باشگاه خبرنگاران/ مايک فلويت، طي مصاحبه خود اظهار داشت هدف اصلي شرکت، کاهش وزن اتومبيلهاي هيبريدي نسلهاي آينده است.
به نظر ميآيد که شرکت مکلارن تمام سعي خود را ميکند تا اتومبيلهايش را به سبکترين حد ممکن برساند. اين شرکت تلاش دارد تا هدف الکتريکسازي و سبکسازي خودروهايش را تا نسل آينده نيز ادامه دهد. در حالي که پيروي از هيبريدي شدن اتومبيلها و توليد چنين خودروهايي غيرقابل اجتناب است، اما به طور معمول وزن اتومبيلهاي الکتريکي رو به افزايش قرار دارد.
اظهارات مسئولان شرکت مکلارن در رابطه با کاهش وزن خودروها
مايک فلويت، مدير اجرايي شرکت مکلارن در مصاحبه اخير خود در اين رابطه گفت: " کاهش وزن خودروي هيبريدي در واقع مرکز استراتژي و برنامهريزي ما براي نسل آينده محصولاتمان است. ما در حال حاضر رتبه اول در ساخت و توليد ابرخودروهاي سبک را داريم و قرار شده تا اين لقب را براي مدت زيادي به خود اختصاص دهيم. هدف ما آن است که تا سال ۲۰۲۵ بهترين کارکرد خودروهاي هيبريدي را به بازار جهاني عرضه کنيم".
وي همچنين در ادامه افزود: " وزن بالا دشمن اصلي براي پردازش و عملکرد يک خودروي سرعتي است. مهم نيست که اتومبيل بنزيني و يا هيبريدي باشد، وزن بالا قدرت اجرايي آن را به شدت تحت تاثير قرار ميدهد. در نتيجه موفق شدن در هدف کاهش وزن خودروها براي ما يک اولويت به حساب ميآيد. ميتوان گفت يکي از دلايل اصلي سرمايهگذاري سنگين شرکت مکلارن بر روي فناوري مرکز کامپوزيتها، اين هدف به خصوص است". گفتني است که يکي از جديدترين اتومبيلهاي اين شرکت قرار شده تا تنها ۱۲۲۹ کيلوگرم وزن داشته باشد که حدود ۸۰ کيلوگرم از مدل 720S سبکتر است.
در کنار تلاش شرکت براي کاهش وزن بدنه خودرو، مکلارن با کم کردن وزن مواد استفاده شده در پنجرهها، اگزوز، سيستم تهويه هوا و موارد اين چنيني آنها را ۴۰ درصد نسبت به نمونههاي معمولي سبکتر ساخته است. گفته ميشود اين شرکت همچنين براي کاهش وزن بيشتر اتومبيلهاي خود از سيستم چرخهاي فوق سبک بر روي قالب Pirelli P-Zero Trofeo R به همراه پيچومهرههاي تيتانيومي استفاده کرده و اين عمل بيست و دو کيلوگرم از وزن خودروها را کاهش داده است.
بازار