«تارا V1 پلاس» چه تفاوت هایی با «تارا V3» دارد؟
آخرین خودرو/ تارا V1 پلاس جدید ترین تیپ دنده ای از تارا است که به تازگی عرضه آن آغاز شده اما این تیپ چه تفاوت هایی با تارا V3 دارد؟
آخرین قیمت خودرو را اینجا بخوانید
تارا یکی از جدیدترین محصولات ایران خودرو است که بر اساس پلتفرم پژو ۳۰۱ طراحی و تولید شده و تا کنون تیپ های مختلفی از این خودرو رونمایی شده است که شامل تارا V1، تارا V2، تارا V3 و تارا V4 است که البته احتمال می رود تارا EFP نیز به این تیپ ها اضافه شود. اما اخیرا ایران خودرو از تارا V1 پلاس رونمایی کرده و عرضه آن را آغاز کرده است که از قضا شباهت های زیادی چه به لحاظ فنی و چه به لحاظ آپشن و امکانات با نسخه V3 تارا دارد و موجب سردرگمی خریداران شده است. اما تفاوت های میان این دو نسخه تارا چیست؟ این سوالی است که قرار است در ادامه به آن بپردازیم و به آن پاسخ دهیم.
تفاوت های جزئی اما مهم در تارا V1 پلاس و تارا V3
تارا V1 پلاس و تارا V3 هردو به لحاظ طراحی ظاهری طراحی متفاوتی نسبت به دیگر محصولات تولید داخل داشته و تفاوت هایی نسبت به نسخه اولیه تارا یعنی تارا V1 داشته اند و به نوعی ایرادات تارا V1 در این دو نسخه بر طرف شده است که مهمترین آنها تغییر گرافیک چراغ عقب است. اما تارا V3 به عنوان نسخه فول آپشن تارا با جعبه دنده دستی، برتری هایی را نسبت به تارا V1 پلاس دارد به طور مثال در تارا V3 سانروف داریم ولی چنین آپشنی در تارا V1 پلاس دیده نمی شود.
در بخش دیزاین و طراحی داخل کابین نیز شباهت های بسیار زیادی وجود دارد. هر دو نسخه تارا V1 پلاس و تارا V3 دارای جا موبایل هستند و این بدین معناست که جای کلید های شیشه بالابر به روی درب ها منتقل شده است که دسترسی به این قسمت ها را راحت تر شده است. همچنین هر دو نسخه تارا V1 پلاس و تارا V3 دارای زیر آرنجی برای ردیف های جلو و عقب هستند که امتیاز مثبتی برای این دو نسخه به حساب می آید. اما مهمترین تفاوت های تارا V1 پلاس و تارا V3 مربوط مربوط به آپشن و امکانات است جایی که در تارا V3 آپشن هایی نظیر استارت دکمه ای و ورود و خروج بدون کلید دیده می شود در حالی که چنین آپشن هایی در تارا V1 پلاس وجود ندارد.
مشخصات فنی مشابه
در بخش مشخصات فنی نیز این دو خودرو کاملا مشابه یکدیگر بوده و تفاوتی میان این دو دیده نمی شود. به طور کلی تارا V1پلاس و تارا V3 مجهز به یک پیشرانه ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی بوده که در واقع همان موتور TU5 پلاس است و می تواند نهایت قدرت ۱۱۳ اسب بخار و گشتاور نهایی ۱۴۴ نیوتن متر را تولید و نیروی تولید شده را از طریق جعبه دنده ۶ سرعته دستی به چرخ های جلو منتقل کند.
به هر حال این دو نسخه تارا را به زودی در جاده می بینیم و انتظار می رود سهم خوبی را در بازار داشته باشند.