چرخان/ حدود يک سال و نيم پيش جف براکن يکي از سرپرستهاي برند لکسوس در طي مصاحبه خبرياش با وبسايت Carbuzz اعلام کرد که طراحي ظاهري سپر و توري مشبک جلوي خودرو جذب کننده بسياري از افراد نيست ولي افرادي هستند که اين طراحي را به نوعي آرم اين برند کرهاي ميدانند. وي در ادامه صحبتهايش قول مساعد تغيير و بازسازي طراحي اين بخش از خودروهاي لکسوس را داد.
از سوي ديگر وبسايت Motor1 به تازگي ادعا کرده که اين خودروسازي قرار است در اواخر ماه اکتبر سال جاري در نمايشگاه خودرو توکيو کانسپت تمام برقي جديدي را رونمايي کند. البته رونمايي از خودروهاي تمام برقي شايد خبرساز براي برند لکسوس نباشد ولي طراحي ظاهري جديد از اين خودروسازي به طور قطع سر وصداي زيادي را به پا خواهد کرد و حتي ممکن است برخي از مالکان خودروهاي لکسوس از اين موضوع ناراحت شوند.
با اين وجود انتظار ميرود اين کانسپت جديد تمام برقي جلو پنجره و توري مشبک جديدي داشته باشد. بسيار از کارشناسان بر اين باورند که مدل جديد يک هاچبک با ابعاد و سايز کوچک خواهد بود و شايد کراساووري که در دسته سايز کوچکها قرار ميگيرند. شايد بتوان گفت تنها تفاوت هاچبکها با کراساوورها تنها در ارتفاع شاسي از روي زمين هست. به غير از اين اطلاعات منتشر شده، ديگر جزئياتي درباره اين کانسپت جديد منتشر نشده است.
احتمال اينکه اين تغيير و تحول ظاهري خيلي از طرفداران لکسوس را ناراضي کند ولي به طور قطع نکته بحث برانگيز براي اين کانسپت جديد پلتفرم در نظر گرفته شده براي آن است. اگر به ياد داشته باشيد، تويوتا و سوبارو نيز چندين هفته پيش اعلام کردند که با همکاري يکديگر اقدام به ساخت پلتفرم جديد تمام برقي براي راه اندازي خط توليدي را براي پايين آوردن هزينهها انجام خواهند داد.
شايد اين کانسپت جديد لکسوس با رونمايي شدن پلتفرم، طراحي، دادههاي تکنيکي و باتري با قدرت جديد بتواند تغييري در بازار جهاني بدهد. قرار است تا سال 2025 ميلادي تويوتا و لکسوس رويهم رفته 10 خودروي تمام برقي جديد را وارد دنياي خودروسازي کنند. هنوز مشخص نيست که آيا اين کانسپت جديد به مرحله خط توليد و روانه شدن به بازار ميرسد يا خير ولي به طور قطع ميبايست انتظار ديدن تکنولوژي و طراحي جديدي را بايد از مهندسان لکسوس داشت.
بازار