باشگاه خبرنگاران/ به نظر ميرسد فولکسواگن تنها شرکت بزرگ خودروسازي نخواهد بود که به دنبال تغيير لوگوي تجاري خود است، همزمان با فولکسواگن، مديران شرکت کرهاي کيا نيز در نظر دارند تا لوگو تجاري اين شرکت را در آيدهاي نزديک تغيير دهند. چندين برنامه تجاري از ۲۶ نوامبر گذشته تا کنون نشان ميدهند که کيا به طور جدي در پي تغيير لوگو تجاري خود برآمده و احتمالا اين تغيير به زودي رخ خواهد داد.
کيا که در حال حاضر تحت مديريت گروه خودروسازي هيونداي فعاليت ميکند، در سال ۱۹۵۷ فعاليت خود را آغاز کرد و حالا به يکي از برترين شرکتهاي خودروسازي در آسيا و جهان تبديل شده، اين شرکت سالهاست از لوگو فعلي خود که از کلمه انگليسي کيا و يک بيضي به دور آن است، استفاده ميکند، اما با ورود به دنياي الکتريکي و طراحي متفاوت خودروهاي جديد، تصميم گرفته شده تا لوگو اين شرکت تغيير کند، البته مشخص نيست خواستار اوليه اين تغيير مديران خود شرکت کيا هستند يا مديران شرکت هيونداي، در هر صورت طرح زير، پيشنهاد اصلي براي لوگو آينده کيا است که احتمالا همين طرح به ثبت ميرسد.
اين لوگو توسط گروه کرهاي KIPRIS طراحي شده و هيچ المان خاص يا متفاوتي ندارد، تنها نام انگليسي کيا با يک فونت خاص نوشته شده که در عين حال زيبا و ساده است. اقدامات رسمي براي ثبت اين لوگو انجام شده و به نظر ميرسد تنها کمي زمان لازم است تا به صورت رسمي، از لوگو جديد کيا رونمايي شود.
شرکت فولکسواگن با ورود به عصر توليد خودروهاي الکتريکي، لوگو خود را تغيير داد، البته لوگو اين شرکت تقاوت زيادي ندارد. اما طرح جديد لوگو کيا با مدل قبلي تفاوت زيادي دارد، از طرفي به نظر ميرسد شرکت کيا نيز براي ورود به عصر جديد توليدات خود که عمدتا خودروهاي الکتريکي خواهد بود، به دنبال تغيير لوگو است. دليل اين حرف رونمايي از طرح مفهومي خودرو Imagine در نمايشگاه ژنو ۲۰۱۹ با لوگو جديد اين شرکت است، نمايشگاه ژنو در ماههاي ابتدايي سال ۲۰۱۹ برگزار شد.
برخي گزارشها به اين موضوع اشاره کردند که کيا تنها براي خودروهاي الکتريکي خود از لوگو جديد استفاده ميکند، اما به نظر نميرسد شرکت کيا به دنبال استفاده از دو لوگو در توليدات خود باشد.