طراحی نهایی کابین «ری را» مشخص شد
آخرین خودرو/ طراحی نهایی کابین ری را سرانجام در نمایشگاه خودروی مشهد مشخص شد. بر اساس تصاویر، کراس اوورر ملی با امکاناتی کامل به بازار می آید.
آخرین قیمت خودرو را اینجا بخوانید
چندی پیش بود که تصاویر ری را را در حال تست منتشر کردیم و بعد نمونه تولید آزمایشی این کراس اوور در نمایشگاه مشهد نمایش داده شد. تصاویری که عکاس آخرین خودرو از کابین این محصول ثبت کرده است نشان می دهد که طراحی کابین ری را نهایی شده و تقریبا این همان چیزی است که در محصول نهایی با آن طرف هستیم. البته به گفته مسئولان ایران خودرو، متریال داخلی در این نمونه نهایی نیست و این صرفا نمونه اولیه است اما کلیت طراحی کابین نهایی بنظر می رسد و حالا حتی امکانات این خودرو هم قابل تشخیص است.
طراحی مدرن و شبیه به ۲۰۰۸
می دانیم که پروژه K125 ایران خودرو بر اساس نسل دوم پژو ۲۰۰۸ شکل گرفته است و شباهت ها در طراحی بدنه و کابین به همین دلیل در این خودرو دیده می شود. کابین کراس اوور ملی از جهات بسیاری به پژو ۲۰۰۸ نسل دو شبیه است و مثلا در طراحی دسته دنده و دریچه های سیستم تهویه المان های مشابهی را می بینیم. اما در مجموع با تغییراتی که طراحان ایران خودرو در کابین رقم زده اند، طراحی مدرن و خوب ارزیابی می شود. کلاستر دیجیتال و صفحه نمایش مالتی مدیا در یک پنل یکپارچه قرار دارند و فرمان بصورت دوشاخه طراحی شده است. کنترلر های سیستم صوتی، کروز کنترل و محدود کننده سرعت روی فرمان قرار گرفته اند و فرمان طراحی دو رنگ دارد. دسته دنده از نوع الکترونیکی است و امکانات کاملی را در این کراس اوور می بینیم که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.
امکانات کراس اوور ایران خودرو
بر اساس این تصاویر جدید و تصاویری که قبل تر از خط تولید ایران خودرو منتشر کرده بودیم، در کابین ری را امکاناتی نظیر سنسور نور و باران، چهار کیسه هوا، سانروف، ترمز پارک برقی، اتوهلد، تهویه اتوماتیک، دنده پشت فرمان، شارژر بی سیم تلفن همراه، نمایشگر لمسی مالتی مدیا، گرم کن صندلی های جلو، فرمان کمکی برقی، دوربین ۳۶۰ درجه، رادار نقطه کور، کروز کنترل و محدود کننده سرعت، تنظیم حالت رانندگی، سیستم کنترل پایداری، سامانه کنترل حرکت در سرازیری و سربالایی، استارت دکمه ای و صندلی های برقی ردیف جلو دیده می شود.
می دانیم که ری را در فول ترین تیپ در زیر کاپوت خود پیشرانه EFP را دارد. یک پیشرانه ۱.۶۵ لیتری توربوشارژ که توان تولید نهایت قدرت ۱۶۰ اسب بخار و نهایت گشتاور ۲۴۰ نیوتن متر را ارائه می دهد. این دقیقا همان پیشرانه ای است که در دنا پلاس جوانان هم به کار رفته بود و برای انتقال قدرت هم از جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک AT (ساخت DAE) استفاده شده است.