برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

رشد ۱۰ درصدی تولیدات خودروسازان اصلی طی ۸ ماهه امسال

منبع
ايسنا
بروزرسانی
رشد ۱۰ درصدی تولیدات خودروسازان اصلی طی ۸ ماهه امسال

ايسنا/ صورت‌هاي مالي اعلام شده توسط سه خودروساز بزرگ کشور به سازمان بورس نشان مي‌دهد که تيراژ توليد خودروهاي سواري آن‌ها در هشت ماه سال جاري در مجموع از ۵۴۴ هزار دستگاه عبور کرده که در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته افزايش ۱۰ درصدي را ثبت کرده است.

بر اين اساس سه خودروساز اصلي داخلي (ايران‌خودرو، سايپا و پارس‌خودرو) از ابتداي سال جاري تا پايان آبان ماه، در مجموع ۵۴۴ هزار و ۲۷ دستگاه محصولات سواري توليد کرده‌اند که اين تعداد توليد در مقايسه با آمار تجمعي تا پايان آبان سال گذشته، حکايت از رشد ۱۰ درصدي دارد.

طبق آمار، ايران‌خودرو با توليد ۲۸۶ هزار و ۹۲۶ دستگاه خودرو از ابتداي سال تا پايان آبان ماه، همچنان بيشترين تيراژ توليد را به خود اختصاص داده است. توليد سواري در اين خودروسازي در هشت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۸ که آمار توليد سواري ۲۱۰ هزار و ۳۵۰ دستگاه بوده، رشد ۳۶.۵ درصدي داشته است.  

ديگر خودروساز بزرگ کشور (گروه خودروسازي سايپا) نيز در مجموع هشت ماهه سال‌جاري، ۱۹۱ هزار و ۲۵ دستگاه خودروي سواري توليد کرده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، حاکي از ۱۳.۴ درصد کاهش توليد است؛ چراکه از ابتداي سال ۱۳۹۸ تا پايان آبان ماه آن، ۲۲۰ هزار و ۸۱۰ دستگاه سواري در گروه سايپا به توليد رسيده بود.  

در گروه خودروسازي پارس‌خودرو نيز تيراژ توليد در هشت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، روند صعودي ۷ درصدي را در توليد خودروهاي سواري خود تجربه کرده است.   سومين خودروساز بزرگ کشور ميزان توليد خود را از ۶۱ هزار و ۷۱۷ دستگاه در مجموع هشت ماه ابتدايي سال گذشته به ۶۶ هزار و ۷۶ دستگاه در مدت مشابه سال جاري رسانده است.

رشد ۱۰ درصدي در مجموع توليد سواري‌هاي سه خودروساز اصلي طي هشت ماهه امسال نسبت به سال گذشته در حالي ايجاد شده است که بنابر آمار در آبان ماه امسال نسبت به مهرماه خودروسازان بزرگ کشور با کاهش توليد روبرو روبرو شده‌اند و ان در حالي است که مهرماه نيز افت توليد نسبت به شهريورماه ديده مي‌شد.

اين در حالي است که رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار اخير خود (سه‌شنبه ۴آذرماه) با اعضاي شوراي‌ عالي هماهنگي اقتصادي، ضمن اشاره به عدم تحقق شعار جهش توليد در حد انتظار از ابتداي سال جاري، عليرغم ارائه راهکارها و انجام برخي اقدامات، است؛ خاطرنشان کردند: کارشناسان بخش‌هاي دولتي و غيردولتي برخي راهکارهاي عملياتي مشخص را براي جهش توليد پيشنهاد کرده‌اند که از جمله آن‌هاي مي‌توان به "افزايش توليد خودرو با اتکاء به ظرفيت قطعه‌سازان داخلي" اشاره کرد.  

ضمن اينکه رئيس‌جمهوري روز پنجشنبه (۶ آذرماه) در آيين بهره‌برداري از طرح‌هاي ملي وزارت نفت که به صورت ويدئو کنفرانس برگزار شد، تاکيد کرد: نکته‌اي که مقام معظم رهبري روز سه‌شنبه بر آن تاکيد کردند اين بود که بايد در جهش توليد سه اقدم مهم در مساله خودروسازي، صنعت نفت و نهاده‌هاي دامي انجام شود؛ لذا سه وزير نفت، صمت و جهاد کشاورزي تلاش خود را انجام دهند و آن‌ها را مامور کرد تا هرچه سريعتر طرح خود را به ستاد اقتصادي دولت بياورند تا تصويب کنيم و سريعتر اجرايي شود.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره