بازگشت کمری به ایران؛ ویدیوی تست سدان جذاب تویوتا

آخرین خودرو/ تویوتا کمری هایبرید یک سدان جذاب نیمه لوکس ژاپنی است که محبوبیت زیادی در بازار جهانی دارد. در این قسمت از تست و بررسی های تخصصی آخرین خودرو به سراغ نسخه ۲.۵ لیتری هایبرید تویوتا کمری رفته ایم. تویوتا کمری هایبرید با کد اتاق XV80 با دو پیشرانه دو لیتری و ۲.۵ لیتری به بازار ایران آمده است. در این تست و بررسی نسخه ۲.۵ لیتری هایبرید کمری نسل جدید مورد تست و بررسی قرار گرفته است. فعلاً تویوتا کمری هایبرید جدید که در بازار آزاد موجود است، به وسیله سهمیه جانبازان به بازار ما آمده و نسخه حاضر در این تست و بررسی، نمونه وارداتی گروه خودرویی آسیا گستر کارن و ره نیاز ایستا است. در حال حاضر شما می توانید ویدیوی تست و بررسی تویوتا کمری هایبرید ۲.۵ لیتری را از آپارات، یوتیوب و فیلم نت به صورت رایگان تماشا کنید. این برنامه آخرین خودرو با حمایت نشان آرتمن تولید شده است. آرتمن یکی از قدیمی ترین تولیدکنندگان مکمل سوخت در ایران است که محصولات با کیفیت و به روزی را برای خودروهای بنزینی تنفس طبیعی، هایبرید، توربوشارژر و… تولید می کند. ویژگی مهم اکتان های آرتمن ، نیترو بیس ( Nitro Base ) بودن آن ها است. در حال حاضر شما می توانید محصولات و اکتان آرتمن را از نمایندگی های این نشان تجاری و وبسایت آن به نشانی Artmankhodro.com خریداری کنید.
ویدیوی تست و بررسی تویوتا کمری هایبرید |

تویوتا کمری هایبرید با دو پیشرانه ۲ لیتری و ۲.۵ لیتری به بازار ایران آمده است. نمونه ۲.۵ لیتری هایبرید، قوای محرکه تنفس طبیعی دارد. پیشرانه بنزینی این خودرو ۱۸۴ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۲۲۱ نیوتن متر تولید می کند. پیشرانه الکتریکی هم ۱۳۴ اسب بخار را با گشتاور 208 نیوتن متر تولید می کند. این خودرو به صورت بیشینه حرکتی، می تواند ۲۲۸ اسب بخار قدرت در اختیار داشته باشد. جعبه دنده تویوتا کمری هایبرید ۲.۵ لیتری از نوع E-CVT نسل جدید است که قابلیت تیپ ترونیک و حالت اسپرت را هم به صورت استاندارد دارد. این سیستم انتقال قدرت در کنار بازیافت انرژی، توان را به چرخ های جلو می رساند. باتری نصب شده در پشت صندلی شاگرد هم با این گیربکس شارژ می شود. همچنین خنک کاری باتری کمری هایبرید همچنان از کف صندلی عقب انجام می شود.
تعلیق جلوی تویوتا کمری هایبرید از نوع مک فرسون است. بخش عقب هم تعلیق مولتی لینک دارد. با وجود فاصله محوری ۲۸۲۵ میلی متری، این سدان ژاپنی مونتاژ چین در کلاس خودروهای D قرار می گیرد. مصرف سوخت بهینه کمتری هایبرید ۲.۵ لیتری ۴.۵۵ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر اعلام می شود و این سدان نیمه لوکس می تواند در کمتر از ۹ ثانیه شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را ثبت کند.

در حال حاضر می توان نسخه های فول آپشن تویوتا کمری هایبرید را در بازار ایران خریداری کرد. این نمونه ها به سقف شیشه ای کامل با تیرشوندگی اتوماتیک، صندلی های برقی جلو با گرمکن و سردکن، حافظه صندلی راننده، ستون فرمان برقی، رادار نقطه کور، رادار خط خوان، نور بالای اتوماتیک، رادار تابلوخوان، هدآپ دیسپلی، ترمز اضطراری اتوماتیک، کروز کنترل تطبیقی، رانندگی خودکار بین خطوط، نمایشگر لمسی، اپل کارپلی، اندروید اتو، شارژر بیسیم تلفن همراه، تریم داخلی چرم، استارت دکمه، تهویه اتوماتیک دو کاناله، پاکسازی هوای کابین، فناوری LED چراغ ها، سنسور پارک جلو و عقب، دوربین عقب، دسترسی تنظیم برقی صندلی شاگرد از ردیف دوم، نور پردازی کابین، کیسه هوای زانو راننده، کیسه هوای میان سرنشینان جلو، کیسه هوای جانبی و پرده ای جلو و عقب، کلاستر دیجیتال و… مجهز هستند. برخی نسخه ها هم امکانات بیشتری دارند. تعدادی از کمری های هایبرید دارای گرمکن صندلی های عقب، پرده برقی عقب و رینگ آلومینیومی ۱۹ اینچی هستند.


