برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

دنا برای خرید بهتر است یا پژو ۲۰۶ صندوقدار؟

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی

باشگاه خبرنگاران/ مشخصات فني دنا و صندوقدار در اين گزارش آمده است تا به کمک آن‌ها بتوانيد خودرو مناسب مورد نظر خود را بخريد.
يکي از مقايسه‌هاي خودرويي پر مخاطب بازار، دنا و پژو ۲۰۶صندوقدار است. اين ۲ خودرو به دليل شباهت ظاهري متقاضيان يکساني دارند، اما بسياري از افراد براي انتخاب يکي از اين ۲ خودرو دو دل هستند. در اين گزارش قصد داريم مشخصات فني هر ۲ خودرو را بيان کنيم تا بتوانيد انتخاب بهتري براي خريد داشته باشيد.

دنا چه ويژگي هاي مثبتي دارد؟
دنا پروژه‌اي نچندان تازه از لحاظ شروع پروژه، اما نامي جديد در زمينه ورود به بازار محصولات داخلي از شرکت خودرو سازي ايران خودرو است؛ در آذر ماه سال ۱۳۸۸ پروژه دنا با نام NX۷ معرفي شد.

دنا چهارمين خودروي ملي بعد از سمند، تيبا و رانا و سومين محصول ملي شرکت ايران خودرو است که هدف از معرفي آن جايگزين خودرو‌هاي پژو ۴۰۵ و سمند بوده است .

اگرچه ظاهر دنا خودرويي خانوادگي و دلنشين است، اما شما با ديدن هر سمت اين خودرو تداعي گر يک خودرو خاص است که در هم تلفيق شده اند. طراحان خودرو دنا تاکيد ويژه‌اي بر روي يونيک و خاص بودن طراحي آن دارند، اما حتي يک فرد عادي هم با بررسي شواهد موجود روي اين خودرو مي‌تواند به فيس ليفت بودنش پي ببرد. 

تغييرات طراحي بدنه و گا‌ها درون خودرو با حفظ رويه طراحي پايه و عدم تغيير در پلت فرم با تغييرات در امکانات فني، امنيتي و تزئيني براي بهبود از نظر ظاهر و کيفيت براي به روز رساني خودرو مورد نظر که بتواند علاوه بر حفظ بازار خود با رقبايي جديد هم بتواند رقابت کند که با توجه به کم و يا زياد بودن اين تغييرات صورت گرفته فيس ليفت به دو نوع ماژور و مينور تقسيم مي‌شود.

پژو ۲۰۶ صندوقداري براي خريد مناسب است؟
پژو ۲۰۶ خودروي در دسته بندي هاچ بک، يکي از خودرو‌هاي معروف شرکت ايران‌خودرو است. ۲۰۶ در اوايل ورود در ۴ تيپ ۲، ۳، ۵ و ۶ در خط توليد اين شرکت بود، اما در سال ۱۳۸۶ از مدل صندوقدار اين محصول با نام ۲۰۶ SD که در دسته خودرو‌هاي سدان قرار مي‌گيرد، رونمايي شد که تا کنون در حال عرضه است.

از امکانات اين خودرو در بخش صندلي‌ها مي‌توان به تجهيزاتي همچون صندلي راننده و سرنشين با قابليت تنظيم ارتفاع، پشت سري صندلي جلو و عقب با قابليت تنظيم ارتفاع، صندلي عقب ۲ تکه با قابليت تاشوندگي اشاره کرد.

در بخش ايمني هم تجهيزاتي همچون کيسه هواي راننده و سرنشين جلو، سنسور دنده عقب، ايموبيلايزر، قفل مرکزي با ريموت راديويي، کمربند‌هاي ايمني جلو با قابليت تنظيم ارتفاع، سيستم کنترل بخار بنزين، و ديگر امکاناتي نظير قرمان هيدروليک، کنترل سيستم صوتي پشت فرمان، سيستم تهويه اتوماتيک اشاره کرد.


علاوه بر موارد فوق اين خودرو داراي سيستم صوتي راديو پخش CD، تيوتر جلو، بلندگوي در‌هاي عقب، چراغ مه شکن جلو و عقب، قابليت تنظيم ارتفاع نور چراغ جلو از داخل خودرو، چراغ همراهي تا درب منزل در محيط‌هاي تاريک، آينه‌هاي جانبي برقي، داراي حسگر دماسنج و قاب رنگي، شيشه بالابر برقي در‌هاي جلو و عقب، دماسنج روي داشبورد است.

خودرو:
دناپژو 206 صندوقدار
کشور سازنده
 
ايران
 
فرانسه
سال (طراحي)
13931386
موتور
4 سيلندر 16 سوپاپه 4 سيلندر 16 سوپاپه
حجم موتور
1645سي سي1587سي سي
حداکثر قدرت
114 اسب بخار در 6500 دور در دقيقه110 اسب بخار در 5800 دور در دقيقه
حداکثر گشتاور
155 نيوتن متر در 5000 دور در دقيقه142 نيوتن متر در 4000 دور در دقيقه
جعبه دنده
5 دنده دستي5 دنده دستي
شتاب 0 تا 100
12 ثانيه11.4 ثانيه
حداکثر سرعت
190 کيلومتر در ساعت193 کيلومتر در ساعت
وزن
1258 کيلوگرم1086 کيلوگرم
اندازه (ميليمتر)
4558 طول - 1944 عرض - 1460 ارتفاع4187 طول - 1655 عرض - 1456 ارتفاع
فاصله بين دو محور
2671 ميليمتر2441 ميليمتر
مصرف سوخت ترکيبي
7.8 ليتر در هر صد کيلومتر6.6 ليتر در هر صد کيلومتر
حجم باک
70 ليتر50 ليتر
استاندارد آلايندگي
يورو 4يورو 4
ترمز و پايداري
ترمز ضد قفل ABS و EBD - ترمز جلو ديسکي ترمز عقب ديسکيABS - EBD - EBA - ترمز جلو ديسکي خنک شونده - ترمز عقب ديسکي توپر
کيسه هوا
راننده و سرنشين کيسه هواي راننده و سرنشين جلو
سيستم صوتي
داراي مانيتور تصويري با قابليت پخش فايل‌هاي تصويري داراي قابليت استفاده از سيستم رهياب داراي سيستم پاسخگويي به تلفن همراه (هندزفري موبايل) مجهز به کليد‌هاي کنترلي سيستم صوتي روي فرمان تيوتربلندگوي درهاي جلو و عقب - تيوتر جلو - پخش CD با کنترل پشت فرمان

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره