان با جریمه خط شروع قبل از مسابقه، پنج رتبه دیگر نیز از دست داد. مرسدس در شروع مرحله تعیین خط، استراتژی متفاوتی نسبت به رقبای خود در مورد لاستیکها داشت و با لاستیکهای متوسط شروع کرد و به ترتیب جایگاه ششم و هفتم را برای جورج راسل و کیمی آنتونلی به ارمغان آورد.
گابریل بورتولتو (Gabriel Bortoleto) یکی از ستارههای روز شنبه در مسیر رسیدن به جایگاه هشتم برای کیک سائوبر بود و مسیر مثبت این تیم را تحت هدایت جاناتان ویتلی (Jonathan Wheatley)، سرپرست جدید تیم، ادامه داد. در حالی که فرناندو آلونسو از استون مارتین و یوکی سونودا از ردبول، ۱۰ نفر برتر را تکمیل کردند، اولی بیرمن با کسب مقام یازدهم، پیشتاز تیم هاس شد و نیکو هالکنبرگ پس از تلاش برای رسیدن به سرعت همتیمی بلندپروازش، بورتولتو، در جایگاه دوازدهم برای کیک سائوبر قرار گرفت.
ویلیامز در تمرین جمعه توجه همه را به خود جلب کرده بود اما در طول تمرین سوم، رتبهاش پایینتر آمد و در جلسه تعیین خط نیز نتوانست تأثیرگذار باشد؛ کارلوس ساینز و الکس آلبون مجبور شدند به مقامهای سیزدهم و چهاردهم بسنده کنند و راننده دیگر تیم هاس یعنی استبان اوکان نیز در جایگاه پانزدهم ایستاد. پس از رسیدن به رویای اولین podium در گرندپری هلند، ایزاک هاجار با یک اشتباه ساده، از Q1 حذف دردناکی را تجربه کرد و این راننده تازهکار تیم ریسینگ بولز در مسابقه روز یکشنبه در جایگاه شانزدهم قرار خواهد بود و از دیگر راننده آستون مارتین یعنی لنس استرول کمی پیشی گرفت!
فرانکو کولاپینتو (Franco Colapinto) شروع سختی را در آخر هفته مونزا تجربه کرد اما در روز تمدید قرارداد این راننده فرانسوی، موفق شد در تعیین خط از همتیمی خود در تیم آلپین یعنی پیر گسلی پیشی بگیرد، در حالی که لیام لاوسون (ریسینگ بولز) یک دور از حد مجاز عقب ماند و کندترین راننده در پایان زمانگیری بود و این رانندگان به ترتیب رتبه های ۱۸ الی ۲۰ را کسب کردند.