ديجياتو/ شرکت داج (Dodge) طرفداران خاص خود را دارد، چرا که محصولات آن معمولا با تمرکز بر فاکتورهايي مثل ظاهري عضلاني، موتور قدرتمند و صداي مهيب پيشرانه طراحي و توليد ميشوند. اما در اين بين داج منتقداني هم دارد، به باور اين دسته ساختههاي خودروساز آمريکايي صرفا براي گاز دادن و مسابقات شتاب در مسير مستقيم مناسب هستند و در جادههاي پر پيچ و خم نميتوان روي تواناييهاي حرکتي آنها حساب باز کرد.
با معرفي نسخههاي جديد از سه مدل محبوب چلنجر، چارجر و دروانگو، داج شروعي طوفاني در ماه جولاي داشت. اين سه خودرو در مجموع 2,314 اسب بخار قدرت دارند.
آنطور که تيم کنيسکيس (Tim Kuniskis) مدير بخش خودروهاي سواري گروه فيات کرايسلر (FCA) اظهار کرده، مديران برند داج به خوبي در جريان انتقادها بوده و به نوعي آنها را قبول دارند. آقاي کنيسکيس در مصاحبه اخير با نشريه Muscle Cars & Trucks تاييد کرده که ويژگي بارز محصولات داج قدرت موتور آنها است، نه امکانات و تجهيزات داخل کابين. وي افزوده سرعت بالا در مسير مستقيم، آن چيزي است که مشتريان از داج انتظار دارند.
آقاي کنيسکيس در مصاحبه خود علت ورود داج به حوزه مسابقات درگ را علاقه بالاي مشتريان اين برند به چنين مسابقاتي عنوان کرده است. مدير بخش خودروهاي سواري گروه فيات کرايسلر به ظاهر تقريبا يکسان نسخههاي مختلف از يک مدل توليدي با وجود اختلاف قيمت زياد نيز اشاره داشته و اضافه کرده جامع بودن نکتهاي کليدي براي برند داج است. به اعتقاد تيم کنيسکيس مشتريان داج همگي عضو يک خانواده هستند، حال فرقي نميکند يکي داراي چلنجر استاندارد 30 هزار دلاري باشد و ديگري داراي نسخه 90 هزار دلاري Redeye.
او در اين باره گفته:
من ميخواهم شما يک چلنجر 30 هزار دلاري را با نسخه 90 هزار دلاري Redeye اشتباه بگيريد... شما فقط يک موتور 5.7 ليتري Hemi نداريد، بلکه داراي چلنجر هستيد و عضوي از تيم به شمار ميرويد.
بازار