زوميت/ جديدترين مدل از وانت پيکاپ سنگين رم در نمايشگاه خودروي ديترويت ۲۰۱۹ رونمايي خواهد کرد. اين خودرو، پيشرانهي ۴۰۰ اسببخار با گشتاور ۱،۳۵۶ نيوتنمتر دارد.
رم (Ram) از قدرتمندترين و کارآمدترين وانت سنگين خود با گشتاور ۱،۳۵۶ نيوتنمتر و پيشرانهي ۶.۷ ليتري توربوديزل کامينز (Cummins) رونمايي کرد. اين وانت پهنپيکر قادر است از پيشرانهي خود ۴۰۰ اسببخار قدرت بگيرد تا ظرفيت بکسل و بارگيري آن به ترتيب ۱۵.۹۲۱ و ۳.۴۸۳ تن باشد. جديدترين مدل رم HD در نمايشگاه خودرو ديترويت ۲۰۱۹ به نمايش عمومي در خواهد آمد.
ريد بيگلند، مديرعامل برند رم در گروه خودروسازي فيات کرايسلر گفت: صاحبان وانتهاي سنگين رم، نياز به توانايي بکسل و گشتاور بيش از ۱۳۰۰ نيوتنمتري توليدي از پيشرانهي کامينز دارند و هميشه از حداکثر توانايي محصولات ما استفاده ميکنند؛ ما هماکنون پيشنهادهاي خوبي براي آنها در اين بخش داريم. همچنين امکانات لوکس و فناوريهاي مدرني براي مشتريان در پيکاپ جديد ارائه کردهايم که تاکنون در يک وانت سنگين براي آنها در دسترس نبود. بالاترين کيفيت براي قطعات فضاي داخلي، سيستمهاي ايمني فعال و البته فناوري Uconnect ما که در بهترين وانتهاي رم ۲۵۰۰ و ۳۵۰۰ استفاده شدهاند.
نسل جديد پيشرانه ديزل ۶ سيلندر کامينز هماکنون داراي بلوک سيلندر جديدي است و وزن (۲۷ کيلوگرم) کمتري نسبت به نسل قبل خود دارد. اين پيشرانهي همچنين از سرسيلندر چدني جديد و پيستونهاي سبکتر و مستحکمتر استفاده ميکند. سيستم اگزوز جديد و توربوشارژر نازل متغير (VGT)، پکيج سيستم محرکه را کامل ميکند.
مدلهاي طراحيشده با اين پيشرانه داراي جعبهدنده ۶ سرعته اتوماتيک با کنترل الکترونيکي هستند که توسط Aisin ساخته شدهاند. جعبهدندهي Aisin بهطور خاص براي انتقال گشتاورهاي بسيار بزرگ طراحي شده است. همچنين نسخه معمولي پيشرانهي ۶.۷ ليتري نيز وجود دارد که ۳۷۰ اسببخار قدرت و ۱،۱۵۲ نيوتنمتر گشتاور توليد ميکند و از جعبهدندهي ۶ سرعته اتوماتيک متفاوت بهره ميبرد.
سيستم محرکه براي مدل پايه در وانتهاي سنگين (Heavy Duty) رم 2500 و 3500 داراي نسخهي ارتقايافته از پيشرانهي ۶.۴ ليتري خورجيني ۸ سيلندر HEMI است که ۴۱۰ اسببخار قدرت و ۵۸۱ نيوتنمتر گشتاور توليد ميکند. اين پيشرانه به جعبهدنده ۸ سرعته اتوماتيک TorqueFlite ۸HP۷۵ با بيش از ۴۰ طرح منحصربهفرد تعويض دنده تجهيز شده است.
مهندسان رم ميگويند که بهطور کلي وانتهاي سنگين اين شرکت داراي سيستم تعليق طراحيشده براي باربري هستند که هنگام وجود نداشتن بار، سواري خشکي دارند. اين شرکت تلاش ميکند که اثر منفي سيستم تعليق را با نصب کمکفنرهاي جديد FRD و همچنين فنرهاي پيشرفته و بوشهاي بازطراحيشده، به حداقل برساند. براي هر دو وانت رم 2500 و 3500، سيستم تعليق عقب بادي بهمنظور بهبود بارگيري در دسترس است.
با بيش از ۱۰۰ قابليت امنيتي و ايمني در دسترس، پيکاپهاي سنگين جديد رم يکي از پيشرفتهترين مدلها در اين کلاس هستند. بستهبه تريم انتخابي و سطح ترجيحات مشتري، اين مدل ميتواند با صفحهنمايش ۳۶۰ درجهاي ديجيتال، ترمز اتوماتيک اضطراري، کنترل کروز انطباقي، پايش فشار باد لاستيک تريلر، دوربين ديد محموله بار، ترمزهاي اضطراري تريلر، دوربين بيروني کمکي با موقعيت سفارشي در داخل و خارج از تريلر تجهيز شود. وانت سنگين رم براي اولينبار بهطور خاص در مدل 3500 از حسگرهاي مخصوصي براي پوشش عرض اضافه چرخهاي دوگانه عقب بهره ميبرد.
براي افرادي که بهدنبال قابليت حملونقل سنگين و عملکرد آفرود هستند، تريم پاور واگن (Power Wagon) ارائه شده است. اين مدل با طراحي متفاوت سيستم تعليق، ارتفاع بيشتر، قفل ديفرانسيل جلو و عقب، ميله نوسانگير و وينچ ۵۴۴۳ کيلوگرمي براي مشتريان عرضه ميشود.
در داخل کابين وانت پيکاپ رم 2500 و 3500، سيستم اطلاعاتي و سرگرمي Uconnect 4 فيات کرايسلر با صفحهنمايش لمسي ۱۲ اينچي (آپشن) به چشم ميخورد. اين سيستم به کاربر اجازه ميدهد تا از قابليت صفحهنمايش دوتکه بهره ببرد که در آن دو کاربرد مختلف (مانند يک سمت Apple Carplay و سمت ديگر کنترل لمسي سيستم گرمايش و تهويه مطبوع) وجود دارد؛ در نتيجه کاربر ميتواند بهطور همزمان دو کار را با همديگر و توسط صفحهنمايش انجام دهد. به همين ترتيب يک برنامه را نيز ميتوان در کل صفحهنمايش نشان داد.
چهار سيستم صوتي در وانت رم ۲۰۱۹ ارائه خواهد شد؛ از جمله ميتوان به نهايت تجربه صوتي شامل سيستم صوتي ۷۵۰ وات هارمن کاردن با ۱۷ بلندگو اشاره کرد که با سيستم حذف فعال نويز و شيشه آکوستيک همراه شده است؛ سيستمهاي اخير باعث ميشوند تا صداي محيط حدود ۱۰ دسيبل کاهش يابد و از ورود به داخل کابين جلوگيري شود.
سري جديد رم HD مدل ۲۰۱۹ در کارخانه مونتاژ سالتيلو تراک (Saltillo Truck Assembly) فيات کرايسلر در مکزيک ساخته خواهد شد و با ضمانت ۵ ساله يا ۱۶۰ هزار کيلومتر براي پيشرانه ديزل عرضه ميشود.
بازار