«دوکاتی استریت فایتر V4 S سوپریم» با 208 اسب بخار قدرت معرفی شد
![«دوکاتی استریت فایتر V4 S سوپریم» با 208 اسب بخار قدرت معرفی شد](https://app.akharinkhabar.ir/images/2024/02/18/8f53ab32-edb9-444a-8a80-642ee74ca518.png)
پدال/ شرکت دوکاتی با همکاری برند سوپریم از نسخه خاص و ویژه موتورسیکلت استریت فایتر V4 S رونمایی کرد.
از MV آگوستا و مرسدس AMG گرفته تا گوچی و موتو گوتزی، اخبار متنوعی از همکاریهای برجسته در دنیای موتورسیکلتها منتشر شده است؛ اما این بار میخواهیم یک پروژه ویژه را خدمت شما عزیزان معرفی کنیم که حاصل همکاری دو برند محبوب یعنی دوکاتی ایتالیا و سوپریم آمریکاست. این دو شرکت از نسخه خاص موتورسیکلت استریت فایتر V4 S رونمایی کردهاند.
استریت فایتر V4 S موردبحث بخشی از کلکسیون بهار ۲۰۲۴ سوپریم به عنوان یک برند لاکچری و گرانقیمت محسوب میشود. برجستهترین ویژگی موتورسیکلت یاد شده را میتوان پوشش بدنه آن دانست که از سر تا پا شامل گرافیک و نشانهای سوپریم است. طراحی این پوشش ویژه را شرکت درودی پرفورمنس انجام داده است. باید دانست درودی برندی ایتالیایی است که قبلاً سابقه طراحی کلاههای ایمنی والنتینو روسی را در کارنامه خود دارد.
تکمیل کننده طراحی بدنه موتورسیکلت، رینگهای سفید رنگ هستند که با لوگوهای سوپریم در داخل همراه شدهاند. کالیپرهای ترمز قرمز رنگ برمبو، برچسبهای خاص اسپانسر و گرافیک ویژه پیرلی روی گلگیر جلو نیز طرح موردبحث را کامل خواهند کرد. برند سوپریم در کنار استریت فایتر V4 S از کلاه ایمنی جدیدی هم رونمایی کرده که دارای گرافیک سفید و قرمز مشابه است. بخش پشتی این کلاه ایمنی جذابیت بیشتری دارد چراکه کاریکاتوری از موتورسوار را به نمایش میگذارد.
زیر پوست این پوشش زیبا شاهد قوای محرکه کاملاً ایتالیایی هستیم. نیروبخش دوکاتی استریت فایتر V4 S پیشرانه ۴ سیلندر ۱۱۰۳ سیسی برگرفته از مدل پانیگاله V4 است که ۲۰۸ اسب بخار قدرت و ۱۲۲ نیوتون متر گشتاور تولید میکند. این نیرو از طریق گیربکسی ۶ سرعته به چرخ میرسد. از آنجایی که موتورسیکلت یاد شده قدرت بسیار زیادی دارد بنابراین طیف گستردهای از سیستمهای کمکی وجود دارند که شامل مواردی همچون کنترل کشش، حالتهای گوناگون سواری، کنترل بلند شدن چرخ جلو به هوا، ترمز ضد قفل، لانچ کنترل، کنترل ترمز پیشرانه و… خواهند بود.
در ساختار موتورسیکلت دوکاتی از شاسی مونوکوک آلومینیومی استفاده شده و سیستم تعلیق نیز شامل دوشاخ ۴۳ میلیمتری اولینز NIX و مونوشوک TTX36 با تنظیم الکترونیکی است. رینگهای آلیاژی آلومینیومی، کالیپرهای ترمز برمبو، دامپر فرمان اولینز و لاستیکهای پیرلی دیابلو روسو کورسا IV تکمیل کننده تجهیزات سختافزاری خواهند بود. اگرچه این موتورسیکلت بهصورت رسمی رونمایی شده اما هنوز در بازار حضور ندارد اما با توجه به سابقه سوپریم میتوان گفت با محصولی گرانقیمت روبرو خواهیم شد. در سال ۲۰۲۰ بود که نسخه سفارشی هوندا CRF250R سوپریم با سقف تولید کمتر از ۱۰۰ دستگاه معرفی شد و یکی از آنها با قیمت بیش از ۲۰ هزار دلاری به فروش رفت. این در حالی است که قیمت پایه CRF به حدود ۸۳۰۰ دلار میرسد.