نماد آخرین خبر

گردهمایی پرشور فولکس واگن گل در تهران برگزار شد

منبع
خودرو بانک
بروزرسانی
خودرو بانک/ صبح روز جمعه گروه گل سواران با حضور در پارکينگ مجموعه ابشار تهران، آخرين گردهمايي پاييزي خود را برگزار کردند. اين برنامه که با حضور حدودا 50 دستگاه فولکس‌واگن گل برگزار شد، به دليل استقبال خوب اعضاي اين گروه از جذابيت‌هاي بالايي برخوردار بود. همچنين نکته جالب در برگزاري اين گردهمايي، اسپانسري يکي از تامين‌کنندگان قطعات يدکي اين خودرو بود که در پايان مراسم به رسم يادبود به هر يک دارندگان اين خودرو يک عدد فيلتر هوا هديه داده شد. گل يکي از خودروهاي هاچ‌بک ساب‌کامپکت کمپاني فولکس‌واگن است که از سال 1980 روي خط توليد اين برند در بزريل رفت. همچنين فولکس‌واگن گل از سال 1384 وارد بازار کشورمان شد و کرمان‌موتور وظيفه توليد آن را بر عهده داشت. گل به سرعت تبديل به يک خودرو محبوب در ميان جوانان شد و موفق شد فروش نسبتا بالايي را تجربه کند. اما در نهايت چهار سال بعد يعني در سال 1388 آخرين دستگاه از اين خودرو را روانه بازار شد و توليد آن متوقف گرديد. اما نکته قابل توجه در خصوص اين خودرو، محبوبيت و مقبوليت آن در ميان طرفداران است، تا جايي که هنوز نمونه‌هاي کارکرده اين خودرو داراي بازار خوبي است و با استقبال خريداران همراه مي‌شود. از همين رو نمونه‌هاي سالم و کم کارکرد اين خودرو با قيمتي حدود 35 تا 40 ميليون تومان خريد و فروش مي‌شود. يکي از مهم‌ترين نقاط قوت گل طراحي ظاهري جذاب در کنار ويژگي‌هاي فني قابل قبول بوده که در زمان ورود به بازار ايران کمتر خودرويي در اين رده وجود داشت. البته لازم به ذکر است که پيش از اين پژو 206 توانسته بود بخش عمده‌اي از بازار را به خود اختصاص دهد که با آمدن گل به بازار ايران اين رقابت بسيار داغ‌تر شد. فولکس‌واگن گل از يک پيشرانه چهار سيلندر 1.8 ليتري بهره ‌مي‌گيرد که توانايي توليد نيرويي معادل 100 اسب‌بخار و خداکثر گشتاور 152 نيوتون متر را دارد. اين نيرو توسط جعبه‌دنده 5 سرعته دستي به چرخ‌هاي جلو منتقل مي‌شود. از آن‌جايي که گل وزن زيادي نداشته، عملکرد موتور و جعبه‌دنده بسيار خوب بوده و شتاب قابل قبولي را ارائه مي‌کند. اما مصرف سوخت اين خودروي شهري به نسبت ساير رقبا زيادتر بوده که اين موضوع از نکات منفي آن به شمار مي‌رود. همچنين با توجه به گذشت چندسال از آخرين سري توليدي اين خودرو، ميزان استهلاک آن به مراتب بالا رفته و از نظر هزينه نگهداري ممکن است چندان مقرون به صرفه نباشد. اما با اين حال باتوجه به ميفيت بسيار پايين خودروهاي توليدي حال حاضر، نمونه سالم و کن کارکرد اين خودرو مي‌تواند به مراتب بهتر از خودروهاي داهلي صفر کيلومتر حال حاضر باشد. ما را در کانال «آخرين خبر» دنبال کنيد
اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره