برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
جذاب ترین ها
خودرو

درگ سه تفنگ‌دار ژرمن، آئودی RS6، ب‌ام‌و M5، مرسدس E63

منبع
پدال
بروزرسانی

پدال/ در بخش سدان‌هاي پرفورمنس به‌واقع ب‌ام‌و M5، مرسدس E63 AMG و آئودي RS6 حکمراني مي‌کنند. البته آئودي سدان نيست اما اين نمي‌تواند مانعي براي مقايسهٔ آن با رقباي سنتي‌اش باشد. به همين دليل حالا کارواو در جديدترين ويدئوي خود اين سه تفنگ‌دار ژرمن که همگي به‌تازگي بروز شده‌اند را به رقابت جذاب دعوت کرده است. البته اين رقابت زير بارش شديد باران برگزار شده و مت واتسون توضيح مي‌دهد که به دليل تدارکات مجبور شده با وجود لغزنده بودن مسير درگ را برگزار کند.

البته برگزاري درگ در اين شرايط هم مي‌تواند مزيت‌هاي خاص خود را داشته باشد زيرا عملکرد خودروهاي را روي مسير خيس و لغزنده به‌خوبي نشان مي‌دهد. در اين شرايط، مهم‌ترين موضوع انتقال بدون مشکل قدرت به زمين است که از اين نظر آئودي و سامانهٔ چهارچرخ محرک کواتروي آن بهتر عمل مي‌کند زيرا عليرغم قدرت کمتر و وزن بيشتر مي‌تواند در درگ‌هاي اول رقباي هم‌وطن را مغلوب کند؛ اما اين رقابت صرفاً به درگ‌هاي ايستاده محدود نمي‌شود و مسابقه‌هاي رولينگ هم وجود دارد.

در رولينگ شاهد رقابت تنگاتنگي بين M5 کامپتيشن و E63 S هستيم اما نهايتاً با انجام چند تغيير در زمان‌بندي تعويض دنده، اين مرسدس بود که بهتر عمل کرد و رقيب باواريايي را پشت سر گذاشت. استيشن آئودي هم در اينجا فقط نظاره‌گر بود و جلو افتادن رقبا را تماشا مي‌کرد. آخرين رقابتي که بين اين سه خودرو برگزار شد هم آزمايش ترمز بود که مي‌توانيد نتيجهٔ آن‌را در ويدئوي زير مشاهده کنيد. اين ويدئو نشان مي‌دهد که در مسابقات ماشيني فقط اعداد مهم نيستند، خصوصاً در درگ که عوامل زيادي مي‌تواند روي نتيجه تأثيرگذار باشد.

مشخصات فني

آئودي RS6

ب‌ام‌و M5 کامپتيشن

مرسدس E63 S

پيشرانه۴.۰ ليتري V8۴.۴ ليتري V8۴.۰ ليتري V8
تنفستوئين توربوتوئين توربوتوئين توربو
قدرت۶۰۰ اسب بخار۶۲۵ اسب بخار۶۱۲ اسب بخار
گشتاور۸۰۰ نيوتن متر۷۵۰ نيوتن متر۸۵۰ نيوتن متر
گيربکس۸ سرعته اتوماتيک۸ سرعته اتوماتيک۹ سرعته اتوماتيک
محور محرکچهارچرخچهارچرخچهارچرخ
وزن۲۰۷۵ کيلوگرم۱۹۴۰ کيلوگرم۱۹۹۰ کيلوگرم
قيمت۹۵,۴۴۰ پوند۱۰۲,۳۲۵ پوند۹۹,۴۹۵ پوند

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar