logo
برگزیده
خودرو

کاهش ۲ تا ۷ میلیون تومانی نرخ خودرو با مصوبه مجلس/ متقاضیان خریدها را به تعویق انداختند

منبع
ايلنا
بروزرسانی
کاهش ۲ تا ۷ میلیون تومانی نرخ خودرو با مصوبه مجلس/ متقاضیان خریدها را به تعویق انداختند

ايلنا/ رئيس اتحاديه نمايشگاه داران خودرو کرج اظهار داشت: يکسري از متقاضيان خريد خود را به تعويق انداخته‌اند تا مشخص شود که چه تاثيري روي بازار به وجود خواهد آمد خودرو در دو تا سه روز گذشته بين ۲ تا ۷ ميليون تومان ارزان شده اما همچنان کاهش قيمت محسوس نبوده است.

حميد کريمي در مورد وضعيت بازار خودرو و تاثير خبر واردات مشروط خودرو خارجي بر بازار اظهار کرد: با اينکه هنوز جزئيات مربوط به واردات خودرو مشخص نيست اما به هر حال تاثير خود را روي بازار خودرو مي‌گذارد. بايد توجه داشت اين خودرو تنها زماني به واقع ارزان مي‌شود که نرخ دلار کاهش داشته و اين طور نيست که خودرو ارزان شود و قيمت زمين يا طلا همچنان بالا بماند. يک چنين حالتي ممکن نيست اميدوارم اتفاقات خوبي رخ دهد و بازار به يک تعادل و ثبات برسد اين افزايش و کاهش قيمت‌ها به نفع فروشنده و خريدار نيست.

وي افزود: خريدارها دست نگه داشته‌اند تا ببيند چه اتفاقي مي‌افتد بنابراين رکود در بازار بيشتر شده و روي قيمت‌ها هم تاثير مي‌گذارد. در نهايت تاثير واقعي واردات خودرو زماني مشخص مي‌شود که واقعاً خودرويي وارد شود. البته در چند روز اخير تاثيرات آن مشاهده شده اما به نظر مي‌رسد تاثيرات رواني آن طي هفته آتي بيشتر مشخص مي‌شود.

رئيس اتحاديه نمايشگاه داران خودرو کرج تصريح کرد: يکسري از متقاضيان خريد خود را به تعويق انداخته‌اند تا مشخص شود که چه تاثيري روي بازار به وجود خواهد آمد. خودرو در دو تا سه روز گذشته بين ۲ تا ۷ ميليون تومان ارزان شده اما همچنان کاهش قيمت محسوسي نبوده براي مثال پژو پارس از ۲۸۲ ميليون تومان در سه روز گذشته به ۲۷۷ ميليون تومان رسيده است البته در مورد مدل ۹۹ اين خودرو حدود ۱۰ ميليون تومان کاهش قيمت داشته‌ايم علت اين امر کمتر شدن تقاضا و افزايش رکود است.

وي با اشاره به نرخ روز خودرو گفت: پژو پارس بين ۲۷۶ تا ۲۷۷ ميليون تومان و تيوفايو ۳۰۲ ميليون تومان خريد و فروش مي شود. پژو ۲۰۷ نسبت به سه روز گذشته از ۳۳۷ ميليون تومان به ۳۳۰ ميليون تومان، کوييک دو رنگ از ۱۷۶ ميليون تومان به ۱۶۸ ميليون تومان، نيسان فول آپشن دوگانه سوز از ۲۸۰ ميليون تومان به ۲۷۶ ميليون تومان، پژو ۲۰۶ تيپ ۲ از ۲۵۳ ميليون تومان به ۲۴۶ ميليون تومان، سمند از ۲۵۰ ميليون تومان به ۲۴۳ ميليون تومان و پرايد مدل ۹۹ از ۱۳۹ ميليون تومان به ۱۳۵ ميليون تومان رسيده است.

کريمي خاطرنشان ساخت: البته هنوز قيمت‌ها به قيمت قبل بازنگشته است. بنا براين تغييرات انجام شده تغييرات محسوس و زيادي نيستند. تا زماني که عرضه افزايش نيابد قيمت به ميزان خوبي کاهش نخواهد يافت ولي بايد توجه داشت که به هرحال فروشندگان از روند کاهشي قيمت خودرو مي‌ترسند و سعي مي‌کنند قبل از کاهش بيشتر قيمت‌ها خودرو خود را بفروشند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره