نماد آخرین خبر

نمایشگاه خودروی توکیو به سبک فیلم های ژاپنی!

منبع
عصر ايران
بروزرسانی
نمایشگاه خودروی توکیو به سبک فیلم های ژاپنی!
عصر ايران/ اگر براي يکبار هم فيلمي از سينماي ژاپن را مشاهده کرده باشيد قطعا تعداد زياد خودروهاي مکعبي کوچک و همچنين ون هاي متنوع در خيابان ها، نظرتان را جلب کرده است!نمايشگاه خودروي توکيو 2019 ميزبان آخرين رويدادهاي خودرويي بويژه از نوع ژاپني آن است! خارجي ها در نمايشگاه امسال حضور کمرنگي دارند و فقط آلپينا، بنز و رنو غير بومي هاي اين رويداد خودرويي محسوب مي شدند. اما اين مساله چيزي از ارزش هاي نمايشگاه کم نکرده زيرا صنعت خودروي ژاپن و نام هاي فعال در آن چنان قدرتمند است که به تنهايي براي راه اندازي بدون محدوديت هر نمايشگاه خودرويي کفايت مي کند!

يکي از بخش هاي جالب نمايشگاه به ون هاي معرفي شده در آن، اختصاص دارد. علاقه يا بهتر بگوئيم کاربرد بالاي خودروهاي کلاس وَن براي ژاپني ها موجب شده تا خودروسازان اين کشور نيز توجه ويژه اي به توليداتي در اين گروه داشته باشند. اگر براي يکبار هم فيلمي از سينماي ژاپن را مشاهده کرده باشيد قطعا تعداد زياد خودروهاي مکعبي کوچک و همچنين ون هاي متنوع در خيابان ها، نظرتان را جلب کرده است!

نيسان الگرند / تويوتا گرن اِيس

اگر ميني ون نيسان کوئست را به خاطر داشته باشيد تا سال 2017 در بازارهاي خارجي حاضر بود و پس از آن از برنامه فروش نيسان خارج شد اما اين پلتفرم با نام الگرند در ژاپن سه نسل است که به حيات خود ادامه داده و در نمايشگاه نيز مدل روز آن، حضور دارد. الگرند خودرويي است به مراتب زيباتر و جذاب تر از کوئست که هرگز اسير محدوديت هاي طراحي  مکعبي يک ون نشده و طراحي برتر را در اين کلاس به نمايش گذاشته است.

کوئست 2017

نمايشگاه توکيو به سبک فيلم هاي ژاپني! (+تصاوير)

در الگرند از دو موتور 2.5 ليتري 4 سيلندر يا 3.5 ليتري 6 سيلندر استقاده مي شود. طول اين پلتفرم 4915 ميليمتر و فاصله محورها 3000 ميليمتر است. عرض خودرو 1850 ميليمتر و ارتفاع بسته به تريم 1805 يا 1815 ميليمتر خواهد بود.

 

تويوتا نيز در نمايشگاه خودروي توکيو يک رقيب براي الگرند معرفي کرده که گرن ايس نام دارد. ميان اين محصول و الگرند شباهت هاي ظاهري زيادي مشاهده مي شود. محصول تويوتا را بايد يک ون لوکس دانست زيرا در طراحي فضاي داخل کابين تاکيد زيادي روي چرم طبيعي و قطعاتي از چوب بوده است.

اين محصول 5300 ميليمتر طول، 1970 ميليمتر عرض و 1990 ميليمتر ارتفاع دارد. فاصله محورها نيز برابر با 3210 ميليمتر است. براي گرن ايس از موتور کلين ديزل 2.8 ليتري استفاده شده است.

تويوتا هايس کرفت پلاس / نيسان ان وي350

هايس(هاي اِيس) را بايد يکي از نوستالژي هاي صنعت خودروي ژاپن نام بگذاريم. اين محصول از سال 1967 تا به امروز روي خط توليد تويوتا قرار دارد و يکي از باسابقه هاي اين کمپاني محسوب مي شود. در نمايشگاه توکيو يک نمونه ويژه از اين خودرو به نمايش گذاشته شده که شخصي سازي هاي جالبي براي کمپينگ همراه خود دارد و يک نمونه کاملا نمايشي است.

يکي ديگر از خودروهايي که نيسان در اين نمايشگاه معرفي کرده؛ ان وي350 نام دارد. اين محصول از خانواده مکعبي شکل ها طراحي جذابي دارد که آنرا به يک محصول مناسب براي کلان شهرهاي پر از خودرو و جمعيت شبيه توکيو تبديل مي کند.

دو گزينه در بخش پيشرانه براي اين محصول قابل سفارش است. نمونه 2.5 ليتري بنزيني با 144 اسب بخار خروجي و گشتاور 213 نيوتن متر و ديگري نمونه 2.5 ليتري توربوديزل با خروجي 142 اسب بخار و گشتاور 356 نيوتن متر. مصرف سوخت پيشرانه اول 8.3 ليتر براي هر 100 کيلومتر و نمونه دوم 10 ليتر براي هر 100 کيلومتر خواهد بود.

اين محصول مي تواند براي حمل بار يا مسافر(با 15 سرنشين+راننده) مورد استفاده قرار گيرد.

سوزوکي هاستلر

به خاطر ظاهر متفاوت نمي توانيم دقيقا آنرا در کلاس مشخصي قرار دهيم اما ظاهر مکعبي آن دليلي است تا در ليست امروز ما قرار بگيرد. نسل اول اين محصول از سال 2014 روي خط توليد قرار دارد و نمايشگاه توکيو مکاني براي مدل مفهومي هاستلر به عنوان آغازي براي نسل دوم است.

نسل اول اين محصول از دو نمونه موتور استفاده مي کند يکي 658 سي سي تنفس طبيعي و ديگري نسخه توربوشارژ همين موتور. خروجي نمونه اول برابر با 52 اسب بخار و نمونه دوم 64 اسب بخار است. پيش بيني مي شود براي هاستلر نسل دوم هم از موتوري مشابه استفاده شود.

نيسان ديز / ميتسوبيشي ايي کي اکس

هر دو خودرو از يک پلتفرم مشترک استفاده مي کنند و بنابراين شباهت هاي ظاهري زيادي را به  نمايش گذاشته اند. هر دو خودرو مجهز به آخرين فناوري هاي روز هستند. کروز کنترل هوشمند، هشدار خروج از خط، سيستم ناوبري هوشمند و دستيار رانندگي هوشمند از جمله فناوري هاي حاضر در اين محصولات هستند.

نمايشگاه توکيو به سبک فيلم هاي ژاپني! (+تصاوير)

در بخش پيشرانه نيز بسته به تريم انتخابي گزينه هاي متنوعي شامل 3 سيلندر بنزيني و 3 سيلندر هيبريدي و 3 سيلندر هيبريدي توربوشارژ قابل سفارش است. تمامي اين مدل ها با جعبه دنده سي وي تي عرضه مي شوند.

هوندا اِن ون / دايهاتسو تنتو

اِن ون و تنتو يک ويژگي مشترک جالب دارند! ستون وسط يا "بي پيلار" بطور کامل در هر دوي آنها حذف شده است. درب جلو و عقب در هر دو خودروي نامبرده مي تواند بطور مستقل باز و بسته شود.

اِن ون

در قسمت انتهاي اِن ون يک دستگاه فروش خودکار نصب شده است.

براي تنتو نيز امکانات ويژه با هدف کاربري بيشتر براي معلولان در نظر گرفته شده است.

تنتو

اين دو مدل نيز جز ديگر ون هاي نمايشگاه توکيوهستند. اين کي واگن درواقع نسخه بلند قد ايي کي اکس است!

نيسان سرنا نيز يک خودروي باسابقه محسوب مي شود زيرا از سال 1991 تا کنون 5 نسل آن ارائه شده و هنوز هم در برنامه هاي توليدي نيسان قرار دارد.

ما را در کانال «آخرين خبر» دنبال کنيد
اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره