نماد آخرین خبر

تیونینگ/ کوروش منصوری تکخال تیونینگ دنیا

منبع
بروزرسانی
پدال/ بار ديگر مفتخريم که از يک ايراني صاحبنام ديگر ياد کنيم ؛ کسي که در بين کارهايش مدل ارزاني ديده نمي شود, براي هر کسي نمي سازد و خاص بودن، بارزترين ويژگي محصولات اين کمپاني است. کمپاني که امضايش، فيبر کربن است! پس در هرکجا خودرويي عجيب با ظاهري خاص و پر از قطعات فيبر کربني ديديد، شک نکنيد که ساخته ي کمپاني تيونينگ کوروش منصوري است. کوروش منصوري متولد 1339 در چالوس، موسس کمپاني MANSORY ميباشد . او در سال 1989 کمپاني MPdesign را تاسيس کرد . شرکتي که قطعات تيونينگ ديگر شرکت‌هاي معتبر را تامين مي‌کرد. اما اين براي کوروش کافي نبود! او تعريف ديگري از تيونينگ داشت. او مي گويد شرکتهاي مختلف تيونينگ قطعات مورد نياز را از شرکتهاي مختلف تهيه مي کنند و روي خودروها سوار ميکنند. اما منصوري قطعات مورد نياز را طبق سليقه مشتري خود توليد مي کند و تنها قطعه اي که توليد نمي کند لاستيک است . او سال 2004 اولين محصول کمپاني خود را رونمايي کرد؛ يک آستون مارتين DB9. درست يکسال پس از رونمايي اولين محصول رسمي برند Mansory، دومين فرزند باز هم از آستون‌مارتين متولد شد اما اين‌ بار مدل Vanquish S با يک پوشش مشکي براق به همراه المان‌هاي زرد و طلايي، ترکيبي که مي‌توان آن را سنت طراحي اين شرکت خواند. منصوري پس از دريافت يک سفارش ويژه، نمونه سفيد همين خودرو را نيز آماده کرد. سال ۲۰۰۶ بود که براي اولين‌بار سراغ بنتلي رفت. مدل کانتيننتال GT. از دور چهره تهاجمي‌اش، تغيير ماهيت آن را نسبت به نمونه استاندارد نشان مي‌داد. منصوري براي نخستين بار از کيت‌هاي تقويت پيشرانه استفاده کرد، حاصل کار خودرويي با ۵۶۰ اسب‌بخار قدرت شد. سال ۲۰۰۶، سال پرکاري براي او بود. يک آستون‌مارتين ونتيج هشت سيلندر به اضافه دو بنتلي کانتيننتال GTC و Spur از کارخانه‌اش بيرون آمد. آستون را در دو مدل ساخت. يکي زرد و ديگري تمام مشکي. مي‌گويند ايده معلوم بودن کاليپرهاي ترمز از پشت رينگ با اين خودرو آغاز شده است. او براي بنتلي‌هاي گفته شده برنامه ويژه‌اي ترتيب داد. فضاي کابين آنها را تلفيقي از حس و حال کلاسيک و اسپرت در نظر گرفت. به ۲۰۰۷ که مي‌رسيم، مدل انحصاري با نام Le Mansory به چشم مي‌خورد. او توانست مجوز نام‌گذاري اين خودرو را با تلاش زياد از آن خودش کند. اين خودرو نيز همان بنتلي کانتيننتال GT بود که تا بن دندان آرايش شده بود. سرعت نهايي اين خودرو ۳۳۰ کيلومتر در ساعت ثبت شده است او اولين کسي بود که به سراق تيونينگ بوگاتي ويرون رفت , زيرا کسي تا بحال جرأت آن را نداشته که ادعا کند که ميتواند اين هيولاي 1001 اسبي را وحشيتر کند ولي منصوري اين کار را کرد و به نظر خود کوروش منصوري , اين بهترين اثر خلق شده توسط کمپاني منصوري است.همچنين در تهران خودمان يک دستگاه پورشه پانامرا و يک پورشه کاين ساخته ي کمپاني منصوري تردد ميکند. يکي از سياست ها جالب منصوري اين است که نام مشتريان و قيمت محصولاتش محفوظ است و اين باعث شده تا هر نوع مشتري با هر سمت و پيشه اي را به سوي خود جلب کند ! از تيونينگهاي ديگر او ميتوان به benz SLS AMG , porsche panamera , grandtourismo اشاره کرد . همچنين در نمايشگاه 2012 ژنو کمپاني منصوري با ارائه ي لامبورگيني آونتادور عنوان بهترين تيونر را کسب کرد. کوروش منصوري چندي پيش در آبان ماه 1390 براي سخنراني در هفتمين همايش موتور هاي درون سوز به تهران آمد و بلافاصله تهران را به مقصد دوبي براي عرضه ي 4 محصول در نمايشگاه بين المللي دوبي ترک کرد. او همچنين در تلاش است که نمايندگي منصوري را در تهران بنا کند و با توجه به اينکه دو برادر آقاي منصوري ساکن تهران هستند , بر آن مي افزايد.