معرفی لامبورگینی روئلتو با تیونینگ نوویتک؛ جذابتر و خشنتر

پدال/ نوویتک، تیونر مشهور آلمانی، با تغییراتی ظریف اما تأثیرگذار، هیولای ۱۰۱۵ اسب بخاری لامبورگینی روئلتو را جذابتر و خشنتر کرده است.
شرکت تیونینگ آلمانی نوویتک جدیدترین پروژهٔ خود را بر پایهٔ جدیدترین پرچمدار لامبورگینی، یعنی روئلتو معرفی کرده است. این تیونر که به رویکرد ظریف و دقیق خود شهرت دارد، با مجموعهای از تغییرات حسابشده، ظاهر این سوپراسپرت پلاگینهیبریدی را جدیتر و تهاجمیتر از پیش کرده است. مهمترین تغییرات اعمالشده توسط نوویتک شامل کاهش ارتفاع سیستم تعلیق برای نزدیکتر شدن خودرو به زمین، مجموعهای از رینگهای جدید و اختصاصی که با همکاری شرکت ووسن توسعه یافته و یک سیستم اگزوز اسپرت جدید است. این سیستم اگزوز نهتنها صدای پیشرانهٔ V12 را رساتر میکند، بلکه با چهار خروجی بهجای دو خروجی استاندارد، نمای پشتی خودرو را نیز دگرگون کرده است.
لامبورگینی روئلتو که از سال ۲۰۲۳ بهعنوان جایگزین اونتادور وارد خط تولید شده، خود بهتنهایی یک شاهکار مهندسی است. این خودرو از یک پیشرانهٔ ۶.۵ لیتری تنفس طبیعی V12 در کنار سه موتور الکتریکی بهره میبرد که مجموعاً قدرتی معادل ۱۰۱۵ اسب بخار تولید میکنند. به لطف این قدرت عظیم، روئلتو تنها در ۲.۵ ثانیه از سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد و میتواند به حداکثر سرعت ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد.
فلسفهٔ نوویتک در این پروژه، احترام به طراحی اولیهٔ لامبورگینی بوده است. طراحی کارخانهای روئلتو بهقدری تهاجمی و آیندهنگرانه است که نوویتک از نصب کیتهای بدنهٔ اغراقآمیز خودداری کرده و در عوض، با تمرکز بر جزئیاتی مانند رینگها، ارتفاع و صدای خودرو، شخصیت آن را تقویت کرده است. این تغییرات هرچند جزئی به نظر میرسند، اما در کنار هم، ابهت و جذابیت بصری این گاو خشمگین را دوچندان کردهاند. اگرچه نوویتک هنوز ارقام دقیقی از افزایش قدرت حاصل از سیستم اگزوز جدید منتشر نکرده اما معمولاً اینگونه تغییرات میتواند چند اسب بخار به قدرت نهایی خودرو اضافه کند. بااینحال، دستاورد اصلی این سیستم جدید، خلق یک سمفونی گوشنوازتر و وحشیتر از پیشرانهٔ دوازده سیلندر لامبورگینی است که تجربهٔ رانندگی را هیجانانگیزتر میکند.