نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

ساخت یک خودروی کاملا چوبی اما کاربردی در ۳۰۰ ساعت

منبع
ايسنا
بروزرسانی
ايسنا/ يک دانش آموز ۱۷ ساله ليتوانيايي براي پروژه عملي درس فيزيک خود يک خودروي کوچک تمام چوبي ساخته است که در کمال تعجب مانند يک خودروي واقعي داراي گاز، ترمز، کلاچ، دنده و فرمان است و مي تواند حرکت کند. يک نوجوان ۱۷ ساله خلاق ليتوانيايي يک مدل مکانيکي واقع گرايانه از يک خودروي چوبي طراحي کرده و ساخته است که ساخت آن حدود ۳۰۰ ساعت در طول شش ماه به طول انجاميده است. وي براي ساخت اين خودرو تنها ۳۵ دلار هزينه کرده است. اين خودروي تمام چوبي درست مانند خودروهاي واقعي کار مي‌کند، چرا که مانند آنها داراي پدال‌هاي گاز، ترمز، کلاچ، سه دنده و گيربکس و سيستم انتقال نيرو و همچنين قابليت فرمان‌پذيري است. با اين تفاوت که همه اين قطعات از چوب ساخته شده است. آنچه مي‌بينيم، يک پروژه فيزيک براي کلاس يازدهم است که به گونه‌اي طراحي شده است که قابليت ارائه در مصاحبه هاي دانشگاهي يا شغلي را نيز دارد. حتي اشتباه نيست اگر بگوييم اين پروژه قطعا از هر مصاحبه‌اي پيروز بيرون خواهد آمد. اين دانش آموز دبيرستاني اهل ليتواني به لطف تمايل و شوق غيرقابل توصيف خود براي درک نحوه کار و ساختن چيزهاي مختلف توانسته اين پروژه را انجام دهد. ظاهراً او از چهار سالگي به کارهاي نجاري مشغول است و تعداد زيادي از فيلم‌هاي آموزشي را به تماشا نشسته و در مورد چگونگي ساخت اشيا فکر مي‌کند. علاوه بر اين، او تاکنون ساعت‌هاي زيادي را به بازي با قطعات LEGO و ساير بازي‌هاي اين چنيني اختصاص داده است. وي اظهار داشت که به رشته مکانيک بسيار علاقه‌مند است و مي‌تواند اطلاعات ارزشمند زيادي را از زمينه‌هاي به ظاهر نامربوط بياموزد. او مي‌گويد تجربه قبلي وي در زمينه کار با دوچرخه به او در ساخت اين خودرو کمک کرده است. ظاهرا تنها کسي که اين دانش آموز خلاق و کاربلد از او کمک گرفته پدرش بوده است. پدرش به او کمک کرد که يک تکه چوب را از داخل موتور جدا کند و به او ياد داد که چگونه چرخ‌ها را بسازد. غير از اين دو مورد، تمام اين پروژه تنها به دست خودش انجام شده است. وي مي‌گويد: گيربکس سخت‌ترين قسمت طراحي بود. مفاهيم مختلف طراحي گيربکس هفته‌ها در ذهن من بود. ايجاد يکي از قطعات آن چندان دشوار نبود، اما من وقت زيادي براي طراحي صحيح و کار کردن آنها در کنار هم صرف کردم. صرف نظر از اين، ساخت کلاچ يکي از دشوارترين‌ها بود، چرا که تنظيم و ظرافت زيادي مي‌طلبيد. استرس‌زاترين قسمت کار اين بود که تمام مدت تنها بودم و بايد به تنهايي اين خودرو را مي ساختم و از آنجا که طرح آماده‌اي در اينترنت وجود نداشت، در صورت بروز مشکل، بايد به تنهايي به حل آن مي‌پرداختم.
#باهم_شکستش_مي‌دهيم ما را در کانال «آخرين خبر» دنبال کنيد
اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره