کاردو/ تويوتا سوپرا در سال ۲۰۱۹ يکي از پربحثترين عناوين خودرويي بود؛ دليل آن هم مشخص است، چراکه اين کوپه دوست داشتني ژاپني پس از ۱۷ سال دوباره به ميدان رقابت بازگشت.
اما در سال ۲۰۲۰ هم اين سامورايي چابک ژاپني همچنان خبرساز است؛ تويوتا سعي کرده با عرضه نسخه چهار سيلندر، افزايش قدرت پيشرانه نسخه شش سيلندر و عرضه تريمي ويژه به نام A۹۱، سوپرا را همچنان در کانون توجه خودرو دوستان نگه دارد.
در حالي که سوپرا در حالت استاندارد هم خودرويي جذاب و توانمند است، اما بايد اظهار کنيم که به جز نسخه توسعه يافته براي نمايشگاه تيونينگ SEMA که داراي بال عقبي بزرگ بود، هيچ قطعه افترمارکت جذابي توسط تويوتا و تيونرهاي ديگر به منظور بهبود استايل اين کوپه ژاپني توليد نشده است. اما به تازگي فردي تصاوير نمونهاي تيون شده از سوپرا را منتشر کرده که توجههاي بسياري را به خود جلب کرده است.
مالک اين سوپرا شخصي به نام محمد الحمدي بوده که موفق به توسعه يکي از زيباترين نسخههاي موجود نسل پنجمن اين سامورايي ژاپني شده است. بارزترين تغيير صورت گرفته نصب رينگهاي برند وسن است. اين رينگها در جلو ابعاد ۲۰ اينچ و عرض ۹.۵ اينچ دارند، اما رينگ نصب شده براي اکسل عقب با وجود دارا بودن سايزي برابر، داراي عرض ۱۱ اينچ است. جدا از ديزاين خاص رينگها، رنگ طلايي براق آن در کنار رنگ قرمز بدنه سوپرا، ترکيب خيره کنندهاي را پديد آورده است. محمد الحمدي تايرهاي ميشلن ۲۶۵/۳۰ در جلو و ۳۰۵/۳۰ در عقب را براي اين رينگهاي طلايي رنگ نصب کرده است.
اما بهتر است بدانيد که تغييرات اعمال شده در اين سوپرا فقط ظاهري نيستند، بلکه به لطف نصب کمکهاي مسابقهاي BC ريسينگ، اين خودرو مقداري به زمين نزديکتر شده است. همچنين سيستم اگزوز و هدرز جديدي براي سوپرا نصب شده تا ضمن بهبود صداي توليدي، توان پيشرانه نيز مقداري بيشتر شود. اين مالک با سليقه کيت مکش هواي سرد MST را نيز براي اين خودرو نصب کرده تا کمکي به افزايش توان پيشرانه کرده باشد.
محمد الحمدي اظهار کرده که به لطف ريمپ ايسييو و تغييرات سخت افزاري محدود اعمال شده، اين تويوتا سوپرا قادر به توليد بيشينه قدرت ۴۳۰ تا ۴۶۰ اسببخار در سر چرخهاست. اين افزايش قدرتي چشمگير نسبت به نسخه استاندارد ۳۳۵ اسببخاري آن هم در سر ميل لنگ است. وي تخمين زده که اين سوپراي تيون شده قادر است طي ۸.۳۲ ثانيه از ۱۰۰ به ۲۰۰ کيلومتر بر ساعت برسد. اگر اين ادعا صحت داشته باشد، اين کوپه تند و تيز ژاپني از يک لامبورگيني گالاردو سوپرلگرا استاندارد سريعتر است.
بازار