بیوایدی در بازار برقیهای چین، کم آورد

ایسنا/ بیوایدی، در بحبوحه رقابت شدید در بازار خودروهای برقی چین، اولین کاهش فروش خود را در ۱۸ ماه گذشته تجربه کرد.
میزان فروش شرکت بیوایدی ماه گذشته با ۵.۵ درصد کاهش، به ۳۹۶ هزار و ۲۷۰ دستگاه خودرو رسید که اولین کاهش سالانه فروش این خودروساز، از فوریه ۲۰۲۴ تاکنون است. بدون احتساب نوسانات مربوط به تعطیلات سال نو چینی، این اولین کاهش فروش از سال ۲۰۲۰ خواهد بود که بیماری همه گیر کووید- ۱۹ زنجیرههای تامین و زندگی روزمره را مختل کرد.
این کاهش فروش در شرایطی رخ میدهد که بیوایدی، هدف فروش خود برای سال میلادی جاری را ۱۶ درصد کاهش داده و به ۴.۶ میلیون دستگاه رسانده است.
با توجه به اینکه ماههای سپتامبر و اکتبر معمولا ماههای شلوغی برای بازار خودرو در چین هستند، بیوایدی و همتایانش، احتمالا به دنبال بهرهبرداری حداکثری از سهماهه پایانی برای دستیابی به اهداف فروش سالانه خود خواهند بود.
مالیات خرید بر روی خودروهای برقی منتخب از سال ۲۰۲۶ به صورت پلکانی بازخواهد گشت و تحلیلگران را بر آن داشته تا پیشبینی کنند که با توجه به تمایل مصرفکنندگان به استفاده از تخفیف مالیاتی قبل از انقضای آن، شاهد افزایش فروش خودرو خواهیم بود.در مقابل، شرکت جیلی اتومبیل هولدینگز به سرعت در حال رسیدن به رقیب بزرگتر خود است و در سپتامبر ۲۷۳ هزار و ۱۲۵ دستگاه خودرو فروخته که نشاندهنده رشد ۳۵ درصدی نسبت به سال میلادی گذشته است.
بر اساس گزارش بلومبرگ، با درخواست چین از چندین صنعت، از جمله خودروسازی، برای پایان دادن به جنگهای قیمتی ناپایدار، تولیدکنندگان ممکن است برای حفظ شتاب فروش خود از طریق تخفیفهای شدید با مشکل مواجه شوند.