چرخان/ کوچکترين خودروي شرکت هيونداي در قاره اروپا قرار است دوره تکامل خود را پشت سر گذاشته و در نمايشگاه موتورشو فرانکفورت پيش رو، به سومين نسل از خود ارتقا يابد.
اين مدل جديد که با تغيير نسل همراه است را ميتوان يک خودروي کاملاً جديد دانست که با نگاهي به تصوير کامپيوتري که بهتازگي رونمايي شده و البته در طرح آن، اغراق نيز بهکاررفته است، ميتوان آن را يک هاچبک کرهاي جذاب دانست. هاچبکي که بر اساس اين تصوير، داراي لاستيکهاي بزرگ و بدنه عريضي بوده که زواياي تيز و چهره تهاجمي نيز در کنار مؤلفههاي طراحي آن، خودنمايي ميکنند.
البته با نگاهي به تصاوير جاسوسي مدل 2020 از هاچبک i10 هيونداي، بهراحتي ميتوان متوجه شد که اين خودروي جديد قرار نيست با همان جذابيتي ساخته شود که در تصوير کامپيوتري مشاهده ميکنيم. خودرويي که کار طراحي، توسعه و توليد آن در اروپا انجامشده و باوجود جلوپنجرهي عريضتر، ممکن است شمارا به ياد خودروهاي استون مارتين بيندازد.
در قسمتهاي کناري اين جلوپنجره نيز، چراغ دايرهاي شکلي وجود دارد که با گرافيک داخلي خوشهاي مانند چراغها، بهعنوان چراغ روز عمل ميکند. همچنين وجود وروديهاي هوا که شبيه مثلث طراحيشده و در قسمت زير کاپوت قرارگرفتهاند نيز، قرار است در نسخه N اين هاچبک کرهاي، نقش افزايش جذابيت را بازي کنند.
بر اساس تيزري که هيونداي حدود يک ماه پيش منتشر کرده بود، قرار است با طراحي و همچنين قسمت فني جديدترين نسل از هاچبک i10 خود در نمايشگاه فرانکفورت، همه را متعجب کند.
بر اساس همين اطلاعات کوچکي که هيونداي منتشر کرده است، جديدترين نسل از اين هاچبک کرهاي، قرار است با اتصالات اندرويد اتو و اپل کارپلي بعلاوه شارژ بيسيم موبايلهاي هوشمند و همچنين دوربيني مخصوص ديدن قسمت عقبي خودرو همراه شود. همچنين، هيونداي در اين خودرو، تعدادي از فنآوريهاي جديد مرتبط با ايمني خودرو را نيز مانند حفظ خودرو بين خطوط، هشدار به راننده براي توجه بيشتر و سيستم کمکي پيشگيري از برخورد را در نظر گرفته است.
سيستمهايي که بر اساس پايه راداري کارکرده و ميتوانند علاوه بر تشخيص خودروها در مسير، عابران پياده را نيز تشخيص دهند.
بازار