نماد آخرین خبر

وضعیت «بی ام و 518» در بازار خودروی ایران

منبع
خودرو بانک
بروزرسانی
خودرو بانک/ وقتي در بازار ايران صحبت از 70 ميليون براي خريد بي ام و مي‌شود به اين معني است که خودرو مورد هدف قطعا جزو خودرو هاي کلاسيک بي ام و است. در غير اين صورت با اوضاع اسف بار قيمت هاي بازار ايران براي خريد مدل هاي روز بي ام و بايد بيش از 1 ميليارد هزينه کرد. براي طرفداران دو آتيشه بي ام و خريد بي ام و کلاسيک نيز به اندازه خريد مدل هاي مدرن آن جذاب و هيجان انگيز است. زيرا مدل هاي کلاسيک بي ام و نيز به قدري با کيفيت و ماندگار هستند که هنوز هم با عملکرد فوق العاده خود در سراسر دنيا خريد و فروش مي شوند. قبل از بي ام و M3 که زماني در ميان جوانان دهه 60 محبوبيت بسيار بالايي داشت و اکنون نيز بسياري از کلاسيک سواران ديوانه اين مدل هستند، بي ام و 518i با ورود خود به ايران کولاک به پا کرد و موج عظيمي از طرفداران بي ام و را به سمت خود سوق داد. اين خودرو که اولين خودرو از بي ام و سري5 و اولين خودرو با اتاق E12 بود که به دليل هندلينگ خوب و نرم و امکانات خوبي که داشت به شدت مورد استقبال قرار گرفت. در ادامه با ما همراه باشيد تا اين خودرو کلاسيک 70 ميليوني را بهتر بشناسيم. استايل کلاسيک و ويژگي هاي داخلي بي ام و518i براي اولين بار بي ام و 518i در سال 1972 بر روي خط توليد بي ام و قرار گرفت و افسانه بي ام و سري 5 با توليد اين خودرو آغاز شد. افسانه‌اي که هنوز هم با شخصيت‌هاي جديد خود افراد زيادي را در دنيا اغواء مي‌کند. بيش از 46 سال است که از اولين نسل بي ام 518i مي‌گذرد اما طراحي اين خودرو کلاسيک به‌قدري جذاب و منحصربه‌فرد است که هنوز هم طرفداران بسياري در ميان کلاسيک سواران سراسر دنيا دارد. طراحي خارجي بي ام و518i توسط دو تن از خوش آوازه‌ترين طراحان جهان يعني PIETRO FRUA و PAUL BRACQ انجام شد. اين دو وظيفه طراحي بسياري از خودروهاي افسانه‌اي را به‌دست داشته‌اند و هرکدام را نيز به بهترين شکل از آب درآورده‌اند که نمونه آن را در بي ام 518i شاهد هستيم. در سال 1976 با ورود تکنولوژي‌هاي جديدتر و نيز به‌منظور تأمين نياز مشتريان بي ام و براي طراحي اين مدل افسانه‌اي خود تجديدنظر کرد و يک فيس ليفت جديد با چراغ‌ها و امکانات داخلي مدرن‌تر وارد بازار شد. در اين سال‌ها خريد و فروش بي ام و نه تنها در ايران بلکه در جهان رشد صعودي خوبي داشت. ازآن‌جهت که اين خودرو اولين نسخه سري 5 بي ام و محسوب مي‌شود، بسياري از آپشن ها مانند فرمان هيدروليک و قابليت تنظيم صندلي و ستون فرمان که اعضاي بعدي اين خانواده داشتند را ندارد. اما در عوض گيربکس اين خودرو با موتور هماهنگي بهترين داشته و کيفيت رانندگي بيشتري را به رانندگان ارائه مي‌دهد. علاوه به راين موقعيت صندلي‌ها و فرمان طوري است که نبود آپشن قابليت تنظيم اين دو حس نمي‌شود. تجربه رانندگي با اين کلاسيک پير بي ام و بي ام و i528 باوجود اينکه از قديمي‌ترين مدل‌هاي بي ام و محسوب مي‌شود اما هنوز هم با هندلينگ خوب و قابل قبولي که ارائه مي‌دهد مي‌تواند رانندگان خود را راضي نگه دارد. موتور 1.8 ليتري 4 سيلندر اين خودرو با گيربکس 4 سرعته دستي به‌قدري تطبيق يافته است که مي‌تواند 90 اسب بخار نيرو و 140 نيوتون متر گشتاور توليد کند. بيشينه سرعت اين خودرو نيز به 160 کيلومتر برساعت مي‌رسد. اين عملکرد براي خودرويي با تکنولوژي‌هاي 46 سال پيش به نظر شگفت‌انگيز است. عملکرد فوق‌العاده گيربکس و هماهنگي دقيق آن با اجزاء ديگر طوري است که حتي در پيچ‌هاي تند نيز شمارا نااميد نخواهد کرد. تعويض دنده نرم و پرسرعت باعث شد تا بي ام و518i از مدل‌هاي بعدي خود يعني528i نيز عملکرد بهتري داشته باشد. مصرف سوخت ترکيبي اين خودرو نيز به 9.2 ليتر مي‌رسد که براي خودرويي با اين سابقه حضور بسيار مناسب و خوب مي‌باشد. اين خودرو باقيمت مختلفي در بازار موجود است. اما قيمت بي ام و 518i مدل 1991 که آخرين‌مدل از نسل اين خودرو مي‌باشد با ظاهر و باطني کاملاً سالم و تميز حدود 60 تا 70 ميليون مي‌باشد. البته در ميان اين آگهي‌ها قيمت‌هاي بالاي 100 ميليون نيز براي خريد بي ام و518i کلاسيک ديده مي‌شود. اما تنها چند مورد استثنايي با آپشن هاي خاص با اين مبلغ به فروش مي‌رسند. ما را در کانال «آخرين خبر» دنبال کنيد
اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره