logo

پیکاپ برقی و جان‌سخت Canoo برای علاقه‌مندان آفرود معرفی شد

منبع
ديجياتو
بروزرسانی
پیکاپ برقی و جان‌سخت Canoo برای علاقه‌مندان آفرود معرفی شد

ديجياتو/ استارتاپ Canoo از يک پيکاپ الکتريکي جذاب در جريان همايش مجازي Motor Press Guild رونمايي کرد. اين پيکاپ سومين مدلي است که بر مبناي پلتفرم اختصاصي توسعه پيدا کرده و از نظر طراحي شباهت زيادي به ون Canoo دارد.

پيکاپ جديد Canoo براي انجام ماموريت در مسيرهاي آفرود طراحي و توليد شده، از اين رو سپرهاي آن بزرگ و مقاوم بوده و کف خودرو با کمک يک سيني محافظت مي‌شود. رينگ‌هاي 18 اينچي که با تايرهاي مخصوص آفرود احاطه شده، از ديگر خصوصيات ظاهري اين پيکاپ برقي هستند. اين تايرها درون گلگيرهايي با لبه متورم جا خوش کرده‌اند.

 
در نماي جانبي، پيکره پيکاپ کانو، فولکس واگن تايپ 2 را در ذهن تداعي مي‌کند


در کنار طراحي بيروني شاخص، اين پيکاپ سبز چند ويژگي جالب دارد. ساختار کشويي کف قسمت بار و ساختار ماژولي درها يکي از اين ويژگي‌هاست که در مواقع لازم مي‌تواند طول فضاي موجود را از 6 فوت (1.82 متر) به 8 فوت (2.4 متر) افزايش دهد. به لطف اين ويژگي امکان حمل اشيايي با ابعاد 4 در 8 فوت (1.21 در 2.4 متر) وجود دارد.

تعبيه چند خروجي برق در قسمت بار، چراغ‌هاي خوشامدگويي و چراغ سوم ترمز که قابليت تبديل شدن به يک چراغ سقفي را دارد، از ديگر ويژگي‌هاي جالب پيکاپ برقي Canoo به شمار مي‌روند.

براي دسترسي راحت به قسمت بار، پله‌هاي کشويي مخصوصي طراحي شده، اين پله‌ها کشويي هستند و در مواقعي که نياز به استفاده از آنها نيست، مخفي مي‌شوند.

علاوه‌بر قسمت بار در پشت، اين پيکاپ مدرن يک صندوق ديگر در دماغه خود دارد. در اين صندوق نيز چند خروجي برق تعبيه شده و پنل بيروني آن به نوعي طراحي شده که مي‌توان از آن به عنوان ميز کار استفاده نمود. به غير از اين، ديواره‌هاي قسمت بار عقب نيز قابليت تبديل شدن به يک ميز کار را دارند.

به گفته Canoo، اين پيکاپ با چند نوع باربند سقفي و پنل‌هاي اضافي براي کمپينگ قابل انتخاب است. در رابطه با فضاي داخلي متاسفانه فعلا تصويري منتشر نشده، ولي Canoo تاکيد کرده کابين اين پيکاپ دو صندلي جلو و قسمت عقب تطبيق‌پذير با کاربردهاي مختلف دارد. اين استارتاپ افزوده در قسمت مذکور دو صندلي ديگر يا محفظه‌اي سفارشي قابل نصب بوده و مواد به کار رفته در بخش‌هاي مختلف از نوع مقاوم انتخاب شده‌اند.

 
کف قسمت بار به صورت چند تکه طراحي شده و لوازم مختلف را مي‌توان در محفظه‌اي جداگانه قرار داد


و اما مشخصات فني؛ نيروبخش پيکاپ Canoo يک پيشرانه دو موتوره است. اين پيشرانه در مجموع قدرتي برابر با 600 اسب بخار و گشتاوري برابر با 746 نيوتن متر توليد مي‌کند. مشخص نيست که ظرفيت باتري اين پيکاپ چقدر است، اما Canoo مي‌گويد امکان پيمايش مسافت 322 کيلومتري با شارژ کامل وجود دارد.

 
پيکاپ Canoo توانايي حمل باري به وزن 816 کيلوگرم را دارد


آنطور که اعلام شده، استارتاپ Canoo از سه‌ماهه دوم امسال سفارشات مشتريان را قبول خواهد کرد. اگر همه چيز طبق برنامه پيش برود، روند تحويل سفارشات از اوايل سال 2023 آغاز خواهد شد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar