نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

معرفی هوندا وزل RS، نسخه‌ای اسپرت‌تر و چابک‌تر با پیشرانه هیبرید

منبع
پدال
بروزرسانی
معرفی هوندا وزل RS، نسخه‌ای اسپرت‌تر و چابک‌تر با پیشرانه هیبرید

پدال/ هوندا از نسخه اسپرت وزل RS رونمایی کرده که با ظاهری جذاب‌تر و هندلینگ چابک‌تر برای بازار ژاپن در نظر گرفته شده است.
 
هوندا فصل جدیدی را برای شاسی‌بلند کامپکت محبوب خود در ژاپن آغاز کرده است. این شرکت از نسخۀ جدید وزل e:HEV RS رونمایی کرده است؛ نسخه‌ای با چاشنی اسپرت برای رانندگانی که به دنبال هیجان بیشتری در رانندگی روزمره هستند. این مدل که در اروپا با نام HR-V شناخته می‌شود، در نسخه RS مجموعه‌ای از به‌روزرسانی‌های ظاهری و فنی را تجربه کرده اما همچنان به پیشرانه هیبریدی کارآمد خود وفادار مانده است.

تغییرات ظاهری وزل RS کاملاً حساب‌شده هستند. جلوپنجره جدید با نشان RS، کیت بدنه‌ی اسپرت شامل سپرهای جلو و عقب با تزیینات کروم تیره و رکاب‌های جانبی، چهره‌ای تهاجمی‌تر به این خودرو بخشیده‌اند. این مجموعه با رینگ‌های ۱۸ اینچی آلیاژی الماسی تکمیل می‌شود که ظاهر خودرو را از مدل‌های استاندارد متمایز می‌کند. در داخل کابین، حال‌وهوای اسپرت با تم تیره، دوخت‌های قرمز و تریم‌های متضاد ادامه پیدا می‌کند. فرمان و دسته‌دنده با چرم پوشانده شده‌اند، آستر سقف به رنگ مشکی درآمده و صندلی‌ها با روکش ترکیبی و بخش‌های جیر مصنوعی طراحی شده‌اند که به گفته هوندا، خاصیت ضد لغزش دارند و در پیچ‌ها بدن سرنشین را بهتر در جای خود نگه می‌دارند.

علاوه بر تغییرات ظاهری، مهندسان هوندا ارتفاع سیستم تعلیق را پایین آورده و فرمان برقی را برای ارائه پاسخگویی سریع‌تر و دقیق‌تر دوباره کالیبره کرده‌اند. بااین‌حال، برخلاف انتظار، پیشرانه دست‌نخورده باقی مانده است. قلب تپنده این مدل همان سیستم هیبریدی e:HEV است که از یک پیشرانۀ ۱.۵ لیتری بنزینی و دو موتور الکتریکی تشکیل شده و مجموعاً ۱۲۹ اسب بخار قدرت و ۲۵۳ نیوتن‌ متر گشتاور تولید می‌کند. این نیرو بسته به انتخاب مشتری، به چرخ‌های جلو یا هر چهارچرخ منتقل می‌شود.

کاهش ارتفاع سیستم تعلیق یک مزیت جانبی جالب برای مشتریان ژاپنی به همراه داشته است. ارتفاع کلی خودرو از ۱,۵۸۰ میلی‌متر به ۱,۵۴۵ میلی‌متر کاهش یافته است. به گفته هوندا، همین تغییر جزئی کافی است تا وزل RS بتواند به راحتی در پارکینگ‌های مکانیزه و طبقاتی ژاپن که محدودیت ارتفاع دارند، جای بگیرد؛ مشکلی که بسیاری از شاسی‌بلندها با آن مواجه هستند. فروش هوندا وزل e:HEV RS از ماه آینده در ژاپن آغاز خواهد شد. قیمت نسخه دیفرانسیل جلو ۳,۷۴۸,۸۰۰ ین (معادل ۲۵,۵۰۰ دلار) و نسخه چهارچرخ متحرک ۳,۹۶۸,۸۰۰ ین (معادل ۲۷ هزار دلار) اعلام شده است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir