نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
سینما و چهره ها

معرفی فیلم «وزارت جنگ ناجوانمردانه»؛ اکشنی خشن اما گیرا

منبع
بروزرسانی
معرفی فیلم «وزارت جنگ ناجوانمردانه»؛ اکشنی خشن اما گیرا

فیلم مترجم/ گای ریچی با فیلم جدید خود، وزارت جنگ ناجوانمردانه (Ministry of Ungentlemanly Warfare)، به سراغ سبک امضای خود یعنی اکشنِ خشن و کات‌های سریع رفته است. این کارگردان سرشناس که تاکنون آثار تماشایی از وی دیده‌ایم، داستانی از جنگ جهانی دوم را با طعم فیلم‌های هالیوودی پیش روی مخاطب قرار داده است. طبق معمول فیلم‌های گای ریچی، هنرپیشه‌های سرشناسی در این اثر حضور دارند. هنری کویل، ستاره‌ای که این روزها طرفداران زیادی دارد و چهره‌ای مطرح در فیلم‌های اکشن به حساب می‌آید، نقش اول را در فیلم وزارت جنگ ناجوانمردانه بر عهده گرفته است. از آنجایی که از کنار فیلم‌های گای ریچی به‌راحتی نمی‌توان گذشت، اکران جدیدترین فیلم این کارگردان برجسته را به فال نیک گرفتیم تا در ادامه نگاهی به داستان این فیلم و هنرپیشه‌های آن بیندازیم.

داستان فیلم وزارت جنگ ناجوانمردانه از چه قرار است؟
داستان فیلم حول محور کاپیتان کالین مارچ-فیلیپس (هنری کویل) می‌چرخد، یک افسر غیرمتعارف که مأموریت دارد گروهی از سربازان غیرمتعارف را در یک مأموریت جسورانه رهبری کند. نام رمز عملیات پستچی، هدف آنها نفوذ و نابودی ناوگان زیردریایی‌های نازی است که خطوط کشتیرانی متفقین را تهدید می‌کند. تیم مارچ-فیلیپس یک گالری سرکش از متخصصان است که هر کدام مهارت منحصر به فرد خود را دارند. بیل سینکین (آلن ریچسون) تیرانداز با کمان، وینس ریگان (هنری گلدینگ) متخصص مواد منفجره و ورا اتکینز (ایزا گونزالس) زن اجتماعی مرموز که تبدیل به یک مامور مخفی شده است، از جمله اعضای این تیم هستند. این چهره‌های بزن‌بهادر، با توانمندی‌های خاصِ خود، صحنه‌های اکشن و پرزدوخوردی را پیش روی مخاطب قرار می‌دهند. علاقه‌مندان فیلم‌های گای ریچی به‌خوبی می‌دانند که این کارگردان ید طولایی در ساخت صحنه‌های دیوانه‌وار و پر زد و خورد دارد.

سکانس‌های اکشن اسلوموشن و دیالوگ‌های بامزه، امضای گای رویچی در فیلم‌هایش به‌حساب می‌آیند. این صحنه‌ها در فیلم وزارت جنگ ناجوانمردانه به وفور مشاهده می‌شود. این فیلم، گلچینی از انفجارها، تیراندازی‌ها و فرارهای جسورانه است که همگی در پس‌زمینه اروپای جنگ‌زده رخ می‌دهد. نقدها به وزارت جنگ ناجوانمردانه، متفاوت بوده است. در حالی که برخی ارزش سرگرم‌کننده فیلم و کارگردانی شیک ریچی را تحسین می‌کنند، برخی دیگر عدم دقت‌های تاریخی و عدم توسعه شخصیت را مورد انتقاد قرار می‌دهند.

هنرپیشه‌‌ها و عوامل ساخت فیلم وزارت جنگ ناجوانمردانه
فیلم وزارت جنگ ناجوانمردانه به کارگردانی گای ریچی و با بازی هنری کویل، آلن ریچسون، الکس پتیفر، ایزا گونزالس و بابس اولوسانموکون، بر اساس کتابی به نویسنگی دیمین لوئیس ساخته شده است. از آنجایی که تاکنون آثار مطرحی از گای ریچی دیده‌ایم، می‌توان گفت این اثر نیز مخاطب‌های فیلم‌های پرزدوخورد را راضی نگه می‌دارد.
در مجموع باید گفت فیلم وزارت جنگ ناجوانمردانه اثری اکشن، سرگرم‌کننده و تماشایی است. طرفداران سبک ریچی احتمالاً از انرژی دیوانه‌وار و طنز طعنه‌آمیز فیلم لذت خواهند برد. با این حال، کسانی که به دنبال یک درام تاریخی ظریف یا فیلمی با شخصیت‌های عمیق و توسعه‌یافته هستند ممکن است ناامید شوند. از طرف دیگر به لطف حضور هنری کویل در این فیلم، مشاهده وزارت جنگ ناجوانمردانه برای هواداران این هنرپیشه پرطرفدار نیز خالی از لطف نخواهد بود.

با صفحه اینستاگرام "آخرین خبر اکسپرس" همراه ما باشید

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره